Proč je nám zima? Může za to pomalý krevní oběh! 4 tipy jak se zahřát!

Zima už začíná klepat na dveře a ti zimomřivější z nás už přemýšlejí, co dělat, aby zase neklepali kosu. Podchlazení je následkem špatného krevního oběhu. Jak jej zlepšit a letos tolik nemrznout?

My ženy to známe lépe než muži: studené nohy a ruce nás trápí nejen v zimě, ale v každém ročním období. Příčinou je špatný krevní oběh, za který může v první řadě nedostatek pohybu a zhoršuje se také s přibývajícím věkem. Jak zlepšít krevní oběh a lépe přečkat chladné počasí?

1. Cvičení

Nejlepší prevencí je samozřejmě pravidelné cvičení. A nemusíte zrovna začít provozovat vrcholový sport. Stačí třeba pravidelné procházky či jízda na rotopedu. Pokud se vám nechce do sychravého počasí a nejste zrovna příznivkyní fitness center, zkuste si zacvičit doma. Ideální je třeba chůze do schodů. Šlapejte nahoru a dolů po dvou schodech po dobu 5 minut. Pak přidejte schod třetí. Po třech minutách si dejte pauzu. A poté si to celé zopakujte. Dobře vám poslouží také činky (místo nich se dají použít také dvě pet lahve naplněné vodou). Začněte posilováním bicepsů: ruce mějte co nejvíce u těla a zvedejte je k ramenům (opakujte 15 až 20krát), poté zapojte tricepsy: propněte ruce dozadu a vraťte je zpět.

[[related]]

2. Teplá a studená voda

Krevnímu oběhu pomůžete, budete-li při sprchování střídat teplou a studenou vodu. Dobrou prevencí proti studeným nohám je také vodní lázeň. Voda rovněž pomůže, pokud se ze zimy vrátíte domů s už promrzlýma nohama. Končetiny ponořte do vodní lázně s maximální teplotou 40 stupňů.

3. Železo

Železo je mimořádně důležité, protože zajišťuje přenos kyslíku prostřednictvím krevního oběhu do celého těla. Jeho nedostatkem trpí ženy častěji než muži, ženský organismus jej totiž hůře vstřebává. Zajistěte si proto přísun potravinami bohatými na železo (ve velké míře je obsahují zejména játra, hovězí a kuřecí maso, špenát (tady ale pozor, jeho zázračné účinky jsou poněkud přehnané, tělo si totiž ze špenátu vezme železa jen malé množství) či ořechy.

4. Tekutiny

Přísun dostatečného množství tekutitn není důležitý jen v létě, ale také v zimě! Dehydratovaná pokožka se snáze nastudí. Vysušená kůže pak hůře uchovává teplo. Nezapomeňte se také pořádně najíst.

Foto zdroj: profimedia.cz

29.11.2012 10:00| autor: Marta Dostoupilová
štítky: pohyb

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist