5+1 tajný tip, proč zkusit pilates

Potřebuješ shodit nějaké to kilo, vytvarovat postavu, získat sebevědomí a zlepšit si sexuální život? Na všechny tyhle problémy si vystačíš s jedinou odpovědí a tou je pilates. Téměř zázračné cvičení, kterému jak jednou propadneš, už není cesty zpět.

Pilates už není jen neznámé cvičení, které tajuplně slibuje okamžitě nové tělo. Řadí se ke stylu body and mind a najdeš ho v nabídce většiny fitcenter. Žes ho ještě nezkusila a máš pocit, že je to moc líné a nedáš si pořádně do těla? Omyl! Tady máš 5+1 tajných tipů, proč ho zkusit:

1. Naučíš se polouchat vlastní tělo

Autor této metody, Joseph Pilates, rozšířil pilates po celém světě díky své knize nazvané příhodně Contrology (kontrola). „Při tomto cvičení jde totiž především o vědomé, kontrolované pohyby, kdy vnímáš svaly, o kterých se ti dosud ani nezdálo. Zjistíš, kde máš lopatky, co je to pánevní dno, jak se dá vytáhnout páteř, že se dá dýchat do zad a mnoho dalšího. Tvé tělo začne komunikovat s tvojí hlavou, až se nakonec stanou přáteli, kteří spolupracují,“ vysvětluje Gabriela Němečková ze studia myPilates. Zní to super, takže troška úsilí a snahy nám za to stojí, co tobě?

2. Zbavíš se zdravotních problémů

Cvičení pilates je založeno na aktivaci hlubokých vnitřních svalů, ke kterým patří pánevní dno, příčný břišní sval a bránice. „Pánevní dno nese tíhu vnitřních orgánů v dutině břišní. Jeho oslabení má často za následek nepříjemnou inkontinenci. Příčný břišní sval funguje podobně jako korzet a pomáhá držet tělo vzpřímeně. Bránice je sval, bez kterého bys nedýchala. Naučíš-li se ovládat tyto a mnohé další svaly, můžeš se zbavit bolestí zad, uvolnit ustaraná a přetížená ramena nebo kompenzovat jednostranné pracovní či sportovní zatížení,“ podotýká Jana Havrdová z nezávislé iniciativy Česko se hýbe, která chce lidem pomoct začlenit zdravý životní styl a pohyb do každodenního života.

3. Vyprázdní ti dokonale hlavu od starostí

Fajn, nebudeme ti lhát. Pilates není v začátcích úplně jednoduché cvičení. Musíš se soustředit na celé tělo i na jeho jednotlivé části, nesmíš zapomenout dýchat, neustále kontroluješ, jestli někde v těle nemáš zbytečné napětí… Myslíš, že přitom stihneš mít v hlavě ještě něco jiného? Zkušený instruktor hravě pozná, kdy začneš přemýšlet o tom, kam si po cvičení zajdeš na oběd místo toho, jak správně protáhnout paži. Starosti prostě odložíš v šatně.

4. Zlepší ti sexuální život

Pilates samozřejmě není seznamka a nezaručuje, že najdeš toho správného partnera (i když na lekcích pilates potkáš často i muže). Pokud ovšem svého partnera už máš, můžeš ho překvapit novými triky, které tvé pánevní dno zvládne právě díky tréninku. Ženy také obvykle připouštějí, že díky lepšímu vnímání této oblasti je i jejich prožitek sexu intenzivnější. Je to vlastně takový “vedlejší efekt”, ze kterého budete mít prospěch oba.

„Souhlasím,“ přikyvuje Iveta (28 let). „Pilates cvičím už víc jak dva roky a je to znát i v posteli. Nebo alespoň partner si všimnul toho, že si sex mnohem víc užívám. Díky prokrvení a posílení spodní části těla mám orgasmus, o kterém jsem si do té doby mohla nechat jen zdát a navíc svého muže překvapuji také novými polohami, které bych dříve neustála,“ směje se Iveta.

5. Pilates využiješ kdykoli

Hlavní efekt většiny sportovních aktivit spočívá v samotném provozování daného sportu. Na kole nebo při aerobiku se zapotíš, zbavíš se pár kalorií. V posilovně vybuduješ svaly, ale když skončíš, jako bys sportování odložila spolu s tréninkovým oblečením. „Pilates má jednu nespornou výhodu ve srovnání s dalšími sporty. Naučíte se zacházet se svým tělem a tuto dovednost využijete doslova kdykoli. Změní se vaše chůze, budete jinak stát ve frontě u pokladny, jinak budete zvedat a nosit svoje děti. Pilates využijete, když jdete na běžky, když hrajete tenis nebo golf, když si vyrazíte zaběhat. Jakmile se jednou naučíte o svém těle přemýšlet, už nikdy to nezapomenete,“ uzavírá Gabriela Němečková.

Tajný tip:

Pokud patříš spíše mezi sportovce, co mají rádi silový trénink a rádi se u toho zapotí, pak nemusíš hned pilates odmítat. Chceš-li trénink zintenzivnit, pak vyzkoušej cvičení s balančními pomůckami. Cvičení pilates tě naučí základům správného pohybu, stejně jako tě utahá jako kotě.

Pokud si neumíš pod pojmem pilates nic představit. Tady máš super trénink pro zařátečníky:

Tak co říkáš? Jdeš do toho s námi? My v redakci startujeme hned dnes! 🙂

Foto: Thinstoskphotos.com Zdroj text: ceskosehybe.cz, mypilates.cz

13.8.2015 10:00| autor: Petra Martišková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist