Skoncujte se zbytečným přejídáním

Opět jste to přehnala s jídlem a teď se s přeplněným žaludkem sama sebe ptáte proč? Zjistili jsme to za vás! Odhalte nejčastější příčiny přejídání a vyhněte se jim obloukem!

hubnuti_prejidani-1100x618.jpg

Nudíte se. Mnoho z nás se uchyluje k jídlu, když právě nemáme do čeho jiného „píchnout“. Bezmyšlenkovitě se ládujeme během sledování televize, čtení časopisu, anebo surfování po internetu. Zkuste se příště, ještě než se uvelebíte na gauči s pytlíkem chipsů, sama sebe zeptat, jestli máte opravdu hlad. Pokud ano, dejte přednost něčemu lehčímu, třeba kousku ovoce či zeleniny. Ale pokud ne, uvařte si raději nějaký dobrý čaj.

Jste ve stresu. Někteří lidé si ve stresu okusují nehty, jiní se radši zakousnou do něčeho chutnějšího. Čokoláda, zmrzlina, brambůrky… po jejich zkonzumování se možná na chvilku budete cítit lépe, ale časem přijdou výčitky, jestli to nebyly pouze další zbytečné kalorie. Místo toho, abyste při sebemenším náznaku stresu zamířila k ledničce, vydejte se spíš na čerstvý vzduch a proběhněte se. Budete se cítit mnohem lépe!

článek

Jste venku s přáteli. Oslavy, srazy, party a vůbec všechna setkání s vašimi blízkými se často nesou ve znamení dobrého jídla. A také bezmyšlenkovité konzumace. Pokud jste ve skupině lidí, která se neustále něčím krmí, je velmi těžké udržet si vaši pevnou vůli. Aneb když si vaše kamarádka bere už čtvrtý zákusek, proč byste si ho také nedopřála? Při další takové příležitosti se zkuste soustředit na to, kolik už toho máte v sobě a až přestanete mít hlad, zavelte dost.

Jíte příliš rychle. Sice žijeme v hektickém světě, ale jídlo si zaslouží, abyste kvůli němu trochu zpomalila. Trvá to totiž přibližně 20 minut, než si váš žaludek uvědomí, že už mu jídlo stačilo. Jezte proto s rozvahou a každé sousto dobře rozkousejte. Věnujte pozornost tomu, jak se váš žaludek plní a přestaňte, než to opět přeženete.

Máte moc velký talíř. Možná to zní divně, ale velikost talíře opravdu ovlivňuje, jak velkou porci na něj naložíte. Čím větší talíř, tím více jídla. Vyměňte svůj obvyklý talíř za menší a pozorujte, jak se změní množství jídla, které sníte. A také o kolik lépe se díky této změně budete cítit za pár týdnů!

článek

Moc jste toho vypila. Alkohol nás nutí dělat spoustu bláznivých věcí a jednou z nich je i vaše přejídání. Nejenže zvolna ztrácíte schopnost poznat, kdy už toho jídla bylo dost, navíc máte chuť na ta nesprávná jídla. Hranolky, hamburgery nebo kebab – všechno co nabízejí fastfoody, které jsou otevřené skoro až do rána. A stává se vám, že když se najíte, opět dostanete chuť se něčeho napít? Proto pijte (a jezte!) s rozvahou.

Moc jste toho nevypila. Neděste se, nebudu vás v rozporu s předchozím odstavcem přesvědčovat, abyste si objednala další mojito nebo jiný oblíbený koktejl. Natočte si raději skleničku obyčejné vody. Možná si myslíte, že máte hlad, ale dost možná je to opravdu ta stará dobrá převlečená žízeň. Zkuste to, až se vám příště bude zdát, že máte hlad. Napijte se vody, a pokud váš „hlad“ do 15 minut zmizí, budete vědět, že na jídlo ještě není správný čas!

Foto zdroj: profimedia.cz

12.9.2013 2:00| autor: Pavla Hořínková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist