Dieta pro rok 2014. Omládnete při ní a můžete si dát i pizzu!

Ubrat kila i léta – to slibuje nová dieta. Konkrétně za sedm týdnů budete o sedm let mladší a taky štíhlejší. Jde to raz dva tři. Tedy přesněji řečeno tři čtyři pět!

Dieta je kombinací pokrmů bohatých na antioxidanty (nejvíce jich obsahuje ovoce: jablka, jahody, maliny, borůvky, ale i pekanové oříšky či hořká čokoláda) a zahrnuje velké množství pokrmů od artyčoků k pizze. Dietáři by měli dodržovat jednoduchý plán 3-4-5. Tedy tři sta kalorií na snídani, čtyřista na oběd a pět set na večeři.

Dietu může držet každý, ať je mu dvacet nebo třeba šedesát. Důležité je více přemýšlet, co jíte, především pak v restauracích. Tak například zeleninový salát s grilovaným kuřetem obsahuje více kalorií než mísa francouzské cibulačky. Pizza je dovolena samozřejmě ta zeleninová s co nejtenčí vrstvou těsta. Je ovšem jídlem spíše svátečním, konzumovat by se měla poskrovnu.

A teď k těm doporučovaným potravinám. Pleť prý nejlépe vyhladí pokrmy bohaté na zinek: libové maso, korýši či fazole. Pokožku proti slunci zase pomáhají chránit vajíčka, houby a obiloviny a výživu jí dodají brokolice, pomeranč, jogurt, ořechy a semínka. Vyplatí se používat bylinky: rozmarýn, šalvěj, petržel, skořice, kmín – ty všechny obsahují polyfenoly, díky nimž budete vypadat mladší.

článek

A jak vypadá typický jídelníček? K snídani bruschetta, k obědu těstoviny s brokolicí a čedarem a k večeři osmahnuté kousky kuřete se zeleninou. Jí se zprvu třikrát denně, později už nechybějí svačiny, třeba pistácie, hrášek či sýr.

Jak být krásná a zdravá v roce 2014:

  • Oběd si dávejte mimo kancelář. V kanceláři je to jako na minovém poli – velmi snadno se rozptýlíte a jídlo bezmyšlenkovitě zhltnete.
  • Pouhými třiceti minutami utírání prachu, luxování či vytírání spálíte 99 kalorií.
  • Hlídejte si porce navíc. Dvě hranolky, kuřecí nuget – každé sousto zvýší příjem kalorií o 25.
  • Vyhýbejte se širokým obloukem například ochutnávkám v obchodech. Snadněji pak odmítnete, bude-li vám například kolegyně v práci nabízet čokoládu.
  • Pozor na tzv. zdravé náhražky. Například zeleninové chipsy nebo ovocné koktejly ve skutečnosti obsahují více cukru na úkor zeleniny.

 Foto: profimedia.cz

2.1.2014 12:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist