Sedm překvapivých tipů pro lepší spánek

Pořádný šlofíček je důležitý jak pro naše zdraví, tak pro krásu. Jak ale máte naspat osm hodin, když do dvou do rána civíte do stropu a v šest už zase zazvoní ten protivný budík? Následující tipy by vám mohly pomoci s usínáním.

1. Čisté voňavé povlečení
Tři čtvrtiny lidí prý usínají snáze, lehnou-li si do čerstvě povlečených peřin. Jestliže máte před sebou náročný den a potřebujete se na to dobře vyspat, vyměňte si povlečení. Uspávací účinky má také vůně levandule.

2. Stres odložte na papír
Za nespavost často může stres z nakupených povinností. Sepište si proto každé ráno na papír, co musíte přes den udělat, a odvedené úkony postupně odškrtávejte. Před spaním potom naškrabejte do poznámkového sešitu všechna svá trápení a obavy. Ačkoli to na první pohled vypadá, že vás pak tyto myšlenky budou hryzat celou noc, podle psychologů je to právě naopak. Starosti odložené na papír podle nich lépe mizí z hlavy.

3. Sluneční brýle po 4. hodině
Poklidnému usínání může hlavně v letních dnech bránit i příliš mnoho slunečního svitu. Američtí vědci proto doporučují nosit po čtvrté hodině odpolední sluneční brýle, aby se oči sklidnily a tělo v sobě nastartovalo noční režim.

4. Přísun minerálů
Vápník a hořčík v potravinách nebo potravinových doplňcích snižují srdeční tep i krevní tlak, a navíc uvolňují svaly a nervovou soustavu. Mají tudíž i příznivý vliv na usínání.

[[related]]

5. Večeřet pomalu
Lidé trpící pálením žáhy se v noci budí dvakrát častěji než ti, jejichž trávicí soustava neprotestuje. Je proto vhodné jíst večeři v klidu a strávit nad talířem aspoň půl hodiny, bez hltání. Zažívání pak bude mnohem pokojnější.

6. Pít s mírou
Alkohol sice sklidňuje nervy a snadno po něm usnete, je v tom ale malý zádrhel – tělo jej postupně rozštěpí na látky, které mají stejný účinek jako kofein. Po dvou hodinách opileckého spánku se proto zase probudíte a nemůžete znovu usnout. Nehledě na to, že vás nepříjemně třeští hlava…

7. Vypnout elektroniku

Počítače, televize i mobilní telefony vyzařují namodralé světlo, které stimuluje mozkovou aktivitu. Půl hodinu přes spaním byste proto měli všechno vypnout – nebo aspoň zakrýt displeje. Jaká barva narušuje usínání nejméně, je kupodivu červená. Červené lampičky nebo červená vánoční světýlka jsou údajně ideálním osvětlením ložnice.

8.10.2012 10:00| autor: Jana Rysková
Více o tématu: pro lepší spánek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist