Nákup levných potravin. Opravdu je tak výhodný?

Maso v akci, na sýr taky sleva. Salám stačí ten nejlevnější… Zhubnete, když budete nakupovat takhle? Vyplatí se sáhnout hluboko do kapsy a vybírat z regálů kvalitnější produkty? Odborník na výživu odhaluje, zda pořizování dražších surovin má smysl!

Vyvážená strava dělá dobře lidskému tělu, shodují se odborníci. Cítíme-li se pohodově, lépe se hubne, žije i myslí. No jo, jenže opravdu je nutné pořizovat si na vaření dražší suroviny, kvůli kterým se naše peněženky ztenčují? Kde je pravda?

Všechno má svoji úspornější variantu

Když se podíváte na dnešní ceny, není jednoduché odolávat různým slevovým pokušením. Ovšem i bez těch je potřeba se každý den rozhodnout: obyčejný šunkový salám versus dvakrát tak drahá kvalitní šunka, oblíbený sýr mozzarela v odlehčené verzi, samozřejmě o pár korun dražší než mozzarela klasická, levný rostlinný olej naproti kvalitnímu olivovému. A tak a dále, a tak dále.

článek

„Pokud se na stravování podíváme touto optikou, tak musíme dát kritikům za pravdu. Nacházíme však jedno velké ale, a to množství prázdné energie, kterou přijímáme v méně kvalitních a přitom levnějších potravinách,“ varuje nutriční specialista RNDr. Pavel Suchánek s tím, že nižší cenu považuje za útok na lidské zdraví, neboť nekvalitní suroviny se vyznačují především moukou a tukem jakožto náhrada za bílkoviny – a samozřejmě přesolením klasickou kuchyňskou solí či glutamátem sodným. Jen tak totiž produkt získá nějakou chuť a „výraz“, zároveň se zakonzervuje. To je ale špatně.

Nejen silueta v ohrožení!

Problémem levnějších a tedy často méně kvalitních potravin je fakt, že ukládají do organismu zbytečné tuky, sacharidy i cukry. Místo vitamínů, minerálních látek, vlákniny nebo bílkovin pak konzumujeme velké množství živočišných tuků bohatých na nasycené mastné kyseliny,“ objasňuje Pavel Suchánek. Ty zvyšují nejen hmotnost, ale i riziko infarktu nebo mozkové mrtvice. V obchodě tedy ušetří vaše peněženka, ovšem kila navíc dolů jít nemusí, s únavou se můžete potýkat stále a velké množství soli se na vaší postavě podepíše ve formě zdravotních problémů i přibírání! Nevěříte?

článek

Podle posledních potvrzených výzkumů sůl a z ní odvozené sloučeniny podporují chuť k jídlu a tím i riziko nadváhy a obezity. Dokonce vyvolávají návyk na výrazně slanou chuť a podporují velmi rizikové chování, kdy se slanost kompenzuje velkým objemem sladkých nápojů nebo množstvím sladkostí. Spojitost s nadváhou, vysokým krevním tlakem nebo cukrovkou je tak více než jistá. Co tedy můžete příště pro svoje zdraví a figuru udělat?

Tipy pro opravdu výhodné nákupy:

  • Kupujte méně potravin – kvalitnějších.
  • Zaměřte se zejména na maso a masné výrobky, neopomíjejte ani mléko.
  • Zeleninu vybírejte čerstvou, ideálně od místních pěstitelů. (Farmářské trhy mají své kouzlo!)
  • Přislazovanou balenou vodu vyměňte za tu z kohoutku. Je to jistější. A mnohem levnější.

Obecně platí, že v obchodě buď ušetříte za nákup, nebo později za léky. Co považujete za lepší? A nakupujete do svojí kuchyně nákladnější suroviny?

Foto: Profimedia.cz
16.7.2013 10:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist