Femina.cz » Magazín » Wellness » Jak snížit cholesterol za 8 týdnů

Jak snížit cholesterol za 8 týdnů

Jak snížit cholesterol za 8 týdnů

Magazín: Wellness | autor: Marta Dostoupilová | vydáno 22. 03. 2013

Vyšší hladina cholesterolu trápí 2 ze 3 lidí starší 40 let. Více cholesterolu znamená vyšší nebezpečí kardiovaskulárních chorob včetně infarktu. Jak ho dostat z těla ven? Jde to rychle a bez pilulek!

Proč je cholesterol nebezpečný?

Určité množství cholesterolu tělo potřebuje, aby mohly fungovat buňky. Existuje takzvaný dobrý a špatný cholesterol, ten špatný zužuje tepny takže v nich pak krev nemůže dobře proudit, což vede k infarktu.

Jak zjistit hladinu cholesterolu?

Cholesterol se neprojevuje žádnými symptomy, nelze jej tedy diagnostikovat pouhým pohledem. Nutně nesouvisí s váhou: můžete být menší postavy a při těle a mít normální hladinu. Množství cholesterolu se dá zjistit jedině z krevního testu, ten by si měl nechat udělat každý starší čtyřiceti let, obzváště pokud se v rodině vyskytly srdeční choroby.

Jaká je normální hladina?

Normální hladina celkového množství cholesterolu v krvi je pod 5mmol/l. Lidé, kteří jsou více ohroženi rizikovými faktory, jejich předci měli například infarkt, by ale měli mít hladinu cholesterolu pod 4mmol/l.

Co způsobuje vyšší hladinu?

Dílem geny a dílem špatná strava. Nebezpečné jsou cukrovinky, jídlo z fastfoodů, uzeniny, příliš mnoho másla a tučných krémů.

Co jíst?

Středomořská dieta je nejen zdravá, ale i chutná. Zkuste změnu a místo bůčku si dejte rybu. Jezte více ovoce, zeleniny, celozrnného pečiva, ořechů a olivového oleje, omezte červené maso, koláče a cukrovinky.

Akční plán: Jak se zbavit cholesterolu za 8 týdnů

Cvičení

Pravidelný pohyb zvýší dobrý cholesterol a sníží ten špatný o 5 %. Doporučuje se běh, plavání, ale stačí i domácí práce. Činnosti je dobré se věnovat 30 - 40 minut každý den minimálně pět dní v týdnu.

Jídelníček

Nahraďte hovězí a vepřové rybou a kuřecím a jezte nízkotučné mléčné produkty. Vyplatí se také zařadit následující potraviny:

  • Sója - zkuste sojové plátky, sójový nápoj nebo tofu. Stačí 25 gramů denně, což je sklenka mléka. Sója pomáhá játrům odbourávat špatný cholesterol.
  • Vláknina - najdeme ji nejen v cereálním pečivu, ale i v ovoci, zelenině, fazolích. Zkuste nahradit bílé pečivo celozrnným, i to dokáže divy! Denně stačí 15 gramů – to je jeden celozrnný toast s fazolkami.
  • Mastné ryby - makrela či losos obsahují omega-3 mastné kyseliny. Ideální je jedna dvě porce týdně.
  • Oves - vysoký podíl vlákniny pomáhá tělu přestat ukládat tuk. Denně 40 gramů – to je miska ovesné kaše.

Foto zdroj: profimedia.cz

Další články z rubriky

Komentáře (7)

Datum Autor Nadpis
16. 11. 2014 Anička Petroleum D5 (reakcí: 0)
16. 11. 2014 Anička Petroleum D5 (reakcí: 0)
21. 10. 2014 Hanka koenzym (reakcí: 0)
24. 09. 2013 Martina cholesterol (reakcí: 0)
09. 04. 2013 manislava cholesterol (reakcí: 0)
24. 03. 2013 gambis ... (reakcí: 0)
22. 03. 2013 pepina . (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Victoria´s Secret Fearless - tělové mléko

Victoria´s Secret Fearless - tělové mléko

Nechte se unést podmanivými tóny!

Testy kosmetiky: Tělová | vydáno 08. 12. 2016

Naše tipy

Dnešní horoskop

Štír

09. 12. 2016 Horoskop Štír

Všímej si víc lidí kolem sebe. Jeden dávný přítel nebo kolega z práce s tebou už delší dobu flirtuje, ale ty ho stále... Celý horoskop

Karta dne

Císař
Situace, kterou právě nyní řešíš, bude potřebovat logické myšlení, které je spíš vlastní mužům. Bylo by dobré, abys využila veškerou sílu a energii na dořešení a nebál...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Výklady karet, láska i Vánoce aneb Nový t...

Taky už tě tak stresuje, jak nezadržitelně se Vánoce blíží? Začínáš panikařit, protože ještě nemáš nakoupené všechny ...

Celý článek

Stojí za hřích

Bydlete lépe s Living.cz

TOPlist