Pitný režim jako nedílná součást hubnutí. Jaké nápoje jsou vhodné do diety?

Naše tělo je z velké části tvořeno vodou, proto je právě voda nedílnou součástí správného fungování organismu. Vodu z těla pravidelně vylučujeme močí, kůží, dýcháním a potem. Proto ji musíme neustále doplňovat. No jo, ale kolik a co pít? A co není vhodné při redukci váhy a co naopak je?

hubnuti-napoje-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Tekutiny jsou pro tělo životně důležité a tak bychom si na jejich příjem měli dávat pozor, protože většina z nás nepije dostatečně. Ovšem je tu pak i druhý extrém, a tím jsou aquaholici, kteří jsou zjednodušeně řečeno závislí na pití vody, protože mají pocit, že je to dobré pro jejich zdraví. Ovšem množství vody, které vypijí, už nemá se zdravým životním stylem vůbec nic společného. Extrémní dávky vody totiž pak velice zatěžují ledviny.

Kolik toho tedy správně vypít?

Měla bys vypít zhruba 2 až 3 litry vody denně, ale jde o velmi obecnou informaci, protože množství potřebné vody je závislé na tvé váze i aktivitě. Přesně si můžeš spočítat tvůj optimální denní příjem tekutin podle své váhy. Počítá se s 20 až 40 ml na kilogram váhy. Vážíš-li tedy 60 kg, pak je tvá optimální denní potřeba tekutin při 30 ml na kilogram zhruba 1,8 l. Pokud však patříš mezi aktivní sportovce a častou či každodenní aktivitou vypotíš velké množství vody, měla bys pít samozřejmě o něco více, tady je ideální počítat se 40 ml na kilogram.

Už tedy víš, kolik toho máš vypít, ale máš také představu, co pít a co naopak nepít, abys úspěšně shazovala kila navíc?

Nápoje při hubnutí nevhodné

Samotné džusy

Džusy obsahují zdraví prospěšné látky, jako je například vitamín C. Vitamíny se budou lišit podle toho, z jakého ovoce či zeleniny se džus skládá. I přesto se do diety dvakrát nehodí, protože obsahují vysoké množství jednoduchých cukrů a tím pádem mají vysokou energetickou hodnotu. Když už chceš džus zařadit, tak bys ho měla naředit s vodou, ideálně v poměru 1:3 a pít ho raději v dopoledních hodinách.

Slazené nápoje a limonády

Na rozdíl od džusů u limonád nenajdeme téměř žádné zdraví prospěšné látky. Většina z nich se skládá z vody, cukru a oxidu uhličitého. Energetická hodnota díky velkému množství cukru je taktéž vysoká, proto řekni při hubnutí všem limonádám a slazeným nápojům velké NE.

Alkohol

Již sám o sobě je velice kalorický, obsahuje až 7 kalorií na gram. Pro porovnání to je skoro dvojnásobek toho, co obsahují proteiny a sacharidy. Při pití alkoholických nápojů se dá velice lehce ztratit pojem o počtu kalorií, které do sebe dostaneš. Takže pokud hubneš, raději se alkoholu vyhni obloukem.

Nápoje při hubnutí vhodné

Pramenitá nebo kohoutková voda

Voda sama o sobě není nikterak kalorická. Měla by tvořit základ tvého každodenního pitného režimu. Vodu nemusíš pít samotnou, můžeš si do ní přidat ovoce, oblíbený je citrón nebo pomeranč. Přidáš tak vodě jistou chuť a řadu vitamínů. Ochutit ji můžeš také mátou.

Kromě vody můžeš pít také čaje, ideální jsou ovocné, zelené nebo bylinkové. Nejlepší pro tebe bude udělat si čaj doma, protože v kupovaných ledových čajích může být pořádná nálož cukru.

Pokud jsi aktivní sportovec, tak nebude na škodu zařadit do pitného režimu hypotonický nápoj, který ti po fyzické aktivitě pomůže s rychlou hydratací.

Věčná otázka: smoothie ano či ne?

Smoothie může být skvělým zdrojem zdraví prospěšných mikronutrientů, ale musíš dávat pozor, z čeho si ho děláš. Ovocné smoothie je tvořené velkým množstvím ovoce, větším, než bys normálně snědla a je z toho najednou „kalorická bomba“, která ti s hubnutím nepomůže. Nejlepší tedy bude dělat si smoothie čistě zeleninové nebo v kombinaci s ovocem, popřípadě ovocné smoothie limitovat zdravým množstvím ovoce. Smoothie by rozhodně nemělo nahrazovat hlavní jídla a pestrou stravu. Detoxy pomocí smoothie opravdu nejsou vhodné. Nejspíše potom zhubneš, ale rozhodně to nebude zdravé a pravděpodobně, s přechodem na normální stravu, poletí shozená kila zpět nahoru.

A jak jsi na tom s pitným režimem ty? Dodržuješ ho tak, jak máš, nebo se musíš k pití nutit? Pokud máš problém s jeho dodržováním, pak si dej na stůl sklenici vody a kdykoliv půjdeš kolem, tak se napij. Jaké fígle máš na dodržování pitného režimu ty? Napiš nám do diskuze, těšíme se na příspěvky.

foto-zdroj: shutterstock.com

5.3.2021 7:00| autor: Dan Makoli

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist