Nejzdravější salát světa. Víme, co obsahuje.

Salát je zdravou alternativou pro všechny, kteří se chtějí najíst a neztloustnout. Také někdy přemýšlíte nad tím, z jakých ingrediencí jej namíchat, aby byl chutný, ale zároveň zdravý?

wellness_salaty-1100x618.jpg

Recept na nejzdravější salát světa vymyslela odbornice na výživu Marion Grillparzerová. Tady jsou jeho základní suroviny.

Ředkvičky

Chrání před infekcemi a podporují zažívání. Do salátu stačí přidat čtyři. Pokud vám vadí jejich štiplavá chuť nahraďte je kedlubnou, která neoobsahuje skoro žádné kalorie, za to je v ní hodně selenu, který prospívá játrům.

článek

Polníček

Ze všech salátů obsahuje nejvíce zdraví prospěšných látek. Pro vysoký obsah kyseliny listové by jej měly konzumovat těhotné ženy. Vitamíny B tříbí mysl a zlepšují náladu. Polníček je po červené řepě druhou zeleninou s nejvyšším obsahem železa, 100 gramů obsahuje tolik vitamínu C jako jeden pomeranč. Je bohatý na beta karoten, vápník, draslík. Do salátu stačí 25 gramů.

Okurka

Okurky napomáhají látkové výměně, takže jsou ideálním doplněním každé diety. Jedovaté látky se pomocí okurky snadněji vylučují z těla. Alternativou k okurce je tykev. Přidejte půlku okurky.

článek

Rajčata

Už dvě menší rajčata obsahují doporučenou dávku lykopinu. Tato látka brzdí aktivitu volných radikálů, jež jsou podepsány pod rakovinovým bujením nebo Alzheimerem. Do salátu dejte dvě rajčata.

Červená cibule

Obsahuje sulfidy, účinné pomocníky v boji s rakovinou a infekcí. Do salátu dejte půlku.

Losos

Obsahuje omega-3 kyseliny, které přispívají k pocitu pohody. Postačí 100 gramů. Alternativou jsou vejce, drůbež, tuňák.

článek

Dýňová semínka

Obsahují nervy posilující magnezium, vitamin E a nezbytné mastné kyseliny. Glykosidy chrání srdce a prostatu. Podle švýcarské studie pomáhají dýňová semínka zvýšit hladinu testosteronu – mužského hormonu nezbytného pro tvorbu svalů. Přidejte 30 gramů.

Čekanka

Hořká chuť vysílá do mozku signál: „Dost, už stačí.“ Pomáhá trávení a látkové výměně. Přidejte 1 kus.

článek

Máta

Obsahuje éterický olej mentol, který ulevuje od bolesti a napomáhá trávení. Chutná svěže a ochlazuje. Dejte jí dva stonky.

Mrkev

Jedna stačí pokrýt denní dávku vitamínu A. Retinol se stará o zdravou pokožku a mladé buňky. Do salátu stačí dát jednu mrkev.

Bazalka

Éterické oleje v bylinkách pomáhají chránit před agresivním rakovinovým bujením, posilují buňky a pomáhají při hubnutí – enzymy aktivují spalování tuku. Otrhejte lístky ze dvou stonků.

článek

Růžový grapefruit

Je prokázáno, že kdo si dá půlku grepu před jídlem, zhubne. Ovoce reguluje hladinu cukru v krvi a potlačuje hormon hladu inzulín. Půlku jej dejte do salátu. Stejně účinkuje lesní ovoce.

Žlutá paprika

Obsahuje více céčka než pomeranč. Karotinoidy, díky nimž má žlutou barvu, zmizíkují zárodky rakovinových buněk a posilují imunitní systém. Přidejte půlku papriky.

Zálivka

Lžíce vinného octa, sůl, pepř, ½ lžičky medu, lžička hořčice, 1 ½ lžíce olivového oleje, půl lžičky lněného oleje, bylinky. Vinný ocet zmírňuje kožní problémy a zabíjí bakterie, olivový olej váže hormon nasycenosti.

Takto připravený salát je prý nejzdravější salát na světě. Jsou v něm samé dobroty, takže určitě vyzkoušíme a vy?

Foto zdroj: profimedia.cz

29.5.2013 8:00| autor: Marta Dostoupilová
štítky: lososzelenina

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist