4 tipy, jak v prosinci nepřibrat na váze

Celý rok udržujete svoji váhu v přijatelných mezích, vyhýbáte se sladkostem, jíte zdravě. Jenže teď, poslední měsíc roku, přichází největší zkouška vaší pevné vůle! Máte strach o svoji linii? Žádný strach, víme, jak netloustnout!

Vánoce jsou považovány za nejkrásnější svátky roku. Pomalu plníte ledničku surovinami, pečete cukroví a těšíte se na sváteční pohodu. A v tom je ten malér. I ten nejsilnější jedinec jen stěží odolá a občas něco ochutná! Vždyť proč ne? Je to přece jen jednou v roce! Co dělat, aby se to celé nevymklo kontrole? Chce to jen trochu odhodlání a čtyři jednoduchá opatření!

1. Choďte

Rada nad zlato všech výživových poradců? Chodit, chodit a zase jen chodit. Tomu se říká spojení příjemného s užitečným! Klíče od auta nechte v klidu viset na věšáku v chodbě, raději se obujte a vyrazte ven na procházku přírodou. S oblečením to moc nepřehánějte. Čím tenčí svetr budete mít na sobě, tím víc přidáte do kroku, abyste se zahřáli.

Podle odborníků ti šťastlivci, kteří mají doma chlupatého čtyřnohého přítele a jdou ho vyvenčit na pouhých dvacet minut pětkrát v týdnu, přijdou ročně o sedm kilogramů na váze.

Samozřejmě, stejného výsledku dosáhnete i bez psa, jen se možná hůře donutíte opustit gauč a ovladač od televize. A jak dál vyzrát nad „kynutím“?

2. Mlsejte zdravěji

Jděte na to chytře a ošiďte mlsný jazýček! Zásoba dýňových semínek, sušeného ovoce nebo různých druhů oříšků vám udrží v normě hladinu krevního cukru, takže nepřekonatelné a nepředvídatelné choutky na sladké vás přestanou tolik trápit.

Další potraviny, které vám trochu ošálí smysly – a hlavně zasytí, jsou například ovesná kaše a obilniny. Ty navíc posílí i imunitu. Koneckonců, i vápník se stane skvělým pomocníkem, protože hraje velkou roli ve spalování tuků. Bílý jogurt, kefír, kousek tvrdého sýra? To můžete jíst bez výčitek!

článek

3. Nesledujte pořady o vaření 

Možná se to zdá neuvěřitelné, ale vědecké výzkumy prokázaly, že pokud shlédnete nějaký pořad o vaření, vinou podprahového vnímání automaticky dostanete hlad, nebo chuť na to, co právě vidíte! Zrada! Když už televize, tak třeba film nebo hudba. Kulinářským relacím se pokud možno vyhněte. A když jsme u té prevence, můžete udělat ještě něco. Připravte si papír a tužku.

4. Sepište vánoční manuál krok za krokem

Čeká vás období plné starostí a shonu, podrážděných nervů a možná i nespavosti. Hlavně všechno stihnout, aby vše bylo pod stromečkem perfektní, že? Jenže stres jako takový produkuje stresový hormon kortizol, který jak známo, výrazně podporuje chuť k jídlu a dokonce i ukládání tuku kolem pasu. Jde tomu nějak zabránit? Ano!

Sepište si podrobný plán toho, co jak a kdy chcete a potřebujete zařídit. Když se ho budete držet zuby nehty, na nic nezapomenete, budete mít přehled, co vám ještě schází nebo přebývá a nebudete se zbytečně nervovat.

A jak to máte vy, projeví se každoročně vánoční svátky na vaší váze?

Foto zdroj: profimedia.cz

5.12.2014 8:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist