Femina.cz » Magazín » Wellness » Jak snížit cholesterol za 8 týdnů

Jak snížit cholesterol za 8 týdnů

Jak snížit cholesterol za 8 týdnů

Magazín: Wellness | autor: Marta Dostoupilová | vydáno 22. 03. 2013

Vyšší hladina cholesterolu trápí 2 ze 3 lidí starší 40 let. Více cholesterolu znamená vyšší nebezpečí kardiovaskulárních chorob včetně infarktu. Jak ho dostat z těla ven? Jde to rychle a bez pilulek!

Proč je cholesterol nebezpečný?

Určité množství cholesterolu tělo potřebuje, aby mohly fungovat buňky. Existuje takzvaný dobrý a špatný cholesterol, ten špatný zužuje tepny takže v nich pak krev nemůže dobře proudit, což vede k infarktu.

Jak zjistit hladinu cholesterolu?

Cholesterol se neprojevuje žádnými symptomy, nelze jej tedy diagnostikovat pouhým pohledem. Nutně nesouvisí s váhou: můžete být menší postavy a při těle a mít normální hladinu. Množství cholesterolu se dá zjistit jedině z krevního testu, ten by si měl nechat udělat každý starší čtyřiceti let, obzváště pokud se v rodině vyskytly srdeční choroby.

Jaká je normální hladina?

Normální hladina celkového množství cholesterolu v krvi je pod 5mmol/l. Lidé, kteří jsou více ohroženi rizikovými faktory, jejich předci měli například infarkt, by ale měli mít hladinu cholesterolu pod 4mmol/l.

Co způsobuje vyšší hladinu?

Dílem geny a dílem špatná strava. Nebezpečné jsou cukrovinky, jídlo z fastfoodů, uzeniny, příliš mnoho másla a tučných krémů.

Co jíst?

Středomořská dieta je nejen zdravá, ale i chutná. Zkuste změnu a místo bůčku si dejte rybu. Jezte více ovoce, zeleniny, celozrnného pečiva, ořechů a olivového oleje, omezte červené maso, koláče a cukrovinky.

Akční plán: Jak se zbavit cholesterolu za 8 týdnů

Cvičení

Pravidelný pohyb zvýší dobrý cholesterol a sníží ten špatný o 5 %. Doporučuje se běh, plavání, ale stačí i domácí práce. Činnosti je dobré se věnovat 30 - 40 minut každý den minimálně pět dní v týdnu.

Jídelníček

Nahraďte hovězí a vepřové rybou a kuřecím a jezte nízkotučné mléčné produkty. Vyplatí se také zařadit následující potraviny:

  • Sója - zkuste sojové plátky, sójový nápoj nebo tofu. Stačí 25 gramů denně, což je sklenka mléka. Sója pomáhá játrům odbourávat špatný cholesterol.
  • Vláknina - najdeme ji nejen v cereálním pečivu, ale i v ovoci, zelenině, fazolích. Zkuste nahradit bílé pečivo celozrnným, i to dokáže divy! Denně stačí 15 gramů – to je jeden celozrnný toast s fazolkami.
  • Mastné ryby - makrela či losos obsahují omega-3 mastné kyseliny. Ideální je jedna dvě porce týdně.
  • Oves - vysoký podíl vlákniny pomáhá tělu přestat ukládat tuk. Denně 40 gramů – to je miska ovesné kaše.

Foto zdroj: profimedia.cz

Další články z rubriky

Komentáře (7)

Datum Autor Nadpis
16. 11. 2014 Anička Petroleum D5 (reakcí: 0)
16. 11. 2014 Anička Petroleum D5 (reakcí: 0)
21. 10. 2014 Hanka koenzym (reakcí: 0)
24. 09. 2013 Martina cholesterol (reakcí: 0)
09. 04. 2013 manislava cholesterol (reakcí: 0)
24. 03. 2013 gambis ... (reakcí: 0)
22. 03. 2013 pepina . (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Victoria´s Secret Victoria - EDP

Victoria´s Secret Victoria - EDP

Zahalte se do opojné vůně!

Testy kosmetiky: Parfumerie | vydáno 21. 02. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Panna

21. 02. 2017 Horoskop Panna

Už delší dobu zanedbáváš své rodiče nebo prarodiče a návštěvu u nich pořád oddaluješ. Dnes bys měla opravdu vyrazit, ... Celý horoskop

Karta dne

Čtyři hole
Projekt, na kterém jsi pracovala, dosáhne úspěchu a nejen to, radostné dny můžeš očekávat také v dalších oblastech tvého života. Mír i harmonii jsi již vybudovala a te...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

PMS, hubnutí i průšvihy aneb Nový týden n...

Taky tak ráda soudíš všechny ty, kterým se povede nějaký kolosální průšvih? A je úplně jedno, jestli jde o nevěru, ka...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist