Štíhlejší figura a zářivější pleť do Vánoc? Pořád to jde. Vyzkoušej „polévkovou“ dietu

Chceš být o vánočních svátcích štíhlejší a mučíš své tělo půstem? Tak asi víš i bez nás, že je to špatně. Podle lékařů je daleko vhodnější takzvaná tekutá dieta. Na pár dní (stačí 4-5) své tělo nebudeš tolik namáhat trávením. A co víc? Zhubneš a budeš hezčí.

Restaurace nabízející tekutou stravu – tedy „polívkárny“ – v New Yorku frčí. Mezi jejich zákazníky patří například i herečka Gwyneth Paltrow. Ale ty se nemusíš vydávat až za velkou louži. Poradíme ti, jak tuhle dietu držet i co vařit.

Jak dieta funguje?

Když se polévka poskládá ze správných ingrediencí, nemá chybu, obsahuje vlákninu, zdravé tuky, vitaminy i antioxidanty. A určitě může být chutná. Při této dietě stačí nahradit šest denních jídel polévkami, případně koktejly. A pozor! Vyhýbat se je třeba kávě, alkoholu, mléčným produktům, červenému masu a všemu chemicky upravenému jídlu. Důležitý je také dostatečný pitný režim. Začni svůj den sklenicí vody s citrónovou šťávou. Nápoj pomůže odplavit toxiny, které se v těle přes noc nahromadily. A jak tedy na to?

Jednoduše, stačí uvařit kosti (kuřecí, hovězí či rybí) a udělat si pořádně silný vývar. Ranní polévka není jen výborným vyprošťovákem z kocoviny, ale má blahodárné účinky, obzvláště když ji konzumuješ na lačný žaludek, který živiny snáze vstřebá. Působí jako téměř kouzelný elixír: snižuje bolesti kloubů, regeneruje vlasy, pokožku, kosti a nehty. A samozřejmě pomáhá hubnout. Pokud se ti při představě, že budeš snídat vývar z kostí i tak dělá nevolno, dej si polévku až k večeři a k s nídani si připrav smoothie.

Bojíš se spíš toho že se ti polévka brzy přejí a nebudeš na ni mít chuť? Tady máš dva super recepty, které by ti mohly chutnat:

Kuřecí vývar

Do vody vlož skelet, přidej 1-2 lžičky vinného octa, půlku cibule, mrkev, nakrájený celer a lžičku čerstvých bylinek, trošku osol. Přiveď k varu a vař čtyři hodiny, dolévej vodu. Nechej vychladnout, přeceď přes síto, odstraň mastný povlak a dej zamrazit. Polévka se ti hodí na následující čtyři dny.

Hovězí vývar

Požádej řezníka o hovězí kosti. Ty dej do pekáčku společně s mrkví, celerem, česnekem a pórem a peč v troubě na 180 stupňů, dokud kosti nezhnědnou. Pak dej vše do hrnce s vodou a vař několik hodin. Pak slij přes sítko, nechej vychladnout a dej zamrazit.

Ukázkový jídelníček

Snídaně: Smoothie – rozmixuj ořechové (mandlové) mléko s hrstí lesního ovoce (může být i zmrazené). Mandlové mléko není problém sehnat například v prodejnách zdravé výživy. Ořechové mléko si můžeš připravit sama. Potřebuješ 100 g lískových oříšků, které buď namočíš přes noc, nebo opražíš. Jde o to zbavit se co nejvíce slupky. Ořechy zalij 500 ml vody a rozmixuj najemno. Nech chvíli odstát a rozmixuj ještě jednou. Pak přeceď přes hadřík.

Oběd: Vyzkoušej některou z polévek, které sis předem navařila. Zakápni trochou olivového oleje, přidej vařenou zeleninu (kromě mrkve, celeru či pórku můžeš vyzkoušet i fenykl). Polévka nesmí obsahovat máslo, mléko, smetanu.

Co ještě můžeš přidat do polévky: na malé kousky nakrájené vařené kuře, miso, chilli olej, bylinky, řepu, sladké brambory, dýni, vařené luštěniny.

Svačina: Můžeš si vybrat mezi vývarem z kostí nebo ovocným nápojem. Ten si připravíš velmi snadno. Potřebovat budeš jen okurku, cukrový meloun, hrozny bez jadérek (100 g), 2 lžičky kokosového mléka, lžičku citronové šťávy. Vše pořádně rozmixuj a je to.

Večeře

Opět si dopřej jednu z polévek. Pro lepší pocit nasycenosti by měla obsahovat luštěniny, dýni nebo sladkou bramboru.

SOS když je hlad (ne častěji než jednou denně!)

Pokud hlady šilháš a máš pocit, že v práci nevydržíš a nezvedneš už ani tužku, pak tady máš rychlou vzpruhu. Zkusit můžeš hrstku mandlí, tři čtverečky hořké čokolády, dvě lžičky burákového másla, polovinu ananasového melounu, vejce natvrdo, nebo tyčky z okurky či celeru.

Celou dietu drž maximálně pět dní a pak zase pomalu přejdi na normální stravu. Výsledek se dostaví nejen ve shozených kilogramech, ale také se ti zlepší a rozzáří pleť a budeš se cítit plná energie.

Tak co říkáš, jdeš do toho s námi? 

Foto: Shutterstock.com

17.12.2015 6:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist