Nový trend v hubnutí. Hubněte pomocí bílkovin.

Bezpočet diet od Montignacovy přes Dukanovu k hollywoodským je založeno na podobném a celkem jednoduchém principu: co nejvíce bílkovin. Bílkoviny jsou výživovým trendem současnosti – to proto je v regálech bezpočet potravin pyšnících se velkým množstvím proteinů, třeba tyčinky nebo nápoje.

hubnuti_10-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Co jsou vlastně bílkoviny

Bílkoviny nebo proteiny se sestávají z aminokyselin. Jsou základním kamenem našeho života, nedílnou součástí našich buněk. Dá se říci, že náš organismus tvoří z jedné pětiny právě bílkoviny. S bílkovinami stojí a padá náš imunitní systém, protilátky se skládají z bílkovin.

K čemu bílkoviny potřebujeme

Tělo je potřebuje k růstu a obnově buněk. Pro ně je důležité, jak se stravujeme. Kožní buňky „žijí“ do čtyř týdnů, buňky červených krvinek až tři měsíce a bílých jen několi dní. Tělo se tedy neustále obnovuje a k tomu jsou bílkoviny nezbytné.

Hubnutí pomocí bílkovin

Díky bílkovinám se tělo cítí nasycenější a lépe funguje spalování tuků, proto se staly přímo hitem při hubnutí. Člověk si ale musí hlídat příjem kalorií. Například takový steak je sice plný bílkovin, zato ale velmi tučný. Podle jedné velké evropské studie pomáhají bílkoviny v kombinaci se sacharidy chránit před nechtěným jo-jo efektem. Platí to zejména o rostlinných bílkovinách, které jsou v ořeších a jádrech.

Jak dosáhnout stejného počtu bílkovin jako ve steaku

Bílkovinami můžete tělo zásobovat i bez nadbytečného příjmu kalorií v podobě například vepřového řízku. Jde to celkem snadno. Stačí jen chytře kombinovat. Podívejte se, jaký pokrm lze připravit z potravin bohatých na bílkoviny. Číslo v závorce určuje množství bílkovin. Samozřejmě platí čím více tím lépe!

Kolik bílkovin co obsahuje

Kukuřice + sýr + vejce + červené fazole = quesadila (113)

Brambory + vejce = ztracené vejce, vařené brambory, špenát (129)

Brambory + mléko + parmezán = gratinované brambory (110)

Brambory + vejce + pšenice = gnocchi (117)

Pšenice + parmezán + olivy = bruschetta s tapenádou (110)

Pšenice + parmezán + piniové oříšky = bruschetta s pestem (110)

Mléko + vejce + pšenice = palačinka s ovocem a tvarohem nebo s houbami (123,5)

Sezam+jogurt = falafel (110).

Foto zdroj: profimedia.cz

2.5.2013 12:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist