Femina.cz » Magazín » Wellness » 5+1 tajný tip, proč zkusit pilates

5+1 tajný tip, proč zkusit pilates

5+1 tajný tip, proč zkusit pilates

Magazín: Wellness | autor: Petra Martišková | vydáno 13. 08. 2015

Potřebuješ shodit nějaké to kilo, vytvarovat postavu, získat sebevědomí a zlepšit si sexuální život? Na všechny tyhle problémy si vystačíš s jedinou odpovědí a tou je pilates. Téměř zázračné cvičení, kterému jak jednou propadneš, už není cesty zpět.

Pilates už není jen neznámé cvičení, které tajuplně slibuje okamžitě nové tělo. Řadí se ke stylu body and mind a najdeš ho v nabídce většiny fitcenter. Žes ho ještě nezkusila a máš pocit, že je to moc líné a nedáš si pořádně do těla? Omyl! Tady máš 5+1 tajných tipů, proč ho zkusit:

1. Naučíš se polouchat vlastní tělo

Autor této metody, Joseph Pilates, rozšířil pilates po celém světě díky své knize nazvané příhodně Contrology (kontrola). „Při tomto cvičení jde totiž především o vědomé, kontrolované pohyby, kdy vnímáš svaly, o kterých se ti dosud ani nezdálo. Zjistíš, kde máš lopatky, co je to pánevní dno, jak se dá vytáhnout páteř, že se dá dýchat do zad a mnoho dalšího. Tvé tělo začne komunikovat s tvojí hlavou, až se nakonec stanou přáteli, kteří spolupracují,“ vysvětluje Gabriela Němečková ze studia myPilates. Zní to super, takže troška úsilí a snahy nám za to stojí, co tobě? 

2. Zbavíš se zdravotních problémů

Cvičení pilates je založeno na aktivaci hlubokých vnitřních svalů, ke kterým patří pánevní dno, příčný břišní sval a bránice. „Pánevní dno nese tíhu vnitřních orgánů v dutině břišní. Jeho oslabení má často za následek nepříjemnou inkontinenci. Příčný břišní sval funguje podobně jako korzet a pomáhá držet tělo vzpřímeně. Bránice je sval, bez kterého bys nedýchala. Naučíš-li se ovládat tyto a mnohé další svaly, můžeš se zbavit bolestí zad, uvolnit ustaraná a přetížená ramena nebo kompenzovat jednostranné pracovní či sportovní zatížení,“ podotýká Jana Havrdová z nezávislé iniciativy Česko se hýbe, která chce lidem pomoct začlenit zdravý životní styl a pohyb do každodenního života.

3. Vyprázdní ti dokonale hlavu od starostí

Fajn, nebudeme ti lhát. Pilates není v začátcích úplně jednoduché cvičení. Musíš se soustředit na celé tělo i na jeho jednotlivé části, nesmíš zapomenout dýchat, neustále kontroluješ, jestli někde v těle nemáš zbytečné napětí… Myslíš, že přitom stihneš mít v hlavě ještě něco jiného? Zkušený instruktor hravě pozná, kdy začneš přemýšlet o tom, kam si po cvičení zajdeš na oběd místo toho, jak správně protáhnout paži. Starosti prostě odložíš v šatně.

 

4. Zlepší ti sexuální život

Pilates samozřejmě není seznamka a nezaručuje, že najdeš toho správného partnera (i když na lekcích pilates potkáš často i muže). Pokud ovšem svého partnera už máš, můžeš ho překvapit novými triky, které tvé pánevní dno zvládne právě díky tréninku. Ženy také obvykle připouštějí, že díky lepšímu vnímání této oblasti je i jejich prožitek sexu intenzivnější. Je to vlastně takový “vedlejší efekt”, ze kterého budete mít prospěch oba.

"Souhlasím," přikyvuje Iveta (28 let). "Pilates cvičím už víc jak dva roky a je to znát i v posteli. Nebo alespoň partner si všimnul toho, že si sex mnohem víc užívám. Díky prokrvení a posílení spodní části těla mám orgasmus, o kterém jsem si do té doby mohla nechat jen zdát a navíc svého muže překvapuji také novými polohami, které bych dříve neustála," směje se Iveta.

5. Pilates využiješ kdykoli

Hlavní efekt většiny sportovních aktivit spočívá v samotném provozování daného sportu. Na kole nebo při aerobiku se zapotíš, zbavíš se pár kalorií. V posilovně vybuduješ svaly, ale když skončíš, jako bys sportování odložila spolu s tréninkovým oblečením. „Pilates má jednu nespornou výhodu ve srovnání s dalšími sporty. Naučíte se zacházet se svým tělem a tuto dovednost využijete doslova kdykoli. Změní se vaše chůze, budete jinak stát ve frontě u pokladny, jinak budete zvedat a nosit svoje děti. Pilates využijete, když jdete na běžky, když hrajete tenis nebo golf, když si vyrazíte zaběhat. Jakmile se jednou naučíte o svém těle přemýšlet, už nikdy to nezapomenete,“ uzavírá Gabriela Němečková.

Tajný tip:

Pokud patříš spíše mezi sportovce, co mají rádi silový trénink a rádi se u toho zapotí, pak nemusíš hned pilates odmítat. Chceš-li trénink zintenzivnit, pak vyzkoušej cvičení s balančními pomůckami. Cvičení pilates tě naučí základům správného pohybu, stejně jako tě utahá jako kotě.

Pokud si neumíš pod pojmem pilates nic představit. Tady máš super trénink pro zařátečníky:

Tak co říkáš? Jdeš do toho s námi? My v redakci startujeme hned dnes! :-)

Foto: Thinstoskphotos.com Zdroj text: ceskosehybe.cz, mypilates.cz

Další články z rubriky

Komentáře (2)

Datum Autor Nadpis
15. 08. 2015 Viky17 - (reakcí: 0)
13. 08. 2015 Selendra Pilates je super (reakcí: 1)

Testy kosmetiky

Adidas Osvěžující sprej do bot Shoe Refresh

Adidas Osvěžující sprej do bot Shoe Refresh

Pro pocit čistoty a svěžesti po celý den!

Testy kosmetiky: Tělová | vydáno 27. 02. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Panna

27. 02. 2017 Horoskop Panna

Dlouhodobá únava, která tě pronásleduje, může být spojena se stresem, ale také s nějakým zdravotním problémem. Určitě... Celý horoskop

Karta dne

Královna pentaklu
Dnešek bys měla zaměřit na péči o své zdraví a tělo. Pokud již delší dobu přemýšlíš nad změnou stravovacích zvyků a láká tě být na chvíli vegetariánem nebo přejít na r...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Online výklad karet, stárnutí i nevěra an...

Byla jsi někdy nevěrná? Nebo někdy někdo byl nevěrný tobě? Ať už jsi byla ty sama hlavní aktérkou nebo tou, které byl...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist