19 zásadních chyb při hubnutí

Začala jste se více hýbat a vybíráte si zdravější pokrmy, ale hubnutí stále nepokračuje podle vašich představ? Víme proč! Přečtěte si nejčastější chyby při hubnutí.

hubnuti_14-1100x618.jpg

Chyba č. 1 – Přejídáte se zdravým jídlem. Oříšky, avokáda, celozrnné těstoviny, olivový olej a tmavá čokoláda – ano, všechno je to přírodní a zdravé, ale to neznamená, že tato jídla neobsahují žádné kalorie… I množství zkonzumovaného zdravého jídla je proto potřeba si hlídat!

Chyba č. 2 – Nesnídáte. Přeskočit snídani se jistě může zdát jako skvělý způsob ušetření kalorií, ale vaše tělo na to zareaguje po svém – a bohužel ne hubnutím. Výzkumy prokazují, že lidé, kteří pravidelně snídají, dokážou zhubnout lépe než ti ostatní, kteří celé ráno a dopoledne hladoví. Dopřejte si proto každé ráno rozumnou dávku proteinů pro doplnění energie a vlákniny, jež vás na nějakou dobu zasytí.

Chyba č. 3 – Ignorujete pocit sytosti. Spousta lidí jednoduše neví, kdy má přestat jíst. Respektujte signály, které vám tělo vysílá a naučte se odložit příbor v pravý čas!

Chyba č. 4 – Jíte vestoje. Zvykli jste si ve spěchu posvačit před otevřenou ledničkou,nebo vedle kuchyňské linky? Tak to je špatně. Vyhraďte si pár minut a posaďte se i se svačinou ke stolu, aniž byste se nechali rozptylovat čímkoliv jiným.

Chyba č. 5 – Málo spíte. Začali jste věnovat více času cvičení na úkor spánku? Zase chyba – při cvičení vydáte spoustu energie, kterou zákonitě potřebujete někde načerpat. Nedostatek spánku navíc může zvyšovat vaši chuť k jídlu!

článek

Chyba č. 6 – Přeceňujete nízkotučné potraviny. Nahradit veškeré pokrmy jejich nízkotučnými verzemi může být zrádné, protože mnohdy obsahují extra dávku sodíku, cukru nebo umělých přísad, které mají vynahradit nízký obsah tuku. Tato „lehká“ strava je také méně výživná a může vést k tomu, že budete mít dřív opět hlad. Nakonec možná sníte víc kalorií, než kdybyste si dala plnohodnotný pokrm.

Chyba č. 7 – Nejíte dostatek zeleniny. Zelenina je dobrá pro každého, ale během diety ji oceníte dvojnásob. Obsahuje mnoho výživných složek, málo kalorií a vlákninu, díky které získáte pocit sytosti.

Chyba č. 8 – Myslíte si, že stačí procházka se psem… Jistě že 15minutová chůze je lepší než nic, ale nesmíte pak očekávat žádné dramatické výsledky. Pokud to s hubnutím myslíte opravdu vážně, potřebujete alespoň 30minutové kardio cvičení denně. Vyzkoušejte běhání, spinning nebo aerobik!

Chyba č. 9 – Nekrájíte si jídlo. Krájení jídla na malé kousky sice může znít trochu dětinsky, ale je to jednoduchý a vědecky prokázaný způsob, jak dříve dosáhnout pocitu plnosti a sníst menší porci než obvykle.

Chyba č. 10 – Stále pijete colu. Dokonce i dietní cola stojí v cestě vašemu štíhlému pasu a navíc nemá žádnou výživnou hodnotu! Pošlete ji k ledu!

Chyba č. 11 – Váš partner jde proti vám. Pokud váš partner příliš často objednává domů nezdravá jídla, kupuje velezásoby zmrzliny a odrazuje vás od návštěvy posilovny, vaše štíhlé ideály se rychle vzdalují. Požádejte ho o podporu a zkuste najít kompromisy, které budou vyhovovat oběma.

Chyba č. 12 – Není salát jako salát. Je to jedno z nejzdravějších jídel, které si dokážete představit. Alespoň do té doby, než ho ozdobíte kousky slaniny, kozím sýrem a pořádnou záplavou amerického dresingu. Takovými přísadami akorát znásobíte původní množství kalorií.

článek

Chyba č. 13 – Nepijete vodu. Když se před jídlem pořádně napijete vody, nesníte toho tolik, studená voda navíc zrychluje metabolismus a v neposlední řadě nebudete muset hasit žízeň slazenými nápoji. A to jsou pádné důvody k tomu, abyste zůstala hydratovaná!

Chyba č. 14 – Nemáte čas na zábavu. Vzhledem k tomu, že stres nutí tělo k větší spotřebě jídla, dbejte na to, abyste měla dostatek času na zábavu a odpočinek. A hlavně můžete spojit příjemné s užitečným, protože aktivity jako tanec, turistika nebo nakupování jsou nejen zábavné, ale také spalují kalorie.

Chyba č. 15 – Držíte dietu, ale… Ten zákusek za pultem vypadal tak lákavě, nebo jste před spaním spořádala pytel brambůrek. Jestli se svého dietního plánu držíte jen tak napůl, nečekejte plnohodnotné výsledky. Nejsou příliš časté prohřešky právě ten důvod, proč vám váha neustále ukazuje stejné číslo?

Chyba č. 16 – Často večeříte v restauraci. Velké porce se všemi těmi předkrmy, dezerty a nápoji znějí možná příjemně, ale rozhodně ne dietně. Pokud se svých večeří venku nechcete vzdát, objednávejte si zdravější jídla, jako jsou saláty nebo grilované kuřecí maso. A zapíjejte je vodou!

Chyba č. 17 – Nemáte přehled o tom, co sníte. Abyste měla přehled o přijatých kalorií, je důležité si vše zapisovat. Nedávný výzkum 123 žen prokázal, že v hubnutí byly nejúspěšnější ty, které si vedly svůj dietní deníček.

Chyba č. 18 – Nosíte příliš velké oblečení. Sice je to pohodlné, ale velké oblečení zahalí vaše tělo a vy máte tendenci zapomínat, jak skutečně vypadá, což může vést ke ztrátě motivace k hubnutí.

Chyba č. 19 – Hladovíte. Netrapte své tělo miniaturními porcemi jídla, protože by to jen rozhodilo váš metabolismus. Mezi jednotlivými jídly vám potom navíc bude kručet v břiše a budou vás přepadat nezvladatelné pocity hladu, který budete muset utišit dalším jídlem.

Foto zdroj: profimedia.cz

31.7.2013 10:00| autor: Pavla Hořínková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist