Konec plavání s příchodem podzimu? V žádném případě! Šest důvodů, proč i v zimě chodit do bazénu

Podzim už definitivně převzal vládu nad létem a s ním skončilo nejen grilování pod širým nebem, ale také letní radovánky u vody nebo v bazénu. Jenže plavání si nemusíš odepírat ani v zimě. Naopak. Plavání v krytém bazénu je skvělý nápad. Máme šest dobrých důvodů, proč do něj vyrazit.

1. Nejlepší prevence proti rýmě a kašli 

Na podzim každý smrká, kašle a stěžuje si na bolest v krku. Jestli si chceš posílit imunitu, tak se musíš otužovat. A plavání je ten nejlepší způsob. Pokud po hodině v bazénu skočíš do sauny, tak si buď jistá, že svou imunitu na nadcházející zimu připravíš dokonale. Jen si dej pozor, abys byla fit, když jdeš plavat a poté do sauny. Pokud jsi nachlazená, tak s otužováním raději týden počkej. 

2. V  krytém bazénu tě počasí neohrozí

Možná se budeš divit, kolik lidí chodí plavat právě v zimě. Protože kromě typických zimních sportů, ke kterým potřebuješ sníh a kopce, se toho v zimě moc dělat nedá. Kolo i inline brusle jsou pasé a běhat se dá ve špatném počasí taky dost těžko. V krytém bazénu ti ale může být fuk, že venku prší nebo sněží. Pokud si vybereš vyhřívaný venkovní bazén, tak i ten má svoje kouzlo, obzvlášť pokud padne tma a sněží. Větší romantiku v zimě snad neznáme.  

3. Ulevíš zádům

Plaváním si dobře protáhneš páteř a posílíš zádové svalstvo, což je přesně to, co po celodenním sezení u počítače potřebuješ. A v zimě, kdy se hýbeme podstatně méně než v teplých měsících, takovou pomoc určitě oceníš. Taková hodinka intenzivního plavání udělá s tvou páteří zázraky. Ale pozor, nesmíš podcenit techniku, pokud budeš plavat s hlavou vztyčenou, jen si tak zaděláš na problémy s krční páteří, proto si pořiď plavecké brýle a vždy na druhé tempo ponoř hlavu do vody.

 

4. Hubneš

Voda klade mnohem větší odpor než vzduch, takže se při tomto sportu musíme více namáhat. Díky tomu se ti podaří shodit nadbytečná kila rychleji než v posilovně. Kromě toho zapojuješ všechny svaly, takže si celkově tvaruješ postavu. Prostě posiluješ jak zádové svalstvo, tak i prsní, břišní a na horních i dolních končetinách. Pokud si dopřeješ přes zimu alespoň jednou týdně plavání, nebudeš muset příští začátek léta řešit nadbytečná kila. 

5. Skvělý relax

Plavání je příjemný odpočinek, zregeneruješ si tím svoje tělo a má i masážní účinky. Pohyb ve vodě je prostě zdraví prospěšný. Obzvlášť pokud navštívíš specializované koupaliště s mineralizovanou vodou, můžeš si tím vyléčit i chronické dýchací potíže. Pokud trpíš na jakékoli záněty, vyzkoušej termální prameny, které si nejvíce užiješ v zimě třeba po náročné lyžovačce. 

6. Plavání je pro všechny 

Hodinka v bazénu je vhodná pro všechny. Doporučuje se i těhotným, lidem s nadváhou, seniorům a pacientům s kardiovaskulárními problémy. Zkrátka tento sport je šetrný ke tvému zdraví, proto se nemusíš bát, že s ním budeš muset seknout, až se třeba dostaneš do jiného stavu. Takže si můžeš bez starostí užívat plavání v každé životní etapě i v ročním období. V parném létě i v mrazivé zimě.

A jak to máš ty? Chodíš i v zimě do bazénu nebo se ti do studené vody nechce? Napadají tě další výhody, proč chodit pravidelně plavat? Napiš nám do diskuze. A mrkni také do galerie, kde najdeš opravdu úžasné bazény. Tady by se to plavalo úplně samo, co říkáš?

Foto: shutterstock.com, pinterest.com

12.10.2016 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist