5 nejúčinnějších tipů, jak se zbavit tuku na břiše

Máte tzv. tukovou pneumatiku na břiše a nevíte co s ní? Musíte si kupovat volnější kalhoty, aby vám břicho nevyselo přes okraj kalhot, nebo raději nosíte volnější halenky, aby nebylo vidět nic? Změňte stravovací návyky a začněte se hýbat. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Toužíte po plochém břiše, ale při pohledu do zrcadla vidíte jen vzedmuté tričko, pod nímž se rýsují záhyby vašich tukových polštářků? Nečekejte na zázraky, ale pusťte se s chutí do toho. Změňte své stravovací návyky, začněte se pravidelně hýbat. A hlavně – vyhýbejte se stresu.

Zařaďte do jídelníčku bílkoviny

Hlídáte si, kolik tuků a cukrů za den sníte? Nezapomínejte ani na bílkoviny, mají totiž nejvyšší sytivost. Zařadíte-li do jídelníčku denně odpovídající množství bílkovin, nebudete mít hlad a svému tělu dopřejete důležitý zdroj energie. Bílkoviny jsou navíc nezbytným předpokladem pro tvorbu svalů. Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem svalů.  Bohatým zdrojem na bílkoviny jsou luštěniny, libové maso a mléčné výrobky.

článek

Jezte pravidelně a pětkrát denně

Tělo neošálíte. Budete-li mu jídlo dopřávat nepravidelně po troškách, oplatí vám to zpomaleným metabolismem a tvorbou tukových zásob na břiše, hýždích a stehnech. Dbejte proto nato, abyste jedli pravidelně, minimálně pětkrát denně. Za ideální interval mezi jednotlivými jídly se uvádějí tři hodiny. Ke snídani, obědu a večeři tak přidejte dvě svačiny. A chodíte-li pozdě spát, můžete si dopřát i malou a zdravou druhou večeři.

Hýbejte se alespoň 40 minut třikrát do týdne

Chcete-li se zbavit tukových polštářků na břiše, které se vás urputně drží, bez pohybu, věřte mi, to nepůjde. K plochému bříšku vám dopomůže kombinace spalování tuků a posilování břišních svalů. Abyste vaše tělo přinutili brát energii právě z tukových zásob, musíte se hýbat alespoň 40 minut v kuse v tepové frekvenci, která dosahuje 60 až 75 procent vaší maximální tepové frekvence. Výpočet je snadný: 220 – váš věk * 0,60. Je-li vám 35 let, pak by se váš tep měl pohybovat v rozmezí 111 až 138 tepů za minutu.

článek

Vyhněte se stresu a dostatečně odpočívejte

Vědci prokázali, že ukládání tuků v oblasti břicha u žen způsobuje stres a s tím související hormonální nerovnováha. Ve stresových situacích produkuje ženské tělo více androgenů, tedy mužských pohlavních hormonů, které usnadňují ukládání tuků právě v oblasti břicha. Ženy pak mají postavu typu jablko. Tuk však neobaluje břicho jen zvenčí, ale i uvnitř. Orgány jsou pokryté tukem, což může zapříčinit různé zdravotní komplikace. Rada proto zní, snažte se vyhýbat stresu a odpočívejte.

Nezapomínejte na vlákninu

Vláknina je pro naše tělo velmi prospěšná. Denně bychom měli sníst v průměru 30 g vlákniny, obvykle však konzumujeme sotva polovinu. Proč je vláknina důležitá? Protože nás nasytí, zpomaluje vstřebávání sacharidů do krve, tudíž nám nehrozí zrádné kolísání hladiny cukru v krvi. Zároveň zlepšuje naše trávení, zvyšuje objem stolice a je velmi účinným pomocníkem v boji proti zácpě. Zdrojem vlákniny je zelenina, ovoce, luštěniny a celozrnné pečivo.

Foto: profimedia.cz

9.9.2013 10:00| autor: Jana Hlavatá

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist