Mléčné výrobky a hubnutí

Mléčné výrobky a hubnutí

Magazín: Hubnutí | autor: Famous | vydáno 18. 01. 2008
Reklamy o prospěšnosti živých jogurtových kultur nás masírují od rána do večera. Podle britských odborníků však kvašené mléčné výrobky s živými probiotickými kulturami prospívají zdraví v mnoha směrech a navíc pomáhají hubnout a udržet tělo v kondici.
Mléčné výrobky a hubnutí
jogurt vločky snídaně jahoda
1 fotografií
Zobrazit galerii


Lidská střeva obsahují asi tisíc různých druhů mikroorganismů. Pokud je střevní mikroflóra správně rozvinutá a má dobrou skladbu, pak přispívá k dobrému zdraví a pomáhá udržovat správnou tělesnou váhu. Probiotické organismy totiž znesnadňují vstřebávání tuků ve střevech.

„Zvláště pozoruhodný byl vliv probiotik na žlučové kyseliny, které pomáhají tenkému střevu vstřebávat tuk. Probiotika oslabovala funkci těchto kyselin, takže u zvířat se pak hůře absorbuje tuk a tím jsou štíhlejší,“ tvrdí biochemik Jeremy Nicholson z Imperial College London, jenž výzkum účinků probiotik na střevní funkci zkoumal.

Střevní bakterie komunikují jedna s druhou, takže bez ohledu na jejich relativně malé počty, probiotika mají obrovský vliv na to, co tyto bakterie činí.

Pravidelný příjem kvalitních jogurtů, kefírů a dalších kysaných mléčných výrobků je zdraví prospěšný a pomáhá při redukci nadváhy.

Závěry výzkumu byly publikovány v odborném časopise Molecular Systems Biology.

Komentáře (1)

Datum Autor Nadpis
17. 04. 2011 stepanecka Je pravda, že... (reakcí: 0)

Zobrazit vše Přidat komentář





Prémie 20 bodů vám bude připsána za relevantní komentář v délce alespoň 30 znaků.
Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
Přihlaste se zde. captcha
TOPlist