Hubnutí může být i zábava. Jak si ho užít a konečně shodit?

Potřebuješ shodit nějaké to kilo, ale dokopat se k tomu je pro tebe skoro nemožné? Většinou nasadíš nějakou tukožroutskou dietu nebo hladovku na pár dní, shodíš dvě tři kila a za chvíli je máš zpátky jako bumerang. Není divu, že tě hubnutí nebaví. Ale my tě naučíme, jak si ho opravdu užít a skutečně shodit.

Než se do hubnutí pustíš, klidně to roztrub do celého světa. Ať to ví rodina i přátelé. Jednak tě budou podporovat a nebudeš se tak bát rodinných setkání, že do tebe budou cpát svíčkovou se šesti a také se tak snadno nevzdáš, když budeš mít nad sebou kontrolu. A jak tedy hubnout a přitom si to užívat? Tady máš 10 tipů:

1. Mlsání a pečivo povoleno!

Přísné diety jsou cestou do pekel. Dřív nebo později podlehne každý. Jídelníček neměň od základu, ze začátku k němu přidávej zdravé potraviny a zvyš přísun ovoce a zeleniny. Vyhni se přejídání a nezdravým průmyslově vyráběným potravinám.

Pokud vás přepadne chuť mlsat, bez obav jezte oříšky a hořkou čokoládu. Ořechy si vybírejte kvalitní, a protože obsahují hodně tuků, i když zdravých, hlídejte jejich snězené množství. Čokoládu si nepleťte s levnými náhražkami, měla by mít minimálně 70 % kakaa. Vyzkoušet můžete i různé příchutě, například s chilli, které spalování tuku dokonce podporuje. Pokud patříte mezi pečivové závisláky, nahraďte bílé rohlíky celozrnným nebo žitným kváskovým chlebem. Kvásek je oproti běžně užívanému droždí stravitelnější a prospívá zažívání, jeden až dva krajíce denně jsou naprosto v pořádku,“ popisuje přední výživová specialistka Světa zdraví Monika Bartolomějová.

2. Najdi si “kamarády do deště“

Při cvičení nezůstávej v izolaci! Větší zábava je dělat dřepy v páru nebo užívat si lekce jógy s přáteli. Pořád ale nesmíš zapomínat na sebe a své výsledky!

„Sdílení zážitků činí cvičení efektivnější, a to jak z hlediska udržení motivace, tak i posílení výkonu, kdy nastupuje vrozená soutěživost. Kamarádství vznikají přímo v posilovnách nebo na společných lekcích. Sociální sítě a zájmové weby nabízejí nespočet skupin, které propojují cvičící nadšence i úplné začátečníky, které lze oslovit,“ potvrdila trenérka Markéta Brožová.

3. Urči si systém malých odměn

Malý pozitivní impuls se občas hodí každému. A čím se odměnit? Zajdi si na manikúru, nech se hýčkat při sportovní masáži, kup si padnoucí oblečení nebo si pořiď novou cvičební pomůcku.

4. Prozkoumej nové restaurace

V současné době vzniká ve městech mnoho restaurací se zdravou kuchyní. Jídla se zde připravují z čerstvých surovin a porce jsou tak akorát veliké, takže jsi skvěle zasycena a nemáš tendenci se přejídat. Pokud jsi dosud s kolegy chodila do jedné restaurace, zkuste změnu a experimentujte. Domluv se s přáteli a ochutnávej nová a zdravá jídla. Bude tě to bavit a na tvé postavě to nebude vidět. Tomu říkáme zábava.

5. Nadupaný playlist tě požene vpřed

Vyběhnout do terénu s ploužáky není zrovna dobrý nápad. Pokud má být pohyb rytmický, musí být rytmické i tvé písně. Navíc ti s nimi cvičení i běh rychleji uplyne. Takže si nahraj songy, co mají spád a gradaci. Táhlé, klidné melodie jsou vhodné k relaxaci, ne ke cvičení. Sestav si úderný playlist, který tě nabudí k 100% výkonu a máš z poloviny vyhráno.

6. Místo cvičení si hraj

Podpora nejbližších je jedním z nejdůležitějších faktorů úspěchu. Ale proč by mělo zůstat jen u tichého fandění? Vyrazte všichni na společnou procházku. Do lesa, lanového centra, cvrnkejte s dětmi kuličky, skákejte panáka nebo gumu, hrajte na schovávanou, vytáhněte koloběžky a vyjeďte jako gang do ulic. Staň se turistou ve vlastním městě a objev pár netušených zákoutí nebo hledej tzv. kešky.

Chůze stále platí za nejlepší způsob pohybu. Prospívá naší kondici a snižuje riziko kardiovaskulárních problémů. Navíc je vhodná naprosto pro každého. Držte se zpříma, s uvolněnými pažemi, jako by vás někdo vytahoval za poutko na hlavě. Efektivní chůze je plynulá, pružná a ve vyšším tempu. Stačí dvakrát denně deset minut, abyste po pár týdnech pocítili její pozitivní účinky na hybnost, regulaci krevního tlaku i tuku v krvi,“ doporučuje fitness trenérka z Contours Markéta Brožová.

7. Využij pestrou nabídku aktivit

Běh a rychlá chůze jsou super aktivity na začátek hubnutí. Brzy se ale omrzí. Dávej si proto nové výzvy. Co třeba zkusit kickbox, který se v posledních letech šíří jako lavina? Po stresovém pracovním dnu upustíš páru a navíc se naučíš základy sebeobrany. S hezkým počasím vyraz s přáteli na louku a zahrajte si frisbee. Břišní tance nebo tance u tyče jsou náročnější na fyzičku, u swingu nebo country tance si spíš odpočineš a poznáš nové lidi. Opraš vzpomínky z dětství na obruč hula hop a dej se do toho! Uvidíš, že kila půjdou dolů skoro sama.

8. Musíš chtít

Nikdy nezačínej hubnout proto, že to po tobě někdo vyžaduje, anebo to patří k trendům mezi přáteli. Jediná a pravá motivace musí vycházet od tebe. Aby ses líbila sama sobě, nebála se pohledu do zrcadla, zvedla si sebevědomí nebo vyzrála na zdravotní obtíže. Když si nebudeš věřit a hubnutí nebude vycházet od tebe a tvého přesvědčení, pak ho nikdy nedotáhneš do zdárného konce. Pokud si nevěříš, najdi si osobního trenéra, který ti poradí nejen se stravováním, ale upraví ti i cvičení přesně na míru.

9. Vstávej natěšená

Říkáš si, jak by asi mohlo jít zpříjemnit ranní vstávání? Jde to! Pokud používáš budík v mobilním telefonu, přidej si k alarmu i motivující zprávu. Může to znít hloupě, ale věta: Hej, ospalče, vstávej, je čas se proběhnout! tě nijak neurazí, spíš pobaví. A třeba se usměješ pokaždé, když si na ni přes den vzpomeneš.

10. Zahradnič

Napadlo tě, co má zahradničení společného s hubnutím? Přeci zdravé stravování. Při zahradničení spálíš 200 až 400 kalorií za hodinu a získáš ovoce, zeleninu i bylinky s jistotou, že jíš chemicky neošetřené potraviny. Pokud žiješ v městském bytě, porozhlédni se po možnosti pěstovat v truhlících v komunitních zahradách ve svém okolí.

Tak co říkáš? Zní to docela dobře, že? Tentokrát by to mohlo konečně vyjít. A když už jsme u toho zahradničení, mrkni do galerie na skvělé nápady na zahradu. 

Foto: Profimedia.cz, pinterest.com, facebook.com

 

 

18.7.2017 10:00| autor: Redakce z dostupných zdrojů

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist