Nepodléhej stresu! Sedm tipů, jak ho porazit

Každodenní starosti, problémy v práci, zvládání domácnosti a do toho občasné bouřky ve vztahu či v rodině na klidu nikomu nepřidají. Zkrátka dnešní doba je jeden velký stres. A ten vede ke spoustě nemocem a únavě. Tak proč mu podléhat? Máme pro tebe několik tipů, se kterými stres porazíš.

stres-titul-1100x618.jpg Zdroj: www.shutterstock.com

Nech to plavat

Většinou se stresujeme zbytečně. Stres je dobrý, ale jedině v případě vážného ohrožení. Protože stres zalarmuje většinu orgánů v těle a připraví tě tak na útěk. Ale kam chceš utíkat v kanceláři nebo ve frontě v supermarketu? Je opravdu zbytečné se stresovat, že jsi nestihla tramvaj, přišla pozdě do práce nebo nestihla pracovní úkol. Stejně ti to nepomůže. A kromě toho, co myslíš, že se stane, když přijdeš pozdě do práce? Vynadá ti šéf tak, že z toho nebudeš týden spát? Nebo tě rovnou vyhodí? A už se ti někdy stalo, že jsi za jeden pozdní příchod dostala padáka? Nestalo, viď? Většina věcí, co nás trápí, prostě nemá vážnější důsledky. Nauč se proto být větší ignorant. Uvidíš sama, že nic hrozného se dít nebude.

Zakaž si černé scénáře

S tím souvisí i naše představy, co bude, když tu tramvaj nestihneme, když nás vyhodí z práce, nezaplatíme nájem, pokazí se auto při cestě na dovolenou, nestihneme napéct deset druhů cukroví a tak dále. Prostě tyhle černé scénáře nám komplikují život a pravděpodobně se stejně nevyplní. A když ano, tak to řeš potom. Je zbytečné se trápit dopředu. Jedna věc je pečlivá příprava, ale ta druhá je zaobíráním se katastrofickou představou. Je samozřejmě možné, že s tebou spadne letadlo, ale je to rozhodně menší pravděpodobnost, než že za několik desítek let umřeš na nějakou nemoc způsobenou neustálým stresem.

Mysli pozitivně

Místo tedy černých myšlenek, mysli na něco hezkého. Už jsi někdy slyšela o tom, že štěstí je stav mysli? Prostě záleží jen na tobě, jestli budeš šťastná nebo ne. Klidně se můžeš užírat tím, že je venku mráz, z výprodeje ti zmizely ty kozačky, na které jsi měla zálusk, a znovu se o tebe pokouší chřipka. Ale nebude lepší se na tyhle starosti vykašlat a raději si pustit hudbu do uší a říkat si, jak je fajn, že napadl sníh, že co nevidět bude jaro, a také další výprodeje?

Rozveseluj se

I když zrovna nemáš náladu na nějaké juchání, tak se rozmazluj drobnými radostmi. Dortík v cukrárně, nová rtěnka, relax ve vaně nebo kafe s kámoškou. Každá drobná radost se počítá a donutí tě alespoň na chvíli zapomenout na strasti života. Někdy se prostě zbytečně ochuzujeme o ty krásné okamžiky jenom proto, že se zaobíráme něčím problematickým. Nebo občas z tvých úst nezazní věta: „Na dezert nemám ani pomyšlení, stále musím myslet na to, co v práci“ nebo „Do kina dnes nepůjdeme, stejně bych z toho nic neměla“? A takových věcí, co si odepřeme kvůli běžným starostem, je více, že?

Nauč se dýchat

Stresovat se umíme všichni, ale jak se stresu zbavit už moc netušíme. Přitom je to docela jednoduché. Když tě zrovna popadne stres, dýchej. Pěkně zhluboka. Většina lidí dýchá jen povrchově a krátce. Vyzkoušej dýchání do břicha, uvidíš, jak se ti uleví. Zklidníš svou mysl i tělo a během chvilky se uklidníš. Navíc břišní dýchání ti posílí svaly břišní stěny, na které je běžné tělesné cvičení krátké. A jak na to? Dej si ruce na břicho, nadechni se, ale dech nenech jen v plicích, ale pošli ho do břicha. Pokud ti to samotné nejde, zajdi si na jógu, která je na dýchání do břicha jako dělaná.

Alkohol ti nepomůže, sport ano

Na jógu si ale zajdi nejen kvůli dechu. Ta se totiž výborně hodí na zahnání stresu. Vyzkoušet můžeš ale samozřejmě i jiné sporty. Klidně nějaké akčnější, třeba běh nebo box. Nahromaděné stresory půjdou ven. Nejhorší, co můžeš udělat, je se přes den stresovat a pak večer stres ještě zapít alkoholem. Raději ho vyběhej nebo nějak jinak vysportuj. Sklenku vína si můžeš dát potom. Dobrým antistresovým pomocníkem je také meditace. Při ní ti dojde, že je opravdu zbytečné se rozčilovat nad některými maličkostmi.

Orgasmus? Bojovník proti stresu

Nejpříjemněji se však proti stresu bojuje v posteli. Nemáme ale teď na mysli na spánek, i když ten je pro duševní pohodu také důležitý, ale sex. Orgasmem se ti vyplaví ty správné endorfiny a bude hned po stresu. A nemusí nutně dojít na pohlavní styk, je dokázáno, že i pouhé mazlení je výborným antistresorem.

A jak bojuješ se stresem ty? Rozhodí tě každá maličkost a jsi ve stresu permanentně nebo dokážeš některé věci hodit za hlavu s tím, že za ten stres ti to nestojí. Napiš nám do diskuze nějaké tvé tipy.

foto-zdroj: shutterstock.com

19.12.2019 10:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist