Cvičení pro lepší sex

S přibývajícím věkem svaly ochabují, pokud je neposilujeme. Výjimkou nejsou ani svaly poševní – a právě na ty se při cvičení zapomíná nejčastěji. Důsledkem může být nižší potěšení z milování, neschopnost dosáhnout orgasmu, ale také inkontinence.

par-postel1-1100x618.jpg

Americký lékař Kegel doporučil na počátku 40. let jedné ze svých pacientek cviky na zpevnění pánevního dna – po porodu třetího dítěte měla ochablé svalstvo a trpěla únikem moči. Jaké však bylo gynekologovo překvapení, když se mu za čas svěřila se šťastnou novinou – nejen že se její zdravotní problém začal vytrácet, ale navíc poprvé dosáhla s manželem sexuálního vyvrcholení! Vysvětlení je přitom prosté: čím pružnější je vagína, tím lépe se její stěny přizpůsobí penisu. Jeho průnik je snazší a spojení intenzivnější.

Jak cvičit?

Abyste se naučila zapojovat ty správné svaly, zkuste nejprve na toaletě zastavit proud moči. Pokud se vám to daří, je to dobré znamení – vaše svalstvo je pružné. Stejné sevření a následné uvolnění pánevního dna pak můžete praktikovat mimo toaletu, ve stoje, v sedě, při čekání na tramvaj… Kdekoli a kdykoli. Dbejte na to, abyste přitom nestahovala i jiné svaly, bříško i stehna by měla být uvolněná. V začátcích cvičení by měl stah trvat asi tři vteřiny a měl by se opakovat desetkrát za sebou. Po nějakém čase můžete délku stahu postupně prodlužovat až na deset vteřin.

Intenzitu cvičení můžete lépe kontrolovat, zavedete-li si do pochvy prst. Měla byste cítit rozdíl mezi sevřením a uvolněním. Cvičit se dá ovšem mnohem zábavněji, a to přímo na partnerovi – zkuste stahovat a uvolňovat pochvu při samotném styku. Vám to dopomůže k pružnějším svalům a jemu to přinese neobvykle slastný prožitek…

Blahodárný vliv

Příznivé účinky Kegelových cviků se neomezují jen na zlepšení sexuálního života a prevenci proti úniku moči. Ženy je ocení i v přípravě na porod. V tento okamžik potřebujeme poševní svalstvo super pružné, abychom se lépe otevřely a miminko mělo snazší průchod na svět. Bylo prokázáno, že těhulky, které dva měsíce před porodem pravidelně cvičí, se s velkou pravděpodobností vyhnou nástřihu hráze. A naopak po porodu tyto cviky pomáhají vagíně navrátit se do normálu a získat ztracenou pružnost. V každém případě ničemu neškodí. Tak proč to nezkusit?

6.9.2010 12:00| autor: Nataša Slánská

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist