Jezte vodu! Je to zdravější, než když ji pijete

Někteří odborníci doporučují pít dva až tři litry vody denně, jiní zase zastávají názor, že je to zbytečně moc. Z organismu se totiž vyplavují nejen škodliviny, ale také vitamíny a látky tělu prospěšné. Východisko? Voda by se měla „jíst“.

„Pokud každý den nahradíte sklenici vody porcí čerstvého ovoce nebo zeleniny, zůstane váš organismus hydratován výrazně déle,“ říká profesor medicíny Howard Murad. Voda sama o sobě je podle něho tělu sice prospěšná, měla by být ale buňkám k dispozici v průběhu celého dne. Proto je lepší namísto hektolitrů vody konzumovat čerstvé ovoce a zeleninu, ve kterém je voda „strukturovaná“ – zaklíněná v hromadě vlákniny, antioxidantů a dalších zdravých látek. V těle se pak udrží delší dobu a nefunguje jako splachovadlo všeho přijatého. A jaké jsou podle Dr. Murada top potraviny?

Okurky
Nejen že vesele křupou a obsahují mizivé množství kalorií, navíc obsahují hodně vody a jsou zdrojem křemíku, který zpevňuje pojivovou tkáň. A neloupat, neloupat. „Ve slupce se nachází množství vitamínu A, C a kyseliny listové,“ vysvětluje Dr. Murad.

Avokádo
Avokádo sice neobsahuje tolik vody, ale za to je výborným zdrojem zdravých tuků a vlákniny, takže brání odvodnění organismu. „Přítomná kyselina olejová navíc reguluje tukové buňky a hladinu cholesterolu v krvi,“ dodává Dr. Murad.

Brokolice
Čím víc se váš talíř zelená, tím zdravěji jíte. Brokolice, špenát či hlávkový salát působí jako protizánětlivě a obsahují ve vodě rozpustné antioxidanty.

Mango
Slaďoučké šťavnaté mango Dr. Murad doporučuje hlavně ženám s problematickou pletí. Obsahuje totiž hodně vitamínu A, který zabraňuje nadprodukci rychle odumírajících kožních buněk. Právě ty vedou ke vzniku akné a nevzhledných šupinek.

Čistá voda jinak zůstává nadále nejzdravější tekutinou k pití, v porovnání se slazenými nápoji plnými přídavných látek. Pokud ji ale ochutíte sami čerstvým ovocem, bude vašemu tělu ještě větším přínosem, a navíc vám bude lépe chutnat. Zde je několik tipů, jak si připravit osvěžující a ultrazdravou domácí limonádu:

1. Do skleničky vložte dílek pomeranče a dva snítky čerstvého rozmarýnu. Stlačte lžičkou, až pomeranč vypustí šťávu. Skleničku vyplňte kostkami ledu a zalijte vodou.

2. Milovnice zázvorové limonády ocení tento recept: do skleničky přijde lžička čerstvě nastrouhaného zázvoru, 1 dílek citrónu a 2 snítky čerstvého tymiánu. Opět se přidá led a voda.

3. Rozmixujte oloupanou okurku a přidejte lístek fenyklu. Doplňte vodou a podávejte vychlazené.

19.3.2012 12:00| autor: Libuše Burger
štítky: tekutinyvoda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist