Snídaně? Základ dne! Ale co jíst, když hubnu?

Malátnost před obědem, kila navíc, únava a nesoustředěnost? Že vy jste zase vynechali snídani!? To je hrubá chyba, která se neodpouští! Začněte svůj den lépe a soustřeďte se na svůj ranní labužnický rituál. Dodá vám dobrou náladu i energii!

snidane-1100x618.jpg

Snídaně je nejdůležitější část dne. Pro sportovce, těhotnou ženu, kojící matku, malé dítě, fitness bohyni i muže v kanceláři. Proč? Organismus je po celou noc bez jídla a musí si vystačit jen s malými zásobami. Ráno je vyčerpaný a potřebuje dávku energie, která by měla tvořit zhruba 25 % celkové denní potřeby.

Kdo mu ji nedá, může očekávat únavu, nesoustředěnost i podrážděnost. Že všechno vyřeší jedna ovocná tyčinka s přídavkem cukru a káva? Tak to ne, je to trochu složitější, i když vlastně strašně jednoduché. Stačí si za prvé udělat na jídlo čas (i kdyby to mělo znamenat, že si o chvíli přivstanete) a za druhé zapamatovat si následující rovnici o „čtyřech známých“.

4 body pro vyváženou snídani

  • Zhruba 300 ml tekutin. V tom nejideálnějším případě se jedná o čistou vodu či bylinkový čaj. V případě, že se neobejdete bez kávy nebo černého čaje, přidejte ještě sklenici vody navíc a preventivně tak bojujte proti dehydrataci. Obojí totiž odvádí vodu z těla ven. Lepší variantou je bílá káva z melty. Vzpomínáte si na ni jako děti?
  • Mléčný výrobek jakožto zástupce zdroje bílkovin a vápníku. Lze zaměnit za vejce. Jestli míchaná, vařená či jinak upravená, to záleží na každém. Službu prokáže i jogurtové neslazené mléko nebo sýry. U těch ale pozor na obsah tuku!
  • Ovoce či zelenina. Obojí se postará o dodávku vitamínů, minerálů a vlákniny. Dáváte-li přednost tekuté variantě, sáhněte po stoprocentním džusu a nařeďte si ho vodou.
  • Celozrnné pečivo nebo obiloviny. (Přidat se mohou i různá semínka od těch dýňových po sezam nebo slunečnici.) Tyto správné sacharidy se postarají o energii na několik hodin dopředu, navíc se vyhnete vlčímu hladu, který v době okolo svačiny přepadává bezbranné nešťastníky. Ti pak ze zoufalství sahají po něčem sladkém a ve finále toho snědí o mnoho víc než normálně.

článek

Co vynechat?

Pakliže máte naordinovaný redukční jídelníček, určitě se pečlivě vyhýbáte marmeládám, čokoládovým a lískooříškovým krémům, sladkým pomazánkám i tučným uzeninám. Do zakázaného seznamu by ale měly patřit i tavené sýry, tučné uzeniny a bílé pečivo. Je jo jen tuk schovaný za vysoký glykemický index, který se neblaze podepisuje na křivkách vašeho pasu.

Rada na závěr

Jogurty konzumujte pouze ty, které mají do 3% tuku, a slepě nevěřte reklamám na snídaňové cereálie, které váš den „dokonale nastartují“. Většina z nich obsahuje velké množství cukru a tuku. Při redukci se doporučuje jíst jen ty, které mají maximálně 8 gramů přidaného cukru na porci o čtyřiceti gramech. Celkový příjem za snídani by neměl přesáhnout 1 500 kJ tedy 360 kcal. Rozhodně tedy nemusíte trpět hladem. V této výši se dají vykouzlit báječné snídaně, kterým přijdete na chuť velmi brzy! A nezapomeňte, snídat se má do hodiny po probuzení!

Foto zdroj: profimedia.cz

28.4.2014 10:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist