Nejlepší smoothie drinky. Jaké pít a v jakou dobu?

Smoothie je poslední dobou všude, kam se podíváš. Ale kdy ho vlastně pít a kolik ho můžeš za den vypít? Pití smoothie má svá pravidla, a rozhodně bys o nich měla něco vědět, než si poupravíš jídelníček.

smoothie-1100x618.jpg

Rozmixovaný drink má řadu výhod, ale pořád je to jídlo, i když to vlastně pijeme. A pozor si musíme dát také na to, ve kterou denní dobu si ho dopřáváme. Poslat do svého těla před spaním velké množství fruktózy je k ničemu. Poradíme ti, kdy a jaké smoothie pít.

Nálož zdraví v jednom nápoji

Smoothie je rozmixovaný nápoj z ovoce či zeleniny, a mohou se do něj přidat oříšky či semínka. Kombinuje se buď s vodou nebo s mlékem či jogurtem. Je mnohem výživnější a zdravější než fresh džus, který je vlastně jen šťáva a potřebné dužiny v něm nezůstávají. Smoothie drinky obsahují vlákninu a jsou doslova vitamínovou bombou, podporují trávení a zvyšují imunitu.

Nepřeháněj to

Ale všeho s mírou, rozhodně není dobré nahradit svůj dosavadní jídelníček jen smoothie drinky. Možná jsi to netušila, ale tyto nápoje jsou nejvhodnější pro sportovce, kteří potřebují rychlý přísun energie, protože jí hodně vydali. Pro netrénované jedince ale každodenní popíjení smoothie drinků může být problém, a to zejména u ovocných, které zatěžují ledviny i játra, a to nemluvíme o kilech navíc. Takže pokud sedíš celý den v kanceláři, nepřeháněj to s nimi.

Tolik ovoce ohrozí tvou figuru

Každopádně si sem tam ovocný drink dát můžeš. Jen si dej pozor, kdy co piješ. Ovocné smoothie je sice velkým zdrojem vitamínů, ale v ovoci je také velký podíl fruktózy a přílišné pití těchto drinků ti může přihrát hned několik kil navíc. Samozřejmě, že ovoce je zdravé, ale je rozdíl, když sníme jedno či dvě jablka a máme dost nebo si do mixéru naházíme těch jablek víc a přidáme ještě dva banány a pomeranče. Pokud si tuto kalorickou bombu dopřeješ jako ranní restart, tak je vše v pořádku, ale rozhodně tento nápoj neber jako osvěžení po práci.

Vždy místo jídla, ne k němu

Smoothie drinky se staly populární pro svou jednoduchost a praktičnost. Jak jinak by lidé do sebe dostali tolik zdravých potravin? Ale vždy bys tento pokrm měla brát jako jídlo a ne jako pití. Zeleninový nápoj klidně může nahradit oběd. Když smícháš špenát s mrkví a řapíkem, tak máš chutný oběd, který se hodí zejména, když jsi celé dopoledne proseděla v kanceláři.

Kolik toho vypít?

U smoothie drinku je výhoda, že do sebe dostaneme potraviny, které bychom jinak do sebe nedostaly. Jen ruku na srdce, když si dáš zeleninovou přílohu, sníš ji celou? Kolikrát nám stačí jedna paprika, a máme pocit, že jsme měli zeleniny ažaž. U ovoce to samé. Sníme dvě jablka či jeden pomeranč a stačí nám to. Ale u smoothie drinků najednou do sebe dostaneme tolik ovoce a zeleniny, které jinak nesníme ani za týden.

Je to sice zdravé, ale je toho moc. Takové množství zatěžuje játra a kila jdou vesele nahoru. Nejzdravější je zkrátka jíst stravu v pevné podobě. Ale když už pijeme rozmixované drinky, tak si vždy musíme říct, kolik ovoce v něm je a hlavně jaké. Neměla bys vypít zkrátka více, než bys byla schopna sníst. Problém při pití smoothie je, že ti tělo nedá signál, že už je syté. Když žvýkáš pevnou stravu, dostává tak mozek informaci, že už tělo nepotřebuje více. U tekuté stravy tohle ale neplatí.  Myslet bys na to měla při přípravě pokrmu.

Nejlepší je ovocné smoothie pít po ránu a to stoprocentní ovocné si dopřát jen jednou za čas. A kdy? Třeba, když na tebe něco leze nebo jsi unavená a potřebuješ rychle nakopnout.

Ovocné smoothie k obědu? Ano, ale přidej bílkovinu

Pokud si dáš zeleninové smoothie, hravě tím nahradíš oběd. Ale i ovocný nápoj si můžeš dopřát k obědu, když ho smícháš s jogurtem či mlékem, dostaneš tak do jídla i potřebné bílkoviny. Ty najdeš také v semínkách či oříšcích. Čistě ovocné smoothie pij jen ke svačině, protože ti nenahradí plnohodnotné jídlo.  A to spíše k té dopolední, odpoledne si ovocný nápoj dávej pouze tehdy, čeká-li tě ještě nějaká fyzická zátěž.

Máš ráda smoothie nebo jsi tomuto trendu nepodlehla a spíše se do něčeho zakousneš? Jestli si často dopřáváš smoothie, poraď ostatním čtenářkám nějaký svůj tip.

Foto: Shutterstock.com

3.8.2018 10:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist