Jak nechytit virózu? Je to snadné!

Tak a je to tady, stačí pár studených dešťů a rýma je na světě. Virózy s odchodem léta na sebe nedají dlouho čekat, proto bys měla utužovat své zdraví a starat se také o psychickou pohodu. Poradíme ti pár tipů, jak být fit a virům nedat šanci.

nechytit-virozu-1100x618.jpg

To byla paráda, když stačilo vyjít ven jen v lehkých šatech a po celý den nás hřálo slunce. Žádné virózy, posmrkávání, kašle a prochladnutí. Jenže s příchodem chladných měsíců se bohužel o nás budou pokoušet nachlazení a chřipky stále častěji. Nedej šanci podzimní virózám a užij si tohle období na maximum. Chce to jen mít nejen pevné nervy, ale hlavně imunitu.

Otužuj se, a to i v noci

Využij toho, že sis v horkých dnech dopřávala studenou sprchu a pokračuj v ní. Otužování ti pomůže lépe zvládat výkyvy počasí a tvoji imunitu nerozhází studené teploty. Ale opatrně s touto metodou, cílem není udělat tělu teplotní šok, ale postupně ho cvičit na chlad. Klidně postačí vlažná voda. A pamatuj na to, že otužování není jen o tom se pár vteřin přemoci a vydržet ve sprše, ale trénovat tělo bys měla po celý den. Zbytečně doma nerozpaluj topení na maximum a nauč se spát v chladnějším prostředí, a později můžeš zkusit i při otevřeném okně.

Nepřecpávej se

V létě to šlo snadno. Vysoké teploty nás sváděly k tomu, abychom si dopřávali lehké saláty a na tučná jídla nebylo ani pomyšlení, s příchodem studených dnů je ale všechno jinak. Kromě toho v nabídce většiny restaurací se objeví jídla typu knedlo zelo vepřo a my poté, co zmokneme a prochladneme, o nějaký salát nemáme vůbec zájem. Když se ale přejíš, vůbec si tím nepomůžeš. Na zahřátí klidně stačí čaj nebo teplá polévka.

Kromě toho, většinou jde o falešný pocit zimy. No jen si to vezmi, půl dne strávíš v teple v kanceláři, a po cestě do nejbližší jídelny to máš tak pět minut. Během té doby získáš dojem, že tvé tělo musíš zahřát, ale za tak krátkou dobu nestačíš prochladnout. Zkus si stravovací návyky z léta podržet i na podzim. Uvidíš, že se budeš cítit lépe a nemocem lépe čelit.

Vsaď na čaje

Co si budeme nalhávat, letní měsíce nás lákaly k tomu po večerech popíjet víno či vychlazené pivo nebo alespoň limonády a na nějaký čaj nebylo ani pomyšlení. A přitom kvalitní čaj je nejen dobrým pomocníkem, když už tě nějaký ten bacil upoutá na lůžko, ale je vhodný i jako prevence. Je jedno, jaký budeš pít, ale měla bys různé druhy střídat. Po ránu si dopřej zelený čaj, který má preventivní účinky i proti rakovině a večer si uvař bylinný. Heřmánek bývá často opomíjený, ale už naši předci se drželi hesla „Před bezem smekni, před heřmánkem klekni“. Má několik pozitiv, uklidňuje a je protizánětlivý. A navíc se po něm dobře spí a spánek budeš v tomto období hodně potřebovat.

Udržuj si dobrou náladu

Zdraví není jenom o těle, ale i o duševní pohodě. Nestresuj se tím, že bys někde mohla chytnout rýmu a udržuj si dobrou náladu.  Nejvíce nemocí stejně přichází kvůli tomu, že se stresujeme. Takže se vykašli na drobné každodenní problémy a nauč se si spousty věcí vůbec nebrat osobně. A potíže řeš jen do té doby, dokud s nimi můžeš něco udělat. To, že večer, když přijdeš z práce, zasypeš svého partnera stížnostmi, co ti zase provedla šéfová, je vlastně úplně k ničemu. Raději si zajděte do kina nebo na večeři a neshody na pracovišti řeš jen v pracovní době.

Dej si relax

Možná si říkáš, že po létě přeci žádný odpočinek nepotřebuješ, ale i toto období s tvým organismem pořádně zamává. Přeci jen byla vysilující vedra, která představují téměř stejnou zátěž jako kruté mrazy. Navíc v parných dnech toho ani moc nenaspíme, a pokud nejsi vyloženě odpočinkový typ, co se vyvalí na pláži a týden se z ní nehne, tak ani na dovolených svými silami příliš nešetříme.

Mnohahodinové túry, vycházky po městech nebo nekonečné pařby nám dají zabrat. A když se do toho započte zaměstnání, kde musíš nadělávat práci za dobu, kdy sis vybírala dovolenou, nebo kde musíš zaskakovat za kolegy, tak je jisté, že bys ještě nějaký odpočinek potřebovala. Tentokrát ale nic namáhavého. Je nám jasné, že o delším volnu se ti může na podzim jen zdát, ale využij například prodloužený víkend a zajeď si na wellness pobyt, kde se nechej jenom hýčkat. A bez výčitek, že nezdoláváš žádné hory a kopce nebo dokonce doma neluxuješ. Prostě si užij nicnedělání.

Jak pečuješ o své zdraví ty? Skolí tě na podzim vždy nějaká ta viróza nebo nedáváš virům šanci? Napiš nám do diskuze nějaký tvůj tip, jak předejít nachlazení.

Foto: Shutterstock.com

10.10.2018 10:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist