Sladkosti na doplnění energie? Jsou i lepší způsoby!

Nemáte energii? Bojujete s únavou? Potřebujete svůj organismus něčím „nakopnout“ třeba před cvičením? Pak zapomeňte na kofein a energetické nápoje! Známe něco lepšího!

wellness-energie-1100x618.jpg

Co by měl člověk udělat pro to, aby mu únava neničila cvičební či pracovní plány? Věřte nebo ne, ale tipy pro dlouhotrvající energii nejsou složité na dodržování. Posuďte sami.

Dostatečná hydratace

Optimální energetická hladina zůstane zachována, pokud dodržujete pitný režim. V opačném případě dehydratace útočí na vaši výkonnost, metabolismus i soustředění. Pak je i sebemenší fyzický úkon nad lidské síly. Proto pijte čirou vodu bez bublinek již od samého rána a nenechávejte to na poslední chvíli. Před spaním už nezachráníte naprosto nic.

Pravidelné stravování

Nejen „dietáři“ vědí, že jídlo každé 3 hodiny pomáhá udržet tělo v chodu. Jídlo rovná se palivo po celý den. Pět až šest menších jídel místo 3 XXL porcí je skvělý způsob, jak organismus zásobit živinami a vším, co potřebuje. S hladem a pitím pouhé kávy od rána do večera velké výkony opravdu nečekejte.

A propos, váš žaludek a mozek pracuje ve vzájemné symbióze, takže když je spokojené břicho, bude vám to i lépe pálit tam „nahoře“. Bez povzbuzováků. Čím lze tento efekt ještě více podpořit? Volte správné potraviny!

To nejlepší, co předává energii

Celozrnné obiloviny, konkrétně obilné vločky, jáhly, pohanka, oves, bulgur, ječmen, špalda a další obsahují sacharidy a vlákninu. Obojí zásobuje tělo energií – postupně, takže organismus nestrádá, nehlásí se o svoji dávku jídla. Kdy je dobré s obilovinami začít? Třeba hned zítra ráno! Přidejte k nim například banán. A na svačinu mějte připravenou hrst ořechů.

článek

Všechna jádra ořechů jsou sice kalorická, ovšem nikdo se jim nevyrovná, co se zdroje energie týče. A co k obědu? Jednoznačně čočka. Může být i ta červená, která nenadýmá. Obsahuje snadno rozpustnou vlákninu, stabilizuje hladinu cukru v krvi a je vynikajícím zdrojem energie.

Když už se tedy ví, jak dobít energii správně, je třeba zmínit i špatné cesty.

Energetická poprava

Pravidelné pití energy drinků zatěžuje organismus cukry a umělými sladidly (velká většina z nich překračuje denní limity dávek cukru několikanásobně), opět vzniká dehydratace a dokonce i závislost. Kdyby aspoň bylo kvůli čemu, ale o jejich účincích se dá směle pochybovat! Jedná se spíš o psychickou stimulaci, tedy efekt plaebo jako vystřižený z učebnice.

Proč jsou sladkosti k ničemu?

Tyto „zázračné“ plechovky ale nejsou to jediné, co nad únavou nezvítězí a co má pouze dočasný efekt! Víte, které potraviny patří na úplný konec seznamu? Bílá mouka, sladkosti, zmrzlina, masné potraviny a slané výrobky, které přispívají k dehydrataci, zvyšují krevní tlak a vedou k pocitu nafouklého břicha.

Rafinovaný cukr zase poskytne vlnu energie, která rychle opadne, takže se brzy dostaví nechtěná únava. Opět. Že to napraví tučné jídlo? Ani omylem. To se akorát tak postará o ospalost, takže ani to před únavou nezachrání.

Opět tedy platí, že zdravý životní styl má svoje nesporné výhody. Už jen pravidelná strava a pitný režim dělá v boji proti ospalosti, únavě a pesimismu hotové zázraky!

A čím dobíjíte energii vy? Přidejte nám pod článek svůj tip!

Foto zdroj: profimedia.cz

5.5.2014 8:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist