Hubnutí podle horoskopu: Který sport je pro tebe nejlepší?

Potřebuješ shodit nějaké to kilo, takže jsi nasadila správnou dietu a teď ještě musíš přidat nějaký ten pohyb, jenže nevíš jaký? Zkus začít hubnout podle znamení horoskopu. Které cvičení je právě pro tebe to nejefektivnější a nejvíc při něm zhubneš? Tady máš malý návod.

Beran (21. března až 20. dubna)

Skopci jsou troufalí, dobrodružní a soutěživí. Každý, kdo by s nimi chtěl soupeřit, se musí připravit na pořádnou zkoušku. Sami k sobě jsou ale úplně stejně nekompromisní! Čím více dosáhnou, tím tvrdší výzvy si vybírají. A jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Vyzkoušej domácí cvičení s Jillian Michaels. Tato trenérka hollywoodských hvězd je pěkně drsná! Vydala už spoustu sad cvičebních DVD. Plány jsou obvykle koncipovány na delší časové období a každý týden či každých deset dní tě budou čekat nové výzvy v podobě ještě složitějších sestav cviků.

Jillian Michaels kombinuje silový trénink zaměřený na problematické oblasti a kardio a tréninky obvykle netrvají déle než půl hodiny, existují ale i hodinové, “ popisuje metodu Jillian Michaels Markéta Brožová. Časově je tak do svého nabitého dne snadno vměstnáš a zacvičit si můžeš navíc klidně doma v obýváku bez cizích zkoumavých pohledů. Nemysli si ale, že se nezapotíš, televizní trenérka Jillian ti dá pěkně do těla!

Býk (21. dubna – 21. května)

Býci jsou obvykle ti, kdo zůstávají do poslední chvíle v klidu a nepodléhají nervozitě. Jejich trpělivost je neuvěřitelná, což se projevuje i na stylu cvičení a ctižádosti. Nejšťastnější ovšem jsou, pokud si mohou zacvičit v přírodě a vnímat proudící čerstvý vzduch i energii. A jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Tvé aktivní já zaplesá při návštěvě tzv. bootcampu. „Bootcamp je kondiční tréninkový program, který obvykle probíhá venku na čerstvém vzduchu a pomůže ti získat komplexní fyzičku. Aby také ne, vždyť je odvozen od drsných fyzických testů, kterými museli projít všichni ti, kdo se chtěli stát americkými mariňáky,“ vysvětluje původ tohoto cvičení Markéta Brožová, hlavní trenérka Contours, fitness pro ženy ve 30 minutách.

Drsné sklapovačky, kliky a planky v neustálém spojení se zemí a přírodou, to je pro vytrvalého a trpělivého býka to pravé. A neboj se, venku můžeš cvičit za každého počasí, s přírodou tě to spojí ještě o něco víc.

Blíženci (22. května – 20. června)

Blíženci o sobě hodně přemýšlí a pochybují, často se jim proto může stát, že v myšlenkách odplují zcela z aktuální situace. Zahnat nudu a podpořit soustředění jim při cvičení pomůže hluboké dýchání a vnímání dechu. A jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Právě kvůli tomu, že často odplouváš v myšlenkách, bys měla vyzkoušet cvičení Pilates. Při něm se totiž pozornost věnuje soustředění na správné dýchání a plynulý toku pohybů, kdy zůstává mozek zapojený do aktivity stejně tak jako svaly.

Pro začátek dej šanci Pilates Matwork, které kombinuje prvky klasického a současného Pilates, a cvičí se na podložce. Posílí tzv. střed těla a zlepší celkové držení těla, budeš ohebnější a tvé svaly se zpevní, aniž by brutálně nabraly na objemu.

Rak (21. června – 22. července)

Raci jsou citlivá, emočně založená stvoření, která milují čas strávený s rodinou, zejména pak v kuchyni. Aby se zbavili tukových polštářků plynoucích z jejich vynikajících kuchařských výkonů, je třeba namířit si to k fyzickým aktivitám. Nejlépe se raci cítí sice ve vodě, stejně jako ostatní vodní znamení. Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Pokud hledáš cvičení, které v sobě dokonale propojuje fyzickou aktivitu a duchovno, vyber si jógu. Toto cvičení je založené na kontinuálním toku energie a umožní ti spojit se s celým svým tělem (i duší, pokud si na to potrpíš).

Pokud je na tebe klasická jóga málo dynamická, vyber si její aktivnější formu, Power Yogu. Tu vyvinuli v USA právě proto, aby jógu zpřístupnili širším masám. Střídání jednotlivých pozic je u ní rychlejší než u tradiční jógy, je díky tomu více fyzicky náročná a pomůže ti snadno zhubnout,“ dodává Markéta Brožová.

Lev (23. července – 22. srpna)

Pro lvy je typický „party life“, jsou kreativní a zábavní, nebojí se vyjádřit své emoce. Pokud je cvičení chytne za srdce, rádi se budou často vracet. Zejména budou-li přítomní jejich přátelé či publikum. Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Jestli se ráda předvádíš, pak bys měla navštívit některé z tanečních studií. Jejich nabídka je skutečně široká a při každém cvičení se budeš cítit ne jako v posilovně, ale spíš jako superhvězda!

„Zahrnutím jistých choreografických pohybů, ať už základních nebo pokročilých do tzv. high-impact aerobiku (založený na skocích) získáš jak kardio potřebné pro hubnutí, tak pořádnou porci zábavy,“ nastiňuje Monika Bartolomějová nejlepší způsob, jak hubnout a zároveň se nenudit a nespadnout do stereotypu, od něhož je to pouhý krůček k tomu, se na cvičení vykašlat.

Panna (23. srpna – 22. září)

Panny jsou pečlivé, trpělivé a pracovité. Mají rády svůj klid a pevně zajeté koleje. Snaha o dokonalost má jméno Panna! Nohama stojí pevně na zemi a hlavní je pro ně zdraví, čistota a pořádek. I ve cvičení! Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Svůj smysl pro řád a perfektní formu jednoznačně nejvíce využiješ při hodinách barre či baletu. Jejich důraz na techniku je přesně to, co se k tvému znamení hodí. S barre či baletem zpevníš své svalstvo zejména v problémových zónách, jako jsou boky, stehna, zadeček, ruce a bříško. Na samotné cvičení navazuje protažení, které podpoří prodloužení svalů a ještě více zlepší tvou kondičku.

Váhy (23. září – 22. října)

Váhy jsou přátelští tvorové, kteří málokdy vyvolávají střet nebo chaos, naopak vždy dobře spolupracují a snaží se najít smírné řešení. Vyhledávají harmonii a rovnováhu. Zaměř se na rovnováhu, kterou získáš právě fyzickou aktivitou. Bonusem je, že se zbavíš stresu. Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Nepodléhej své příslovečné nerozhodnosti, a vyber si kruhový trénink. Díky němu získáš rovnováhu, cvičení se totiž vyváženě zaměřuje na veškeré části těla. Kruhový trénink posiluje svaly, obsahuje ale i kardio cvičení, a je proto perfektní pro spalování tuku.

Štír (23. října – 21. listopadu)

Štíři jsou velmi vášniví, ve všech oblastech života. Sex, jídlo a ani cvičení nejsou výjimkou. Proto je třeba vybrat si takovou fyzickou aktivitu, která pro ně bude i neutuchajícím zdrojem vášně. Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Štíři mají tendenci vyzařovat klidný druh energie, i když to tak ale mnohdy vůbec nezamýšlí! Naopak, je to všechno o adrenalinu, který v tobě udrží planoucí plamen vášně. Své nejlepší výkony podáváš, když máš v hlavě jasný cíl, za nímž tě to táhne.

Tak proč nevystřelit rovnou ke hvězdám a nezkusit si potrénovat na maraton? A nemusíš zdaleka končit u něj. Jakýkoliv druh vytrvalostního běhu tě bude bavit a neustále lákat. Možnost překonávat sama sebe, to je pro náturu štírů to pravé!

Střelec (22. listopadu – 21. prosince)

Střelci jsou známi jako nejlepší atleti ze všech znamení horoskopu, vždyť i pojmenování střelec už k fyzickým aktivitám přímo svádí! Zvládnou v pohodě všechny možné sporty, jsou šikovní a jako sportovci oplývají neuvěřitelnou výdrží. To vše platí ale pouze v momentě, kdy propojí své tělo, mysl a ducha. Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Vyber si fyzickou aktivitu, která kombinuje všechny možné aktivity dohromady… Už tušíš? Co takhle lezení po skalách, stěně či boulderu? Lezením zpevníš a posílíš všechny svalové skupiny, včetně středu těla a získáš rovnováhu.

Lezení ovšem není zdaleka pouze o fyzických silách, musíš při něm totiž používat i hlavu a důsledně rozvrhovat, kudy polezeš. Užívat si navíc můžeš na čerstvém vzduchu na skalách, ale pokud preferuješ společenský kontakt, zkus si někdy vyrazit na lezeckou stěnu. Třeba tam potkáš nové přátele. Pokud jsi nikdy lezení nezkoušela, je lepší zajít nejdříve na boulder, tedy nízkou lezeckou stěnu, kde si můžeš vyzkoušet typy úchopů a techniku lezení celkově.

Kozoroh (22. prosince – 19. ledna)

Kozorozi jsou vždy ti ambiciózní, disciplinovaní stratégové, kteří jsou schopni se upsat dlouhodobému cíli i aktivitám, které vyžadují vytrvalost, trpělivost a nejvyšší míru soustředění. Vždy si užívají pravidelných cvičení, která jim přináší pocit uspokojení. Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Klasické běžecké závody už máš nejspíš za sebou. Co takhle se vrhnout na něco mnohem zajímavějšího, na extrémní závody typu Spartan Race? Co se týče disciplíny a ambicí, tvé astronomické znamení ti hraje do karet!

Na co by ses měla zaměřit? „Zejména na vytrvalost. Klíčem k jejímu dosažení může být paradoxně zpomalení. Tím, že donutíš své svaly pracovat v pomalejším tempu, aktivuješ pomalá svalová vlákna, která podporují vytrvalostí typy aktivit,“ popisuje drobný paradox o tréninku Brožová.

Vodnář (20. ledna – 18. února)

Ačkoliv vodnáři často působí, že jsou jako ryba ve vodě ve skupině lidí, jejich individualismu si nelze nepovšimnout. Ideální cvičení je proto takové, které kombinuje společnost více lidí s vlastní fyzickou a mentální aktivitou. Vodnáři milují, když se jim rozproudí krev v žilách, tempo proto mají vysoké! Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Individualitu vodnáře nejvíc podpoří moderní a hodně sexy pole dance, tedy tanec u tyče. „Nenech se mýlit, že se nejedná o cvičení. I když to vypadá jednoduše, vášnivé „vinutí“ se kolem tyče je velmi fyzicky náročné,“ říká nutriční specialistka Ing. Monika Bartolomějová.

Kombinovat můžeš pole dance s běžným tancem a trošku tak ulevit svým svalům. Věz, že tě totiž budou po prvních lekcích pořádně bolet i ty svaly na těle, o jejichž existenci jsi dosud neměla tušení. Pole dance ti dodá sebevědomí, zpevní postavu a zkus se zeptat partnera, co by řekl na soukromý taneček u tyče!

Ryby (19. února – 20. března)

Z ryb přímo čiší empatie. Proto jsou tak oblíbenými přáteli a kámoškami na sport! Problém ale je, že snadno na místo, aby se soustředili na cvičení, odplují k pokecu s kámoškou. Aby jim soustředění neunikalo, je vhodné zvolit si cvičení ve vodě, kde není tak snadné „krafat“. Ne nadarmo se říká „jako ryba ve vodě“! Jaké cvičení je pro tebe nejlepší?

Že tě ale plavání vůbec „nebere“? Nevadí, vždyť kdo říká, že se máš nutit plavat stále bazény prsa či kraulem? Co takhle vyzkoušet aquaerobic! Chladivá voda ti kromě osvěžení poskytne i žádoucí odpor, aquaerobic díky němu může být dokonce náročnější než běžný aerobic! Odpor vody navíc jemně masíruje svaly. V bazénu se cvičí jednoduché sestavy cviků, aniž by si bylo nutné po sobě jdoucí cviky pamatovat. Cvičení obvykle provází hudební doprovod, což ještě více umocňuje příjemný zážitek a pohodu.

Tak co říkáš, sedí to na tebe? A pustíš se do některého z nabízených sportů? Napiš nám do diskuze.

Foto: Shutterstock.com

18.1.2017 10:00| autor: Petra Martišková z dostupných zdrojů

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist