5 tipů, jak zatočit s nedostatkem energie

Venku vládne slunečné a pozitivní počasí, jenže vy se cítíte unavení a bez energie? Máme pro vás 5 rad, jak s nedostatkem vitality skoncovat jednou provždy! Stačí jen chtít a dodržovat tyto zásady. Rozdíl poznáte okamžitě!

nedostatek-energie-1100x618.jpg

Ne, ne! Vyčerpanost nelze svalovat na vedro, které venku panuje, ani na další faktory, jako je příliš dlouhá pracovní doba či stres z toho, že jedete brzy na dovolenou a nemáte ještě vše naplánováno do posledního detailu. Ta příčina je úplně někde jinde! Kouříte? Pijete alkohol? Na sport nemáte čas? Tak právě tím to všechno začíná! Jak a čím si můžete „dobíjet baterky“?

1. Dostatek spánku a kvalitní odpočinek

Kolik hodin denně spíte? Čtyři hodiny? Nebo snad pět? Nedivte se, že jste unavení! Optimální délka spánku je 7 až 8 hodin. Že nemáte tolik času? Zkuste si ho udělat, budete se cítit mnohem lépe! A v případě aktivně stráveného odpočinku to platí také. (I toho méně aktivního. Třeba dobrá kniha či oblíbený film vás přivedou na jiné myšlenky.) Vždyť duševní odpočinek je stejně tak důležitý, jako ten fyzický! Najděte si čas na to, co vás baví!

2. Všechno začíná u stravy

Nebezpečí v podobě zabijáka elánu se skrývá hlavně ve stravě! Ta by měla být pravidelná! V ideálním případě jezte každé dvě, tři hodiny a menší porce. A v žádném případě nevynechávejte snídani! Také se vyvarujte těžkým, sladkým a tučným jídlům. Snad vás to v letních vedrech ani nenapadne! Toto období je vhodné pro přípravu lehkých salátů z čerstvých surovin. Využijte toho a ještě dnes se naučte nějakou skvělou zálivku!

článek

3. Pohyb a zase pohyb

Pokuste si ve svém pestrém programu najít alespoň třikrát týdně prostor na nějakou tělesnou aktivitu. Že máte děti a na takové věci vám nezbývá čas? To jsou jenom výmluvy! Pro začátek můžete zkusit delší procházky či jízdu na kole. K takovým činnostem přece můžete přibrat i své ratolesti. Na venkovní aktivity je teď přece to nejlepší počasí! A hlavně spojíte příjemné s užitečným!

4. Správný pitný režim

Pít a jenom pít. Zvlášť když se člověk v létě potí. Ale o jak dostatečné „zálivce“ se tu bavíme? Dospělý člověk by měl vypít dvacet až čtyřicet mililitrů tekutin na jeden kilogram váhy, takže ideální přísun tekutin je dva až tři litry denně. Ale pozor, přeslazené vody a nápoje vám můžou spíš uškodit, takže zkuste sáhnout po neperlivých, neslazených, popřípadě jemně perlivých, nízce mineralizovaných vodách. I voda z kohoutku vám postačí, pokud nechcete nosit z obchodu těžké lahve. A navíc vás to nic nestojí!

5. Stop alkoholu a cigaretám 

Jestli chcete opravdu zabojovat proti nedostatku síly a toužíte už konečně vyznávat zdravý životní styl, je potřeba přinést i nějaké oběti. V tomto případě to znamená vzdát se cigaret a nadměrného pití alkoholu. Jednou za čas si sklenku za odměnu dopřát můžete, ale všeobecně platí, že všeho moc škodí. Takže čím více si dokážete odepřít, tím lépe pro vaše tělo a energii.

A čím si doplňujete energii vy? Máte nějaký zaručený tip? Napište nám o něm do diskuze! 

Foto zdroj: profimedia.cz

30.6.2014 10:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist