Pokud hubnete, na tahle „zdravá“ jídla zapomeňte!

Pokud si stále říkáte: „Proč nehubnu, když přece jím dietně – samá nízkokalorická jídla?“ Pak pro vás máme hořkou pravdu. Některé „dietní“ potraviny totiž mohou obsahovat stejné množství cukru jako například sladké limonády!

hubnuti_15-1100x618.jpg

Pokud si myslíte, že dobrou volbou je müsli či dietní jogurt, zbystřete. Právě tyto potraviny totiž mohou obsahovat stejné množství cukru, jaké se ukrývá například v čokoládové tyčince anebo v plechovce coly!

Doporučený denní příjem cukru je 70 gramů pro muže50 gramů pro ženy. Však kdo by si dělal vrásky s počítáním přijatých sacharidů? Přesto je tu jedno velké varování. Zřejmě to víte, ale pro jistotu: příliš mnoho cukru nejen kazí zuby, ale způsobuje také cukrovku či může zapříčinit srdeční choroby.

Jak známo cukr se stejně jako škrob řadí mezi sacharidy. Patří k ni také zdravější fruktóza , kterou obsahuje ovoce nebo med, glukóza je zase typ cukru, který koluje v naší krvi a pumpuje do těla energii. Určité množství sacharidů tělo nezbytně potřebuje, jenže nesmí jich být příliš.

článek

Postrachem všech dietářů jsou hlavně skryté cukry, to díky nim se dá vypěstovat závislost na všem sladkém. A právě ty často obsahují například takzvaně light jogurty, müsli, müsli tyčinky, salátové dresinky, ale také třeba rajčatové polévky a omáčky!

Proč není jogurt vždy tou správnou svačinkou? Problém není v samotném jogurtu, ale v ovocné složce, kterou obsahuje. Například jahodová Activia sice obsahuje velmi nízké množství tuku (2 %), zato je v ní tolik cukru (17 g), že to pokrývá třetinu doporučeného denního příjmu! Zdravější alternativou je tudíž bílý jogurt, do kterého si můžete přidat ovoce.

A jak si kontrolovat denní příjem cukru? Někteří dietologové radí vyhnout se ráno sladké snídani. Co takhle zkusit vaječnou omeletu?

Přemýšlejte, takové müsli nebo müsli tyčinka společně se sklenicí džusu je doslova kalorickou bombou! Pokud se bez müsli nedokážete obejít, zkuste si vyrobit sama jeho zdravější verzi z vloček, oříšků, semínek a třeba čerstvých borůvek. Pokud jde o pomerančový džus, ten sice obsahuje množství vitamínu C, ale také spoustu cukru – stejné množství céčka ale tělu dodáte konzumací zeleniny. Neznamená to, že byste si měla džus navěky odepřít, jen zvažte, zda není lepší si jej připravit z čerstvých pomerančů.

článek

Jistě znáte pravidlo pět denně (rozuměj pět kousků ovoce či zeleniny). Zkuste konzumovat víc zeleniny než ovoce. Z ovoce si vybírejte to s nižším podílem fruktózy: kiwi, lesní ovoce, vyhněte se banánům, mangům. Nejen že snížíte příjem cukru, tělo navíc sladké chuti odvykne a o to pro něj poté bude intenzivnější. Jinými slovy – nebude cukru potřebovat tolik.

Pokud vám stále chybí motivace, představte si, že můžete mít daleko lepší pleť, více spánku a energie a samozřejmě méně kil. A to už stojí za pokus, nemyslíte?

Foto zdroj: profimedia.cz

7.8.2013 8:00| autor: Marta Dosoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist