Chcete zhubnout? Upravte svůj pitný režim!

Pitný režim mnoho hubnoucích žen podceňuje. Neuvědomují si totiž, že dostatečný přísun tekutin je základním předpokladem pro nastartování metabolismu a následné spalování tuků. Nedostatek tekutin tělo vyčerpává, metabolismus se zpomaluje a o hubnutí si můžete nechat jenom zdát.

Zdá se vám to povědomé? Ačkoliv jste upravily jídelníček a pravidelně cvičíte, přesto se ručička na váze ne a ne pohnout?! A přitom by stačilo málo – sklenice vody před každým jídlem. Lidské tělo je totiž z 60 až 70 %, tvořeno vodou, proto by měl dospělý člověk denně vypít v průměru 2,5 litru vody. Obecně platí pravidlo, že na 10 kg hmotnosti má člověk vypít 2 až 4 dcl tekutin. Pro lepší představu – žena vážící 75 kg by měla během jednoho dne vypít 1,5 až 3 litry vody. Pokud se během dne navíc aktivně hýbe, měl by se její příjem tekutin zvýšit. Nesnažte se předepsaný objem tekutin vypít naráz, zbytečně zatížíte ledviny, spíše si pitný režim rovnoměrně rozprostřete.

Naslouchejte svému tělu: nenechte ho žíznit!
Nedostatek tekutin dává tělo najevo nejrůznějšími způsoby, které někdy nevědomky přehlížíme. Často pocit žízně zaměňujeme s hladem, tudíž se přejídáme a do těla vstřebáváme další zbytečné kalorie. Na blížící se dehydrataci upozorňuje tělo mimo jiné zvýšenou únavou, bolestí hlavy, matnou a vysušenou pokožkou, zácpou nebo problémy s termoregulací. Pocit žízně lze vnímat jako fyziologický alarm, jehož prostřednictvím nás tělo varuje před akutním nedostatkem tekutin. Při správném pitném režimu se pocit žízně nedostaví.

[[related]]

Pijte sklenici vody před každým jídlem
Zapomínáte pít? Máme pro vás jednoduchý trik. Naučte se vypít sklenici vody před každým jídlem. A taková sklenice vody před snídaní vám pomůže nastartovat metabolismus, z čehož můžete těžit po celý den. Základem vašeho pitného režimu by měla být čistá voda – ať už balená, nebo ta z vodovodu. Pijete-li balenou vodu, můžete vybírat mezi vodou kojeneckou, pramenitou či slabě mineralizovanou přírodní vodou bez bublinek. Pitný režim si můžete zpestřit také neslazenými čaji (zelený, ovocný, bílý) nebo ředěnými zeleninovými či ovocnými šťávami.

Dbejte důsledně na složení pitného režimu
Vyhýbejte se pití zdánlivě zdravých tekutin, jako je například 100% ovocný džus či různé ovocné sirupy. Oba zmíněné nápoje jsou zdrojem velkého množství cukru. Ovoce na rozdíl od džusů obsahuje kromě ovocných cukrů také vlákninu, která prospívá celému trávicímu systému. V létě si proto dopřávejte okurky, melouny, citrusové plody, rajčata či jahody. Jen výjimečně byste měli pít limonády a balené ledové čaje. Pozor si dávejte i na konzumaci kávy a jiných kofeinových nápojů. Kofein působí močopudně a tělo se tudíž rychleji odvodňuje. Alkohol je kalorická bomba, kterou do svého pitného režimu zařazujte pouze příležitostně.

Foto: Profimedia.cz
22.4.2013 8:00| autor: Jana Hlavatá

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist