Jak se zbavit nachlazení během pouhých 24 hodin

Večer jsi byla ještě jako rybička, ale ráno se probudíš s plným nosem a sípáním, o bolesti v krku ani nemluvě. Musíš připravovat důležitou schůzku s obchodním partnerem a marodit teď prostě nemůžeš? Nezoufej. Vezmi si v práci den volna a během něj se nachlazení zbavíš. Poradíme ti, jak na to hezky hodinu po hodině.

7:00

Dej si tabletku. Zapomeň ale na tablety z lékárny nebo televizní reklamy. Vyzkoušej něco přírodního – třeba léty ověřenou lékořicí nebo méně známou právenku latnatou (lat. andrographis paniculata), obě byliny jsou silnými antivirotiky. Seženeš je v tabletách nebo v tinktuře, ideálně v kombinaci s echinaceou a lichořeřišnicí.

K tomu vypij čerstvě vymačkanou šťávu z pomeranče, mrkve, červené řepy a zázvoru, která dodá tělu snadno stravitelnou výživu a posílí imunitu. Vitamín C z ovoce a zeleniny podpoří tvorbu interferonu – proteinu, který redukuje dobu trvání chřipky nebo nachlazení. Mrkev a řepa jsou bohaté na karotenoidy, které hrají důležitou roli v imunitě. Zázvor je jemným stimulantem krevního oběhu a jeho zahřívající schopnost je skvělá pro zklidnění příznaků chřipky a nachlazení.

8:00

Dej si velmi teplou sprchu, která uvolní hlen. Pokud to zvládneš, dopřej si ke snídani vajíčka, která ti dodají bílkoviny potřebné pro boj s infekcí. Pokud hlad nemáš, nevadí, do jídla se nenuť.

Půst je jednou z cest, jak urychlit uzdravení těla – když nemusí pracovat na trávení, může všechnu energii věnovat boji s viry. Pokud to tvá nátura a žaludek dovolí, rozžvýkej stroužek čerstvého česneku. Pokud je ti syrový česnek proti srsti, dej si ho do vývaru k obědu.

9:00

Hydratuj. Zvýšený příjem tekutin je důležitý zejména pokud máš teplotu, aby nedošlo zvýšeným odpařováním vody z těla k dehydrataci. Tekutiny pij co nejteplejší. Proč? Protože pro tělo je jednodušší absorbovat teplou tekutinu a také lépe uvolňuje a rozpouští hlen. Uvař kořen kozince a tímto vývarem přelij bylinný čaj z echinacei, černého bezu a lípy. Do čaje si přidej citron a med, nejlépe zázvorovo-skořicový med. Dej si první denní dávku vitamínů –  C 1000mg a látku zvanou NAC (N-acetyl cystein) 600mg.

12:00

K obědu si připrav čirý vývar s wakame, shitake houbami a zázvorem. Wakame je velmi výživný druh mořských řas. Čínská medicína tvrdí, že přeměňuje a odstraňuje hlen a je vhodná na kašel, při kterém vykašláváme zelený nebo žlutý hlen. Teplý vývar společně se zahřívajícím zázvorem pomáhá tišit případnou horečku. Shitake houby obsahují mimo jiné interferon, který hraje hlavní roli v imunitě člověka.

Máš raději českou klasiku? Slepičí nebo kuřecí vývar tě postaví na nohy. Nejlépe, když použiješ slepici nebo kuře z volného chovu, či ještě lépe v bio kvalitě. Do vývaru nezapomeň přidat kořenovou zeleninu a cibuli,   ke konci varu také česnek. Vývar obsahuje celou řadu mikro minerálů, které pomohou tělu bojovat s viry. Cibule i česnek působí silně antimikrobiálně a navíc tělu dodají potřebnou síru, kterou obratem využije na regeneraci nejdůležitějšího, tělu vlastnímu, antioxidantu glutathionu.

Dej si druhou dávku vitamínů – další dávku vitamínu C 1.000mg, vitamín E 800IU a Omega 3 mastné kyseliny 2g.

Po obědě vyraz na krátkou, zhruba 30 minutovou rychlou procházku, pokud ji zvládneš. Výzkumy ukazují, že pohyb na čerstvém vzduchu pomáhá posilovat imunitu a zvyšuje obranyschopnost organismu, a to i v okamžiku, kdy tělo už bojuje s virovou nákazou.

14:00

Zdřímni si. Tvé tělo pracuje na plné obrátky, aby se zbavilo nemoci. Lehni si a zavři oči na 30 až 40 minut a načerpej tak další, tolik potřebnou energii.

15:00

Dej si dávku vitamínu D 800IU a zinek v dávce 60mg. Když máš chřipku nebo jsi nachlazená, tvoje tělo produkuje velké množství prozánětlivých cytokinů, které jsou zpravidla zodpovědné za symptomy jako horečka nebo bolest hlavy. Vitamin D potlačuje přílišné uvolňování těchto cytokinů a také zvyšuje vstřebávání vápníku, železa, hořčíku a zinku, které jsou důležité pro naší imunitu. Dej si také poslední dnešní dávku vitamínu C 1000mg.

Nachlazení nebo chřipka také ovlivňuje tvé myšlení, rychlost reakcí a schopnost soustředění a učení. Nesnaž se proto v tento den řešit zásadní úkoly. Začti se raději do oddechové knihy nebo si pusť v televizi komedii. I dobrá nálada podporuje imunitu.

16:00

Nezapomínej pít. Udělej si čaj z čerstvého zázvoru v bio kvalitě, který je mnohem silnější než běžně dostupný zázvor. Případně si udělej bylinný čaj a přidej zázvorovo-skořicový med.

18:00

K večeři si dej zeleninovou polévku, třeba ve složení cuketa, špenát, řeřicha, česnek a cibule. Můžeš přidat vajíčko k dosažení denní potřebné dávky bílkovin. Česnek a cibule jsou silnými podpůrci imunity, bojují proti virům a jsou přírodními antibiotiky.

19:00

Dej si horkou vanu, kam nasypeš detoxifikační směs – 2 hrnky Epsomské soli a půl hrnku sody bikarbony. Epsomská sůl obsahuje velké množství hořčíku a stopových prvků. Společně se sodou bikarbonou působí proti stresu a v kombinaci s horkou vodou pomáhá bojovat s infekcí, uvolnit svaly a navodit hluboký spánek. Dvacet minut v koupeli ti bude stačit. Po koupeli se rychle obleč do lehkého savého oblečení, které si můžeš jednoduše převléknout a odpočívej. Příští hodinu až dvě se budeš potit. Pokud máš diabetes nebo vysoký krevní tlak, detoxifikační koupel vynech.

21:00

Dobrou noc. Slyšela jsi už tisíckrát, jak je spánek důležitý. A ono to tak opravdu je. Množství studií potvrzuje, že nedostatek spánku způsobuje snížení T-buněk (typ bílých krvinek, které jsou klíčové pro náš imunitní systém). Matematika je jednoduchá, čím méně spánku, tím menší schopnost těla bojovat s nemocí. Tak zhasni a dobře se vyspi, zítra budeš fit.

Co tomu říkáš? Super recepty, že? Máš vyzkoušeno a umíš se zbavit nachlazení v jednom jediném dni, nebo ti to přijde jako hloupost? Napiš nám svůj názor do diskuze.

Foto: shuttesrtock.com

2.3.2017 4:00| autor: Redakce z dostupných zdrojů

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist