Nestíháš sportovat? Tipy, jak se přes den více hýbat

Jaro je za dveřmi a s ním odložíš zimní kabát, pod který se tak dobře schovávala kila navíc. Nejvyšší čas začít sportovat, říkáš si, ale stále odkládáš návštěvu posilovny, protože se od pracovních a jiných povinností nemůžeš jaksi odtrhnout? Nevadí, poradíme ti, jak se hýbat, i když nemáš čas na sport.

vice-pohybu-1-1100x618.jpg Zdroj: www.shutterstock.com

Člověk prosedí většinu dne, a tak zkus do denního režimu vložit jakýkoli pohyb. Samozřejmě, že nejlepší by bylo, kdyby sis našla čas na sportovní aktivity, ale chápeme, že někdy to prostě nejde. Víš ale, kolik promarníš šancí, u kterých si protáhneš tělo? Například ignoruj výtah, choď pešky a vystupuj o zastávku dříve. A věděla jsi, že posilovat můžeš kdykoli? Jak, to se dozvíš v následujícím článku.

K čemu MHD?

Ráno je asi stejné ve všech domácnostech. Poté, co vypravíš děti do školy, zamíříš si to na tramvajovou zastávku. Jestli se ve městě pohybuješ pomocí městské hromadné dopravy, vyzkoušej někdy, kolik času tě bude stát, když tu samou trasu dáš pěšky. Možná budeš překvapená, že to vyjde zhruba nastejno. Pokud ale bydlíš od práce daleko a opravdu bys to po svých nedala, vystup alespoň o zastávku dříve. Mysli na to, že následujících osm hodin prosedíš.

Do práce na kole

A že jezdíš do práce autem, protože bydlíš ve vesnici několik kilometrů od města? No tak šup na kolo. A jestli je těch kilometrů fakt hodně, tak to nakombinuj třeba s jízdou vlakem. Možnosti vždycky jsou a tvé zdraví to jedině ocení. Nehledě na to, že kila pak půjdou sama dolů. Pokud neholduješ zrovna jízdě na kole, co si takhle pořídit koloběžku? Už dávno nejsou jen pro děti, a je to zábavný způsob přepravy.

Výtah? Dej si zákaz!

Každý den se v něm vozíš a ani tě nenapadne použít schody? No tak to děláš velkou chybu. Vyběhnutí do třetího patra ti hravě nahradí posilovnu. Jen si spočítej, kolikrát se zbytečně svezeš výtahem. V práci, doma, když jdeš navštívit kámošku nebo něco vyřídit na úřadě. A přitom chůze po schodech ti krásně vytvaruje zadeček, lýtka a ještě shodíš nějaké to kilo. Tak pokud to jen trošku jde, a nehrozí, že bys přiběhla udýchaná a zpocená na pracovní jednání, dej výtahu červenou.

Eliminuj sezení na minimum

Nedávno v médiích proběhla zpráva, že prosedíme zhruba čtrnáct hodin denně. Tak to je fakt síla. No ale když si to spočteš, je to tak. Osm hodin práce, půl hodina oběd, jízda do práce a z práce hodina, večeře půl hodina, a pak sezení u počítače nebo televize a pohyb žádný. Chápeme ale, že většina zaměstnání v dnešní době je sedavá, takže osm hodin se holt hýbat nemůžeme. Anebo ano? Hýbej se kdykoli, kdy to jen trochu jde. Při telefonování pochoduj, když potřebuješ něco vyřídit s kolegyní, nepiš jí e-mail, ale dojdi za ní do kanceláře. Dělej si časté přestávky, protahuj se, jak často to jde, a pokud si chceš něco promyslet, tak jedině při chůzi.

Využij polední pauzu

Říkáš si, že na posilovnu čas není, i kdyby ses rozkrájela. Po práci musíš rovnou do školky pro děti, večeře, úklid a pak jsi ráda, že padneš do postele? A co takhle polední pauza? Půlhodina pohybu uprostřed pracovní doby ti udělá vyloženě dobře a ty si nabiješ baterky. Některé firmy už dokonce pro zdraví svých zaměstnanců zřídily posilovny, kde si můžeš zdarma zacvičit, ale i obyčejná procházka ti prospěje. Rozhodně tě nenabádáme, abys tak vynechala oběd. Ten si ale můžeš sníst pak u pracovního stolu. Je zbytečné tu půlhodinu prosedět v restauraci.

Cvičit můžeš neustále, stačí zatnout břicho

I když nemáš čas si dojít na jógu či pilates, zařaď nějaké cviky do harmonogramu tvého dne. Začít můžeš už po ránu pozdravem slunce, zabere ti to ani ne deset minut. Cvičit můžeš prakticky pořád, i za pracovním stolem. Kdykoli si vzpomeneš, narovnej se, obě chodidla měj položená na zemi, pokud to jde, sundej si na chvíli lodičky, a zhluboka dýchej. Vždy při výdechu zatáhni břicho. Takto můžeš vědomě posilovat více svalů v těle. Například při čekání na tramvaj několikrát za sebou stáhni půlky zadečku. Tohle můžeš aplikovat i ráno při čištění zubů. A krásné hýždě na sebe nenechají dlouho čekat. Další příležitost, kdy můžeš své tělo rozhýbat, je sledování televize. Co si takhle místo brambůrků dát večer pár sedů a lehů?

Doufáme, že jsme tě inspirovali, a i když nemáš čas na sport, využiješ odteď každou volnou minutu, aby ses protáhla. Nebo si na pohyb vždy čas uděláš? Napiš nám do diskuze, jak jsi na tom se sportovními aktivitami a jestli je stíháš.

Foto: Shutterstock.com

14.3.2019 10:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist