SOS jídelníček: Co jíst pro zdravou pleť

Už jste určitě slyšela o tom, že kůže je odrazem našich stravovacích návyků. Zářící pleť je znakem zdravého organismu, a proto je nutná léčba zevnitř. Co to znamená? Pouze to, že drahé krémy vám nepomohou, pokud se nepřestanete přejídat mastnými hranolkami nebo hamburgery z mekáče.

I vaše pleť, jako největší orgán těla, má určité nutriční potřeby a vy ji musíte pořádně vyživovat. Dobře živená kůže má buňky, které mají delší životnost a mnohem lépe se obnovují. Proto je nutné pojídat potraviny s dostatečným množstvím vitamínu A (žloutky, mrkev, játra, tuky v mléčných potravinách a zelené potraviny), esenciální mastné kyseliny (mandle, vlašské ořechy, ryby, klíčky) a zinek (ustřice, mrkev). Samozřejmě, kromě výživy pleti zevnitř, nesmíte zapomenout ani na péči zvenčí. Jedno bez druhého příliš nefunguje. Co by vám nemělo chybět v koupelně? Čtěte v článku Povinná výbava proti nedokonalostem.

1. Akné

Začalo vás z nenadání trápit akné? Nepijete náhodou velké množství mléka? Mléčné výrobky všeobecně obsahují hormony a vysoké množství zbytků antibiotik, které mohou velkou měrou přispět ke vzniku akné. Proto spotřebu mléčných výrobků omezte. Také se vyhněte nadměrnému solení a potravinám bohatým na jód. Jejich neblahým účinkem na pleť je stimulace mazových žláz a dráždění pórů.
Naopak se zaměřte na potraviny bohaté na zinek. Jsou perfektním spojencem v boji proti mastné pleti. Zinek se ve velkém množství vyskytuje v mandlích a ustřicích. Takže místo chipsů si zamlsejte s mandlemi. Aby vám obličej neotékal, je dobré jíst hodně zeleniny, která obsahuje vitamín B6, oranžovou zeleninu a ovoce obsahující beta-karoten, jenž v těle redukuje tuky. Navíc díky mrkvi budete mít krásnou barvu pleti, ale pozor – všeho moc škodí. Abyste se jednou ráno neprobudila celá oranžová 🙂

2. Suchá pleť

Pokud máte co do činění se suchou pletí, měla byste jíst potraviny bohaté na tuky, jako je avokádo, olivový olej a citrusové plody. Tyto dobré tuky dokážou udržovat pevnou pokožku a zabránit dehydrataci. Dále zařaďte do jídelníčku omega 3 mastné kyseliny, které jsou obsažené např. v rybách, lněných semínkách a v pupalkovém oleji. Pupalku si můžete pořídit i v kapslích jako doplněk stravy. Naordinujte si také vysoké dávky zelí. Obsahuje totiž organické síry, které mohou zabránit vysoušení a podráždění.

Jste-li milovnicí kávy a máte suchou pleť, měla byste se vaší lásky vzdát. Káva bohužel pleť zevnitř vysušuje a vaše hydratační snaha v podobě krémů přichází vniveč. Pamatujte, že zvenčí jen těžko dohoníte to, co zanedbáte zevnitř.

3. Opuchlé oči

Nechcete se každé ráno probouzet s tím, že vypadáte jako byste proflámovala celou noc? Pak jezte petržel, chřest a pijte velké množství čaje, což jsou přírodní diuretika, která snižují otoky kolem očí. Díky správným stravovacím návykům si můžete dopřát i mini lymfodrenáž očního okolí. Stačí si jídlo okořenit Kajenským pepřem, jenž je důležitým spojencem při stimulaci oběhu. Pomohou vám i banány, které jsou bohaté na draslík, citrusové plody a dodržování pitného režimu. Voda je rozhodujícím elementem ve chvíli, kdy chcete mít zářící pleť, neboť umožňuje tělu zbavit se všech toxinů. Je důležité, abyste během dne vypila ALESPOŇ 1,5 l denně.

Pokud už máte oči oteklé a musíte vyrazit do ulic: Ukrojte si dva plátky studené okurky a dejte je na 5 minut na oči. Mají okamžitý účinek a vašim očím by se mělo ulevit. Pokud nemáte okurku, můžete použít i brambory. Na chronicky opuchající oči je skvělý mandlový olej. Používejte jej na masáž očních víček každý večer před spaním.

Pro některé z vás mám nemilou zprávu. Vyhněte se alkoholu a chlebu, protože obsahují kvasinky, což jenom podporuje vaše oční otoky.

 

28.4.2011 12:00| autor: Pavlína Brettová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist