7 tipů, jak zvládat stres

Stres může být v malých dávkách nápomocný k lepším výsledkům, ale dlouhodobý vytrvalý stres organismus postupně ničí. A protože stres je v současné době snad společníkem každého z nás, připravili jsme pro vás sedm tipů, jak jej zvládnout.

7 osvědčených postupů vedoucích ke snížení stresu:

1. Relaxujte

Meditace, hluboké prodýchávání či krátký polední spánek, to je jen krátký výčet tipů z velkého množství možností, jak relaxovat. Výbornou formou relaxace je také sauna. Ovšem nemusíte tomu věnovat hodiny vašeho vzácného času. Zabere i půlhodinka denně, kdy nebudete myslet na nic, jen si vypijete šálek čaje. Po takovém očistném momentu se vám bude i mnohem lépe pracovat.

2. Utečte

Dělejte cokoli, co odvede vaši mysl od stresujících myšlenek. Četba, hudba, všemožné koníčky, vaření či jiné domácí činnosti jsou v této situaci nejlepším pomocníkem. Vždyť všichni známe, jak nás při největších tlacích na termín odevzdání nějaké zakázky či zkoušky ve škole najednou tak baví uklízet, vařit… Je to přirozené a pomáhá to při stresu, neboť naráz začneme zapojovat zcela jinou část mozku.

3. Cvičte

Nejlepším antistresorem z oblasti sportů jsou činnosti takové, při nichž se nadměrně spotřebovává kyslík (tzv. aerobní cvičení). Délka cvičení je dostačující tak mezi 15 a 30 minutami. Důležité je, aby zátěž a tím i zapojení mozku bylo nepřetržité (ANO – chůze, běh, aerobic, plavání…, NE – tenis, golf, volejbal…), abyste se ve volných chvílích nemohli vracet myšlenkami ke stresorům.

článek

4. Nespoléhejte na sex

Orgasmus vás uvolní, ale mnohem účinněji, pokud jste v psychické pohodě. Stresovaný člověk má nižší sexuální potřebu, proto mu asi sex pro úlevu od stresu příliš nepomůže. Ale pozor! Silná chuť na sex se často objevuje spontánně, právě když stres opadne.

5. Nezapomínejte jíst a pít, ale umírněně

Rozumné množství jídla a pití pomáhá snížit kyselost žaludku zapříčiněnou právě stresem. Nedovolte, abyste celý den díky stresu nejedli a pak e večer nacpali k prasknutí. Nebude vám dobře a linii tím taky neprospějete.

6. Uklidňujte se představami

Tato metoda je osvědčená a spolehlivě odpoutá pozornost od problému a zklidní tep. Prohlédněte si nějaký předmět, zvíře, rostlinu atd., poté zavřete oči a snažte se opět si ji vybavit (barvu, tvar, detaily…). Potom oči opět otevřete a přesvědčte se, zda jste si ji vybavili správně.

7. Najděte nový pohled na stresor

Hledejte, jak svůj stresor vysvětlit, aby se jeho vliv zmenšil. Když vás svírá pocit strachu, úzkosti, který se transformuje ve stres, analyzujte svůj strach. Pojmenujte ho, snažte se od něj poodstoupit a rozebrat si jej. Často tak zjistíte, že jste se nechali vystresovat nepodloženou obavou.

A co vy a stres? Podléháte mu? Nebo jste se naučili bránit? Napište nám své tipy, jak se s ním poprat do diskuze.

Foto zdroj: profimedia.cz

21.5.2014 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist