Hubnutí: Proč cvičit?

Trenérka Jitka Rubešová nám vysvětlila, proč je hladovka pro hubnutí to nejhorší, a jak hubnout i v spánku!

Spousta lidí si myslí, že pro hezkou postavu stačí, když budou dodržovat správný jídelníček, nebo co hůř, držet přísné diety. Jak to ale je?

Nejhorší ze všeho je nejíst. Tím si naprosto zpomalíte metabolizmus, organizmus přechází na šetřivý systém, protože nedostává dostatek energie. A tak, kdykoli něco dostane, uloží si co nejvíc zásob do tuků. Potom se může stát, že i když sníte jen mrkev, tělo si z ní taky udělá zásoby, protože ví, že bude hladovět. Toto si hodně lidí neuvědomuje a dělají tu chybu, že jedí jenom jednou denně, nebo opravdu málo a tím vlastně tloustnou. Proto tyto praktiky, pokud jim holdujete, ihned opusťte, je to začarovaný kruh.

Zase naopak, když upravíte životosprávu a budete jíst 5-6 jídel denně, to je všechno skvělé, a postaráte se tím o to, že tělo se začne přirozeně tuků zbavovat. Ale aby jste se dobře cítili a v neposlední řadě dobře vypadali, potřebujete vytvořit svalovou hmotu, která se pouze správným jídlem nevytvoří. A nemluvíme tu teď o kulturistických rozměrech svalů, to v žádném případě. Ale o pevné, kvalitní (a taky na pohled hezké) svalové hmotě.

A z vlastní zkušenosti vím, že i když se stravujete zdravě a vyváženě, ale necvičíte, stále se musíte bránit „mlsným“ chutím. Málokdo má tak pevnou vůli, aby to vydržel a vždy svým chutím odolal…
Když ale pravidelně cvičíte, tak dochází k zajímavému podpůrnému efektu – jednak chcete své tělo odměnit kvalitní stravou, protože svaly potřebují výživu, a jako další věc si uvědomíte, že když už jste to v té posilovně oddřela, tak to přece teď nepokazíte větrníkem nebo hamburgrem.

A taky naopak – když vím, že odpoledne půjdu na aerobik, tak si do sebe nenacpu knedlo vepřo zelo, to by se mi skákalo dost špatně…

Dalším důvodem, proč cvičit je ten, že když si vytvoříte svalovou hmotu, tak ta je aktivní a potřebuje energii, živiny. Svaly si energii vezmou z přijaté potravy a dodatečně tak zabraňují ukládání tuků. Kvalitní svaly spotřebují víc energie, i když třeba jdete do schodů, a dokonce i když spíte. Takže svaly vám vlastně urychlí metabolizmus.

Pokud nejste spokojená se svou postavou, zdravím, kondicí, únavou, a rozhodnete se upravit svůj životní styl, uvědomte si, že to děláte jen a jen pro sebe. Takové nárazové posilovací nebo dietové šílenství po Vánocích nebo před dovolenou opravdu nemá smysl, působíte tím tělu jen šok. A většinou jsou pro organizmus takové výkyvy ještě horší, než kdybyste nedělali nic. A netvrdím, že musíte být každý den ve fitku. Dá se to všechno skloubit. Důležitá je jen pravidelnost. Stanovte si, že budete například chodit cvičit v pondělí a ve středu a počítejte s tím jako s neměnnou (nebo jen velmi výjimečně měnící se) položkou vašeho rozvrhu. A pak o víkendu budete s dětmi třeba pouštět draka, nebo jezdit na kole. To je dávka pohybu, která vám zkvalitní život a nepřinese žádná výraznější omezení.

8.2.2011 6:00| autor: Wanda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist