6 nejčastějších lží o zdravém životním stylu

Když se doktor zeptá: „Kolik alkoholu denně vypijete?“ asi málokdo přizná, že pije více, než je záhodno. Takzvané bílé lži ale nikomu nepomáhají, nejméně vám samotným. Není už načase konečně přiznat barvu? A něco s tím začít dělat?

Lež: Dvě sklenky červeného denně mi neublíží

Že pijete střídmě? Opravdu? Celosvětová spotřeba alkoholu stoupá. Příliš alkoholu zatěžuje játra, srdce, může způsobit rakovinu či přírůstky na váze.

Co dělat: Pečlivě si hlídejte váš denní příjem alkoholu. Doporučená denní dávka pro ženu je 2 – 3 jednotky. Například 250 ml vína představuje 3,25 jednotek!

Lež: Nejsem tlustá, mám jen těžké kosti

Pokud máte v pase více než 80 cm, je potřeba začít s tím něco dělat. Jinak se můžete v budoucnu potýkat například s cukrovkou.

Co dělat: Choďte cvičit s kamarádkou. Pokud v tom budete dvě, je větší šance, že vydržíte. Pište si váš veškerý příjem potravy. Zpomalte. Je dokázáno, že lidi, kteří hltají, toho více snědí. Nezapomeňte na to, že přílohy (brambory, rýže atp) by měly být zhruba tak velké jako pěst a například červené maso jako dlaň.

článek

Lež: Stačí mi pět hodin spánku denně

Nedostatek spánku vede ke zvýšení krevního tlaku, srdečním onemocněním a rakovině. Hormonální změny mohou také negativně ovlivnit metabolismus a spustit přibírání na váze.

Co dělat: Každý má jinou potřebu spánku. Nicméně šest hodin je spodní hranice. Abyste se vyspala, je potřeba dodržovat spánkovou hygienu: Větrat v ložnici, dbát na to, aby teplota místnosti nebyla příliš vysoká.

Lež: Starám se o dítě, je to ten nejlepší tělocvik

Bohužel to nestačí. Měla byste ideálně cvičit alespoň dvakrát týdně.

Co dělat: Pokud se vám zdá 30 minut cvičení příliš, rozložte si cvičení na delší dobu. Dělejte třeba po 5 minutách pauzy. Pohybujte se více venku, podle expertů tím spálíte o 30 % více kalorií než tím samým pohybem doma.

Lež: Dodržuji pravidlo 5 porcí ovoce a zeleniny denně

Dělá to pouze každý pátý. Opravdu patříte mezi ně? Přitom si dodržováním tohoto pravidla můžete výrazně prodloužit život, vyhnete se totiž mnoha chorobám!

Co dělat: Jedna porce znamená 80 g za syrového stavu (dvě švestky, menší miska salátu, tři lžíce uvařené zeleniny). Džus se počítá vždy jako jedna jednotka, bez ohledu na to, kolik jej vypijete! Počítá se ale i sušené, mražené či naložené ovoce a zelenina.

Lež: Skutečně nejsem kuřák, vykouřím tak jednu, dvě…

Ženy, kteřé vykouří byť jen jednu cigaretu denně, se vystavují riziku infarktu. I když kouříte do pěti cigaret, jste pětkrát více ohrožena rakovinou plic!

Co dělat: Změňte jídelníček. Omezte maso, po tom prý cigareta chutná lépe, naopak sýry, ovoce a zelenina její chuť zhoršují. Přestaňte být šumivé nápoje, alkohol, colu, kávu, čaj. Pijte více vody či džusu. Během nutkání na cigaretu mějte už rozmyšlenou strategii: čistěte si zuby, telefonujte…

Foto: Profimedia.cz

29.10.2013 12:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist