Víte, jak na správnou snídani? Inspirujte se v Anglii…

Nedovedete si představit opustit ráno domov bez snídaně? Nebo spíše patříte k těm, kteří snídat nedokážou? Pak byste měli vědět, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne a mělo by být stejně důležité i pro vás. Proč? Zjistili jsme!

Pokud nutíte své tělo, aby celé dopoledne pracovalo bez paliva, velmi brzy se dostaví nejen únava a ospalost, ale mnohdy i mdloby nebo bolesti břicha. Těmto nepříjemnostem se dá předejít jedině snídaní, která tělo nadopuje velkou dávkou energie. Jen si vzpomeňte na klasickou anglickou snídani – vejce, slanina a fazole. Tato snídaně není zrovna typickým příkladem zdravého jídelníčku, ale obsahuje mnoho bílkovin a energie a pro angličany je to nejdůležitější jídlo dne, protože k obědu si dají jen salát nebo sendvič.

Lidské tělo je totiž po noci pořádně vyhladovělé, což si mnohdy ani neuvědomíte. V noci se tělo regeneruje, orgány stále pracují a spotřebují mnoho energie, tedy cukru z krve, který musíte ráno doplnit.

Jak by měla správná snídaně vypadat?

Aby tělo mohlo bez problémů fungovat až do oběda a vám už v 10 dopoledne nekručelo bříško hlady, měla by snídaně obsahovat především dostatek vlákniny a bílkovin. Ideální jsou cereální výrobky, celozrnné pečivo, ovoce, zelenina, obilniny a mléčné výrobky. Pro zastánce teplých snídaní jsou vhodná vejce na jakýkoliv způsob, nebo teplé zeleninové polévky či bujóny.

článek

A co tekutiny?

Tekutiny jsou důležitou součástí snídaně, které musíte doplnit po předchozí noci, kdy se ztrácí dýcháním a pocením. Každé ráno si dejte nejprve sklenici vlažné vody, která tělo nastartuje a pak už je výběr jen na vás. Oblíbené jsou ovocné šťávy a džusy, kakao nebo čaj. Jestliže si ráno nedovedete představit bez šálku dobré kávy, přidejte k ní i skleničku vody nebo džusu.

Co raději nesnídat?

I když je někdo pokládá za lahůdku, k snídani jsou opravdu nevhodné. Mluvíme o uzeninách. Salámy, klobásky, párky, všechny podobné pochoutky byste měli ze svého snídaňového menu vyřadit. Totéž platí i o sladkých variacích, jako jsou koláče, buchty, bílé pečivo s marmeládou. Tyto potraviny obsahují málo vlákniny, jsou plné soli a rafinovaných cukrů, které dopřejí energii jen na chvíli, ale tělo si jí vezme zpět, aby tyto těžké potraviny mohlo zpracovat.

Snídaně by pro vás měla být ranní obřad, na který se budete těšit. Snídejte v klidu a bez stresu. Pokud nemáte čas si snídani každý den náležitě užít, obětujte čas a vstaňte o chvilku dříve nebo si snídani připravte už večer do ledničky. Správným a pravidelným snídáním nastartujete spalování, vyhnete se hladovění a následnému přejídání, dodáte si energii pro práci i dobrou náladu.

A jak jste na tom vy? Dokážete si představit den bez snídaně? Patříte mezi ty, kteří snídají, nebo mezi ty, kteří nestíhají? Povídejte…

Foto zdroj: profimedia.cz

11.10.2013 10:00| autor: Marie Vendelbergerová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist