Dieta proteinová

Hovoříme-li o proteinové dietě, máme na mysli způsob stravování, který zajistí ve výsledku pro tělo dosažení ideální tělesné hmotnosti, a to dle předem pevně stanoveného plánu. Tento dietní komplex byl poprvé popsán na Harvardu v USA v roce 1974. Jedná se tedy o poměrně mladý způsob dietního typu stravování.

V čem spočívá proteinová dieta?

Při proteinové dietě jsou tělu dodávány velmi kvalitní bílkoviny, zároveň je snížen příjem sacharidů a zvýšen podíl některých konkrétních druhů zeleniny ve stravě. V takto připravovaném jídelníčku se neobjevují tuky, a to v žádné formě. Úlohu primárního zdroje energie zde jednoznačně hrají cukry, čili sacharidy. Jakmile je snížen podíl sacharidů v přijímané stravě, začne si organismus brát tuk z vlastních zásob. Ten se pro něj stává zdrojem energie. Aby nedošlo ke spalování svalové hmoty, musí být organismu dodávány bílkoviny ve zvýšené míře. Tak je zamezeno případnému úbytku svalstva, který je nežádoucím jevem.

článek

Jak vypadá jídelníček při dietě proteinové?

Na tomto místě je třeba zdůraznit, že proteinová dieta spočívá v konzumaci potravin s převážně vysokým obsahem živočišných proteinů. Jedná se tedy hlavně o maso, mléko, sýry, vejce, tvaroh, jogurty a rovněž zeleninu, která je neméně důležitá. Co se tekutin týče, je třeba dodat organismu alespoň 3 litry denně a to ve formě neslazených nápojů.

Jsou nějaká omezení při proteinové dietě?

Jako u většiny typů diet, i při dietě proteinové existují určité výjimky, osoby, které by se do tohoto typu diety neměly pouštět. Jedná se především o kardiaky, seniory, osoby s podváhou, pacienty trpící diabetem, či jiným metabolickým onemocněním, dále o pacienty, u kterých byla diagnostikována rakovina, o osoby trpící dnou a onemocněním ledvin a jater. Nevhodná je i pro osoby s onemocněním krve, metabolickým onemocněním anebo alergií na některou ze složek výše zmíněné složky potravy.

A co vy, milé čtenářky? Zkoušely jste někdy proteinovou dietu? Jak to dopadlo? Napište nám do diskuze… 

Foto zdroj: profimedia.cz

7.1.2015 8:00| autor: Zuzana Bohdalová
Více o tématu: zdravé hubnutí

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist