Výlety, závody a procházky…Jak se připravit a jak regenerovat? Poradíme!

To, že je léto nejoblíbenějším obdobím nejen pro sportovce, ale i pro příležitostné cyklisty a výletníky, i pro ty, co se jen tak rádi toulají přírodou, asi není třeba zmiňovat. Nejen při celodenním výletu, ale i při běžné procházce však hrozí nebezpečí vaším svalům a kloubům. Jak je velké? To záleží jenom na tobě…

Nepodceňuj oblečení, zabráníš nachlazení i poranění svalů

Fyzická zátěž, na kterou nejsme v každodenním shonu zvyklí, dělá naše tělo vnímavější a citlivější ke změnám teplot i náchylnější k poraněním. Poledne je parné, ale k večeru se může pěkně ochladit. I když to vypadá na den bez mráčku, vždy by sis měla přibalit jednu vrstvu oblečení navíc. Prochlazení je zvláště nebezpečné hlavně pro netrénované svaly. Ty se mohou při kombinaci chladu a vysoké zátěže snadno poranit.

Nepřeceňuj svou kondici

Lhát si do kapsy nemá cenu, raději si přiznej, že jsi malinko zlenivěla a ze začátku zvol mírnější tempo. Ztuhlé a netrénované svaly jsou k poranění mnohem náchylnější, proto nespěchej a dej si načas. Ta správná kondička brzy dorazí.

Kdo je připraven, není zaskočen

Před výletem zkontroluj, zda máš tu správnou a dostatečnou výbavu. Mezi to základní vybavení patří kvalitní boty dle vybraného terénu, ochrana před sluncem, ať už v podobě opalovacího krému, slunečních brýlí i pokrývky hlavy. Zapomenout bys neměla ani na základní lékárničku, a pokud vyrážíš někam dál, důkladně si prostuduj trasu.

Po větší zátěži si dopřej relax

I když jsi v přírodě „tvrďák“, nezapomínej na to, že po fyzické námaze je třeba také odpočívat. Vhodná je například sauna nebo masáž. A co na to profi masér?

Preventivní pravidelná masáž vám pomůže udržovat pružné a uvolněné svalové partie svalů, které nebolí, zároveň prokrvením odstraní škodliviny usazené ve tkáni. U sportovců před výkonem nabudí svaly a po výkonu odstraní zakyselení a bolest po dlouhém sportovním výkonu, a tím urychlí regeneraci před dalším výkonem,“ říká masér Petr Šubr ze zázemí masérského stanu ALPA, který je součástí závodů Cyklomaraton a Night Run.

Ne vždy je ale možné svěřit své tělo do rukou profesionálů. Lokální masáž namožených svalů si však můžeš dopřát i doma. Se svalovou únavou můžeš úspěšně bojovat krátkou masáží francovkou ALPA s přídavkem konopí, jež působí pozitivně na svalovou ztuhlost a regeneruje. Bylinný extrakt uvolní nejen svalové napětí, ale pomůže také s odplavením únavových látek. Mysli však vždy na to, abys nemasírovala ztuhlý sval a nikdy nešla přes bolest. Buď citlivá a masíruj zlehka.

2.7.2015 2:00| autor: Komerční prezentace

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist