Ideální délka spánku? Kašli na ni v těchto 4 situacích!

Spánek? Pro někoho příjemně zužitkovaná chvíle, pro jiného naprostá ztráta času. V každém případě se říká, že ideální doba strávená v posteli je osm hodin denně. Jenže pak ti prý zase hrozí mrtvice! Kdo se v tom má sakra vyznat?!

Znáš to, ulehneš sice se slepicemi, ale uprostřed noci tě nejprve vzbudí pozdní příchod společensky unavené drahé polovičky, zakrátko ošklivý sen a druhý den jsi jako smyslů zbavená. Proč? Když není naspáno, nestojí to prostě za nic. Jenže pozor, všechno špatné je pro něco dobré. Vědci z americké National Sleep Foundation (nezisková organizace zabývající se spánkem) teď přišli s tvrzením, že ideální doba snění je maximálně sedm hodin. Prý kdo to trochu protáhne, riskuje mrtvici. A riziko se prý zvyšuje o celých 46 procent!

Postel jako nepřítel číslo jedna?

Neboj, nic není tak horké, jak se zdá, a i když tohle zjištění zní možná děsivě, odborníci v čele s předním neurologem Michaelem Breusem z výše zmíněného ústavu uvedli, v jakých případech je udělena výjimka. Kdy žena potřebuje víc spánku je obvyklé? Pokud se najdeš v těchto čtyřech bodech, jsi mimo nebezpečí a můžeš dřímat, co hrdlo a matrace ráčí. A to naprosto bez obav z případné mrtvice.

4 případy, kdy se vyspat prostě musíš:

1. Během nemoci

Spánek je nejlepší lékař. A protože uzdravuje tělo i ducha, během nemoci ho člověk potřebuje co možná nejvíc, protože jinak se cítí vyčerpaně. A neděje se to náhodou. Během spánku využíváš velmi málo energie, takže ta zbylá putuje na pomoc imunitnímu systému na boj s bacilem. No, jestli to urychlí léčbu, tak proč ne. Hurá do peřin! Dvaatřicetiletá čtenářka Kamila jen souhlasí: „Když mám chřipku nebo i obyčejnou virózu, prospím klidně dvanáct hodin denně. Kolikrát mě přítel chodí starostlivě kontrolovat, jestli ještě žiju,“ říká s úsměvem a dodává, že bez spánku v době nemoci si to ani nedokáže představit. „Beztak jsem jak přejetá vlakem a víc než spánek nezvládnu,“ uzavírá. A není jediná. Třeba takový Sheldon Cooper z Teorie velkého třesku při nemoci nejen že není schopný vstát z postele, ale ještě vyžaduje ukolébavku o koťátku! Zabrala by i na tebe?

2. Po namáhavém cvičení

Ať už poctivě trénuješ na maratón, nebo si dáváš zabrat čistě pro dobrý pocit, když jde o dlouhodobější cvičení extrémního rázu, organismus se z toho musí nějak zotavit. Jedna nezávislá studie ze Stanfordu dokonce uvedla, že když basketbaloví hráči zůstali v peřinách deset hodin, jejich přesnost v hodu na koš se výrazně zlepšila. Co k tomu dodat? Čím častěji oblékáš tepláky, o to víc musíš nosit i pyžamo. Potvrzuje to i sedmadvacetiletá čtenářka Jolana: „Od dětství se věnuji závodnímu plavání, a když se vrátím ze soustředění, nedělám dva dny nic jiného, než že klimbám na gauči, než se z té únavy trochu dostanu.“ Snad ji partner nebudí vodou ani rachotem. To je na infarkt! Ostatně, video jako důkaz.

3. Při nespavosti

No jo, všichni tušíte, co s vámi udělá pár propařených nocí, kdy obejmeš polštář až při východu slunce. To aby si jeden vzal dovolenou na pořádnou rekonvalescenci! A co teprve nervy z důležité pracovní schůzky, díky nimž namísto spánku civíš do zdi? Je to i tvůj případ? Podle odborníka Michaela Breuse platí, že o kolik drahocenných minut se takto připravíš, přesně tolik jich budeš muset nahradit. Žádné energetické nápoje ani hektolitry kávy tě nespasí! Souhlasí i pětatřicetiletá čtenářka Kateřina:

„Neumím si představit, jít po nějaké akci druhý den normálně do práce. Kdysi jsem to riskla, protože to nešlo jinak zařídit, a usnula jsem uprostřed porady. Byl to pořádný malér,“ popisuje svůj dávný trapas. To nás přivádí na myšlenku, že pracovních míst, ve kterých se může spát, je opravdu málo. Pokud se chcete konečně vychrupat, dejte se na politiku!

4. V těhotenství

Ty z nás, které se pyšní titulem „nastávající matka“, ví moc dobře, co to obnáší. Oteklé kotníky, bolavá záda, nezvladatelná chuť na kyselé okurky a zmrzlinu. Není se čemu divit, že to nejlepší, co lze udělat, je natáhnout se a slastně zavřít oči. Často. Vlastně skoro pořád. Vždyť v tobě roste nový život! A to je pekelně náročná disciplína.

„Moje těhotenství mi uteklo zázračně rychle. Skoro celé jsem ho prospala! Až jsem měla obavy, jestli je se mnou všechno v pořádku,“ směje se třicetiletá čtenářka Pavlína a dodává, že po porodu se jí po takových časech zastesklo. Aby ne. Teprve pak nastávají ty pravé starosti. A co teprve, když by se vám mělo narodit ďábelské dítě děsící lidi! Konec spánku i srandy!

A jak to máš ty? Kolik času trávíš v posteli? Ale fuj, na co hned nemyslíš, spánkem samozřejmě. 🙂

Foto zdroj: Thinkstockphotos.com

7.5.2015 6:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist