Zdravé mlsání bez výčitek. Čím nahradit cukr i bílou mouku?

Plavková sezóna se blíží a s ním i panika z přebytečných kil. No jo, ale ono se těžko hubne, když je všude kolem tolik dobrot a člověka honí mlsná. Ale nemusíš se trápit a ochuzovat se o tvé oblíbené zákusky. Postačí, když k nim změníš přístup. Zkrátka nezdravé dobroty vyměníš za ty zdravé.

zdrave-mlsani-1-1100x618.jpg Zdroj: www.shutterstock.com

Přemýšlíš, co bys upekla, ale nechceš do svého těla posílat další kvanta cukru, tuku a bílé mouky? Máme pro tebe několik tipů, jak vyměnit mouku a cukr za zdravější varianty. Zamlsej si bez výčitek.

K čemu cukr, když máme ovoce?

Než přidáš do těsta půl hrnku cukru, zapřemýšlej, čím ho nahradit. A teď nemáme na mysli žádná umělá sladidla. Použij přírodní cukr, tedy z ovoce. Když do těsta nakrájíš banán, nastrouháš jablka nebo přihodíš pár rozinek, je zbytečné pak do něj dávat cukr. Na oslazení se hodí také datle, ale ty jsou dost kalorické. I když je ovoce zdravé, a je rozhodně lepší sladit jím než bílým cukrem, neměla by ses jím ládovat od rána do večera. Po ovoci sice neztloustneš tolik jako po přeslazeném dortíku se šlehačkou, ale když toho sníš moc, tak kila rozhodně dolů nepůjdou.

Melasa, panela a sirupy. Zdravá alternativa

Nedokážeš si bez sladkostí představit život? Tak pak zkus sladit místo cukru zdravějšími náhražkami. Například melasou, která vzniká při výrobě cukru, ale není tak kalorická, kromě toho obsahuje vitamín B, železo a jód. Vyzkoušej také panelu, což je sušená třtinová šťáva a svou barvou připomíná třtinový cukr, ale je mnohem zdravější a obsahuje řadu vitamínů. Navíc výborně chutná, a dokonce pomáhá při virózách. Další z možností, jak si osladit život, jsou sirupy. Například sirup z mexické rostliny agáve můžeš použít jak do těsta, tak i do čaje, a ještě po něm neztloustneš. Ale pozor, stačí ho opravdu jen málo a dodá jídlu sladkou chuť. Výborný je také datlový či javorový sirup.

Do čaje med

Jsi zvyklá sladit čaj? Tak místo toho raději používej med. Nejenže bude šetrnější ke tvé postavě, ale je také zdravější a pomáhá v boji proti různým nemocem. Jen si ale dej pozor na zuby, určitě ho nepij na noc poté, co si vyčistíš zuby. A také se dívej na kvalitu medu. Některé kupované medy jsou šizené a doslazovány cukrem. A med můžeš použít také do různých dezertů, koláčů či cukroví.

Vyzkoušej špaldu

Pokud si chceš na neděli upéct bábovku, ale už dopředu se bojíš výčitek, tak místo bílé mouky použij špaldovou. Když k tomu přihodíš třtinový cukr, svou linii tak neohrozíš jako bábovkou od tvé babičky. Ze špaldy můžeš upéct buchtu či sušenky. Zkrátka se stane nenahraditelným pomocníkem ve tvé kuchyni a ty už konečně nebudeš mít při mlsání výčitky. Pozornost věnuj i výběru špaldové mouky, rozhodně zdravější bude ta, která je bio, a která je vyrobena z celozrnné špaldy. Pokud jsi špaldovou mouku ještě nezkoušela, zkus ji napoprvé namíchat s klasickou pšeničnou, a tak postupně přejdeš na špaldovou. Také si pamatuj, že špaldová mouka je o něco hustší, tak pečivo z ní bude hutnější, méně nadýchané a nižší.

Místo mouky ovesné vločky

Chceš vyzkoušet něco netradičního? Tak místo mouky použij ovesné vločky. Tvoje zdraví i linie to ocení. Vločky jsou hotovým zázrakem a mají blahodárné účinky na tvé trávení, jsou bohaté na antioxidanty a snižují hladinu cukru v krvi. A nemusíš si z nich dělat jen kaši, ale vyrob si z nich klidně tvé oblíbené dezerty. Z vloček si můžeš například upéct skvělý hruškový muffin, stačí přidat pár hrušek, tři vejce a skořici. Vynikající a zdravá svačina jsou také zapečené vločky s ovocem.

Jíš často cukr a bílou mouku, nebo jsi už dávno přešla na zdravější varianty? Napiš nám do diskuze recept na nějaký lahodný dezert, po kterém se netloustne.

Foto: Shutterstock.com

4.4.2019 10:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist