Hubnutí: Nejčastější chyby začátečníků

Pohyb a strava patří k základním pilířům úspěšného hubnutí. Někdy se stává, že sice máte pocit z dobře vykonané práce a pevné vůle, ale přesto se vás kila drží jako klíště. Čím to může být? Mezi nejčastější chyby patří špatně sestavený jídelníček a nevhodný pohyb!

hubnuti-chyby_1-1100x618.jpg

Projekt Vím, co jím a piju, kterého se jako garant ujal známý odborník na výživu Ing. Petr Havlíček, odhalil, jaké jsou nejběžnější prohřešky Čechů při hubnutí. Ano, hádáte správně. Není to jen o levných salámech a výrobcích z výprodejů. Kdo chce úspěšně a trvale zhubnout, musí se zasvětit do tajů zdravé výživy a pohybových aktivit, bez toho to prostě nejde! Takže, jaké chyby – možná – děláte i vy?

1. Špatný jídelníček

Podle Petra Havlíčka nevhodná skladba jídelníčku obsahuje například hodně sacharidů na úkor bílkovin, nedostatek zeleniny a ovoce konzumované v nevhodný čas.

To znamená, že například tolik populární ovocné smoothie, tedy nápoj z čerstvého ovoce, není moudré konzumovat v odpoledních nebo večerních hodinách, což však neplatí pro smoothie zeleninové… Ale jak které, pochopitelně… Třeba hrášek, mrkev a kukuřice mají vyšší podíl sacharidů a tudíž by měly být zařazeny do jídelníčku na začátku a v průběhu dne!

Co se týče ovoce, tak opatrně s ním! Doporučuje se 200 gramů ovoce na den, přičemž je vhodné rozdělit si dávku po 100 gramech a ještě ji doplnit mléčným výrobkem, tvarohem, šunkou či jiným druhem bílkovin, které nemají příliš živočišných tuků.

U zeleniny je doporučované množství nejméně 300 g, ale raději 500 g na den.

článek

Záměna bílkovin za sacharidy taktéž patří k běžným prohřeškům proti úspěšnému hubnutí. Bílkoviny se dělí na živočišné (například mléčné výrobky, bílá masa) a rostlinné (luštěniny, obilniny, ořechy či sója) a obojí jsou pro snižování váhy klíčové! Jejich nedostatek ohrožuje fyzickou i duševní pohodu a odolnost organismu.

Velkou nevýhodou je to, že si je tělo nemůže uložit do zásoby, a proto je nutné zajistit jejich pravidelný přísun!

Tuky by podle Petra Havlíčka měly i při redukční dietě tvořit 30 % celkového denního energetického příjmu, na což Češi taktéž zapomínají! Zaměřte se na ty rostlinné. A víc konzumujte ryby. Ty v jídelníčku našinců hodně chybí.

2. Špatný pohyb

„Pokud chcete hubnout, tak pohyb a správná relaxace je nezbytnou součástí úspěchu. Je však důležité dodržovat základní pravidla, aby pohyb bavil a zároveň byl efektní,“ nechává se slyšet Petr Havlíček.

Proto nepřepalujte start a cvičte průběžně, střídejte pohyb a intenzitu, aby si tělo na jednostrannou zátěž nezvyklo, ve fitness centrech vždy požádejte o radu odborníka, aby cvičení neudělalo víc škody než užitku, a v neposlední řadě si stanovte pouze reálné cíle! Jedině tak se dá hubnout a zhubnout!

Foto zdroj: profimedia.cz

16.9.2014 8:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist