10 tipů na zdravé hubnutí

Začněte hubnout zdravě bez jojo efektu. Stačí dodržovat několik jednoduchých pravidel a ručička na váze se začne klonit na správnou stranu.

1. Zvyšte podíl zeleniny a ovoce ve stravě. Spousta lidí dělá chybu v tom, že se snaží něco omezovat. Zkuste nejdříve nahradit některou svačinu zeleninou nebo ovocem. Budete překvapeni, jak dokáže ovoce zasytit a zároveň osvěžit.

2. Před každým jídlem jezte vždy syrovou zeleninu nebo ovoce. V naší kuchyni je zažitý systém zeleninový salát či ovoce ano, ale s jídlem nebo po něm. A to je špatně. Pokud se konzumuje syrová zelenina nebo ovoce před jídlem, vytvoří se v žaludku trávicí enzymy na syrovou stravu a takto se stráví i strava vařená. Tělo tímto jaksi přelstíte a máte větší šanci na zhubnutí. Vědci dokonce zjistili, že denně 3-5 porcí zeleniny nebo ovoce denně je nejen skvělý pomocník při hubnutí, ale je vynikající jako prevence kardiovaskulárních a nádorových onemocnění.

3. Zvyšte příjem vody. Omezte i pití slazených či neslazených minerálek. Pamatujte si, že bublinky jsou nepřítelem. Denně vypít 2 litry vody denně je nutnost. Při hubnutí zvyšte příjem čisté vody na 3 litry. Jednak si tím zaplníte žaludek, takže nebudete mít pocit hladu a jednak tím výborně prospějete svému organismu. Správný pitný režim prospívá i pleti, na jeho skvělé účinky se můžete podívat v článku Hydratujte pleť zevnitř.

4. Omezte smažené pokrmy na minimum. Kromě toho, že přepálené tuky mohou způsobovat rakovinu, jsou i nepřítelem hubnutí.

5. Začněte okamžitě používat pouze olivový olej. Vyřaďte všechny ostatní oleje i slunečnicové, jsou plné škodlivých volných radikálů a karcinogenů. Tuk je možné dodat tělu i ve formě různých ořechů a semínek.

6. Pozor na výrobky s 0 % tuku. Tuk byl totiž nahrazen nějakou chemickou sloučeninou, se kterou si Vaše tělo absolutně neví rady, a tak je začne ukládat do tukových buněk. Raději jezte malé množství másla, než margaríny a ztužené tuky, které obsahují chemické náhražky tuků a jsou plné karcinogenů.

7. Zvyšte tělesnou aktivitu. Neklaďte si vysoké cíle – jako např. od zítřka budu chodit do „fitka“ nebo se přihlásím do aerobiku, budu každý večer hodinu běhat. Většinou zjistíte, že na chození do fitness centra nemáte čas ani peníze, do aerobiku zase nemáte vhodný oděv, no a běhání po večerech může být i nebezpečné. Raději začněte s malou aktivitou, je to lepší než nic a snadněji to splníte. Přestaňte např. používat výtah a i s nákupem schody vyběhněte, jednak budete méně nakupovat, čímž hubnutí půjde snadněji, a jednak se tím procvičíte. Po pár týdnech zjistíte, že se tolik nezadýcháte, a že když v té lednici nic není, tak se nedá ani nic sníst, což taky není špatné. O víkendu si místo sledování televize zajděte do přírody – 10 minut pohybu na čerstvém vzduchu nahradí hodinu dřiny v tělocvičně.

8. Přestaňte popojídat mezi jídly. Tu sušenka, tu bonbón či čokoládička a byli byste překvapeni, co za den nastřádáte do tukových buněk. Zkuste si celý jeden zapisovat všechno, co sníte. Večer si to přečtěte místo novin nebo sledování televize. Uvidíte sami, že budete překvapení.

9. Nedojídejte všechno, co máte na talíři. Psychologové přišli na to, že většina z nás má zafixovaný jakýsi blok z dětství. Rodiče nutící děti k dojídání všeho, co jim naložili na talíř, si ani neuvědomují, jaký to může mít později negativní vliv na jejich potomka. Zkuste tento podvědomý návyk z dětství překonat a naučte se něco nechávat na talíři, např. tu kousek brambory, trochu omáčky…

10. Chcete-li zhubnout, musíte nejdřív sami uvěřit, že to dokážete. Toto za Vás nikdo neudělá. Pamatujte si, že všechno je v mozku. Pozitivní myšlení, povzbuzování sama sebe dělá divy.

13.4.2014 12:00| autor: Renata Jarošová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist