Hubnutí: Sedm tipů, jak hlídat porce

Jezte menší porce, radí nám dietologové. Nikdo ale nestanovil, jak vlastně taková „normální porce“ určená ke zmenšení vypadá. Talíře, hrnky, naběračky i lžíce mohou mít různé rozměry. Jak tedy máme hlídat množství spořádaného jídla?

1. Rozdělte talíř
Před servírováním hlavního jídla rozdělte talíř na poloviny. Jednu z nich naplňte zeleninovou přílohou a do druhé vměstnejte proteiny (maso, luštěniny) a sacharidy (těstoviny, rýži, brambory, chléb). Máte před sebou vyvážený oběd.

2. Zvolte menší talíře
Standartní talíř má v průměru zhruba 25 cm. Při redukční dietě můžete zkusit jíst z menšího (za předpokladu, že servírované pochoutky nevyženete do pater…), pro normální zdravé stravování je ale tato velikost tak akorát. Moučník nicméně jezte raději z podšálku – jeden americký experiment ukázal, že si lidé nabírají do větších misek o 31 procent zmrzliny víc než do menších.

3. Kupujte co nejmenší balení
Tímto způsobem sice moc neušetříte, ale kila půjdou dolů. Zapomeňte na akce dvě balení sušenek za cenu jednoho a výhodná maxibalení čokoládových tyčinek. Čím větší zásoby doma máte, tím rychleji zmizí. A když si otevřete sáček bonbónů k televizi, obvykle ho spořádáte celý – takže radši zvolte co nejmenší velikost.

4. Zbytky rozdělte do krabiček
Zbylo vám dost jídla od večeře a ohřejete si ho zítra k obědu? Před uložením do lednice ho rozdělte na porce a naplňte jím menší krabičky (jedna krabička = jedna porce pro vás). Pokud tak neučiníte, budete mít tendenci sešrotovat všechno, co v hrncích zbylo, na jeden zátah.
[[related]]
5. Co oči nevidí, to žaludek ignoruje

Pamlsky a chipsy by měly být bezpečně ukryty v útrobách kredence. Necháte-li je vystavené na míse, sáhnete po nich mnohem dříve, než na ně dostanete „ukrutnou chuť“ a vypravíte se na průzkumnou výpravu kuchyní. Na toto téma byl také proveden pokus: kancelářským pracovníkům byla rozdána lízátka – jedna skupina je uklidila do tašek, druhá si je nechala vystavené ve sklenici hned vedle počítače. Jak se dá předpokládat, lízátek ze sklenic bylo snědeno o 70 procent více než lízátek z tašek.

Čtěte: Jak odolat sladkostem

6. Vyhněte se bezmyšlenkovitému křoupání
Řada restaurací vám dnes automaticky nabídne neplacený předkrm v podobě pečiva s pomazánkou. Konzumujete ho během hovoru, aniž o tom přemýšlíte. Podle průzkumu si třicet procent lidí po večeři nemůže vzpomenout, kolik krajíčků chleba vlastně snědli. Vezměte si jeden kousek… a zbytek nechte odnést.

7. Nestyďte se požádat o dětskou porci
Velikost porce v restauraci se odhadne špatně. Zatímco někde vám sotva ukápnou na talíř, jinde vám naloží porci hodnou armádního velitele. Odpozorujte proto nejprve od vedlejších stolů, jak je jídlo servírováno, a je-li to na vás moc, požádejte o poloviční porci.

20.1.2012 12:00| autor: Jana Rysková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist