Úžasné antidepresivum? Zkus Pět Tibeťanů!

Stres, věčné napětí v práci, absence sluníčka – je jasné, že splíny a deprese na sebe nemusí nechat dlouho čekat. Než se vydáš k lékaři pro dávku prášků, zkus přírodní antidepresivum – jednoduché cvičení, které ti změní život.

pettibetanu-1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Celková nepohoda, příliš mnoho stresu a negativní náhled na život devastuje existenci mnoha z nás. Patříš k nim i ty? Nemusí tomu tak být. Abys byla v pohodě, nestresovala se zbytečně mnohými věcmi a měla pozitivní přístup k životu, zkus pět Tibeťanů. Není to nic složitého ani časově náročného. K relativní každodenní pohodě ti postačí pouhých pět cviků. Ovšem ne ledajakých.

Mudrcové a mniši v Tibetu a vůbec učenci východních filozofií a medicíny tvrdí, že v těle existuje sedm center energie. Náš svět je již také objevil a říkáme jim čakry.  Má je ve svém těle každý, i ty sama. Mimo nejrůznějšího čištění čaker za pomoci hudby, manter, cvičení jógy a muder, meditace a relaxace, lze s čakrami pracovat ještě jinak. Protože jsou to energetická centra, tak energie v nich víří, rotuje doprava nebo doleva. Věděla jsi třeba, že mužům každá čakra rotuje vždy opačným směrem než ženám? Zajímavé, že? Asi zde platí pravidlo jing a jang – čili protipólu a opaku, a proto jsou muži a ženy tak odlišní, a přesto se přitahují a potřebují vzájemně.

Ale zpět k čakrám. Čaker je sedm a každá se váže k jedné ze sedmi žláz s vnitřní sekrecí v našem těle. Ty ovlivňují jejich fungování, pojí se jedna se druhou a mají vliv na správnou činnost celého našeho organismu. Jsou pěkně seřazené po páteři od kostrče, kde se nachází první čakra, až nad tvoji hlavu, kde sídlí poslední sedmá.

V optimálně fungujícím těle čakry víří rychle, a efektivně tak pomáhají celému tvému tělu fungovat správně. Ale co dělat, je-li někde po těle problém? Mimo již zmíněných metod, jak čakry potažmo žlázy s nimi spojené energeticky vyladit, je cvičení Pěti Tibeťanů.

V čem ti cviky pomohou?

Těchto pět relativně obyčejných a nepříliš náročných cviků dodá správnou rychlost tvým energetickým centrům a s nimi přinese i ozdravení tobě.

Budeš se cítit

  • zdravější a vitálnější i štíhlejší, protože se zharmonizuje činnost všech žláz s vnitřní sekrecí a tím i vyladí hormony ve tvém těle
  • více pozitivně naladěná a plná energie, díky efektivní detoxikaci těla a zpevnění tvých kostí, svalů, zubů a nehtů
  • lépe se ti bude dýchat i snáze hýbat, jelikož se prokysličí tvůj organismus
  • budeš mít lepší metabolismus a díky tomu dokonce můžeš odbourat i nějaký ten špíček
  • tvůj lymfatický systém bude pracovat správně a vyloučí včas a dobře veškeré toxiny z těla
  • budeš schopna hodit za hlavu zbytečný stres a nervozitu, tvá hladina hormonů ti totiž dodá silnou odolnost
  • budeš lépe a snáze proplouvat každodenními povinnostmi a celý svůj život a jeho pozitiva si více užívat
  • a co víc, zpomalíš si proces stárnutí – pokožky, orgánů, svalů a kostí, zkrátka celého organismu

Ne, opravdu v tom nejsou žádné čáry, jak bys myslela. Je to ryze a jen práce s energií ve tvém těle. Ale není to úplně zadarmo! Je jasné, že všechno se nezlepší lusknutím prstů. Je nutná značná trpělivost, protože než se objeví první náznaky zlepšení zdravotního a psychického stavu, uplyne mnoho vody – minimálně tři měsíce. Až po čtvrt roce dennodenního poctivého cvičení totiž můžeš pozorovat změnu k lepšímu.

Jak na to?

Cvičit je ideální ráno, anebo nemůžeš-li, tak kdykoli během dne, ale ne později než v pět odpoledne, abys pak večer dobře usínala, protože cvičení tělo nabudí. Absolvuj cvičení v pohodlném volnějším domácím oblečení a ve vyvětrané místnosti. K samotnému cvičení nepotřebuješ žádné extra nástroje ani nářadí, jen karimatku, anebo alespoň přeloženou deku na podlaze. A můžeš začít.

První Tibeťan

Postav se rovně s nohama na šíři ramen na podložku, rozpaž ruce a dlaně s prsty u sebe směřuj dolů směrem k podložce. Začni se točit s očima otevřenýma kolem své osy po směru hodinových ručiček. Otočky si počítej, a otoč se 21x bez přerušení. Poté zůstaň stát, dej si ruce v bok a zhluboka se 2x prodýchej – nadechuj se nosem a vydechuj ústy.

Druhý Tibeťan

Polož se rovně s nohama u sebe nataženýma na podložku. Ruce si dej podél těla. Při nádechu nosem zvedej hlavu jen v krční páteři, až se ti brada dotkne hrudníku, a zároveň s hlavou zvedej i spojené nohy až zhruba do úhlu 90°. Vydechni ústy a vrať se nohama i hlavou zpět na podložku. Celý pohyb by měl být plynulý a hladký. Opakuj cvik 21x a vždy nadechuj nosem při zvedání a vydechuj ústy při pokládaní hlavy a nohou zpět. Po absolvování 21 provedení se postav, dej si ruce v bok a zhluboka se 2x prodýchej – nadechuj se nosem a vydechuj ústy.

Třetí Tibeťan

Klekni si na podložku s prsty na nohách opřenými o ni a koleny na šíři ramen. Měj vzpřímený trup s upaženýma rukama, které dlaněmi polož na nebo pod hýždě.  Celou páteř drž zpříma a pomalu se bradou se dotkni hrudníku. Nadechni se nosem a současně pomalu zakláněj jak hlavu dozadu, tak i tělo v pase, a to jak nejvíce ti to půjde. Ruce zapřené pod hýžděmi ti pomohou udržet rovnováhu. Po klouzavém pohybu až kam to půjde dozadu vydechni ústy a opět se klouzavě vracej do výchozí polohy. Cvik opakuj 21x a po něm se 2x zhluboka prodýchej – nosem nádech a ústy výdech.

Čtvrtý Tibeťan 

Sedni si na podložku zpříma s rovnými zády a nataženýma nohama u sebe. Ruce podél těla polož dlaněmi těsně vedle boků na podložku. Bradou se dotkni hrudníku, nadechni se nosem a plynulým pohybem zvedni boky a bedra z podložky, nohy přitom pokrč v kolenou a opři je o chodidla na podložku. Zároveň zakloň hlavu, kolik můžeš. Měla by ses dostat do polohy, kdy je tvůj trup rovnoběžně s podložkou, ale nohy a paže jsou svisle. Pomalu klouzavě se vrať do výchozí polohy vsedě na podložce. Proveď cvik 21x, pak se postav s rukama v bok a 2x zhluboka prodýchej.

Pátý Tibeťan

Lehni si na podložku. Dej nohy cca 50 cm od sebe a pak se vzepři na dlaních a prstech nohou nad podložku se vztyčenou hlavou. Vdechuj nosem, snaž se udržet nohy i ruce napjaté a poté zároveň zvedej hýždě nahoru a skloň hlavu k hrudníku. Tvé tělo by mělo vytvářet s podložkou trojúhelník. Při návratu do výchozí polohy těla nad podložkou vydechni ústy. Na podložku se nepokládej, zůstaň o dlaně a prsty nohou vzepřená nad ní a opakuj cvik 21x. Poté se opět 2x zhluboka prodýchej.

Tip na závěr

Můžeš ale začít také sestupně. Tedy týden cvičit 21x každý cvik, další týden dva ubrat a cvičit jen 19x každý cvik, a tak stále míň až ke třem opakováním každého cviku. A poté opět navyšovat až na 21 opakování každého cviku. Poslouchej své tělo a cvič raději s rozvahou a pomaleji, uspěchaným cvičením si nepomůžeš. Rovněž lze 1x týdně cvičení vysadit, ale jen jeden den, jinak se výsledek na tvém těla dostaví mnohem později než za tři měsíce, a to bys jistě nechtěla.

Pro názornost mrkni na video, jak cvičit:

A to je vše. Kouzelná přeměna začíná. Jdeš do toho s námi? Anebo máš se cvičením Pěti Tibeťanů již zkušenosti? Poděl se o ně s námi!

Zdroj foto: Shutterstock.com

21.3.2018 10:00| autor: Pavla Košík Jelínková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist