Jak stopnout velikonoční přejídání? S našimi tipy to zvládneš bez jediného kila navíc!

Plánuješ, jak si o svátcích pochutnáš na křupavé kachní pečince, na snídani spořádáš vánočku s pořádně tlustou vrstvou másla a medu a po zaslouženém obídku zdlábneš ještě věnečky? Uf, to bude slušný nápor na žaludek i tvou linii. Poradíme ti, jak to nepřehnat!

Plánuj si mlsání

S příchodem svátků všichni popustíme otěže a sejdeme z cesty, užíváme si volna, kašleme na povinnosti i diety a je nám fajn. V hlavě přepneme na speciální sváteční režim a dopřáváme si jednu laskominu za druhou s tím, že si to přece zasloužíme, když je to jen tu a tam. Zásluhy jsou jedna věc, ale pak se léčit s nevolností ještě tři dny po té, co nám tyto svátky jara zamávají z kalendáře na rozloučenou, je věc druhá. Pečlivě si proto mlsání náplanuj. Jasně zní to fakt divně – plánovat si jídlo, ale věř, že neutrpí ani tvůj žaludek ani tvá dieta. Takže základním pravidlem je: Sladké a tučné sněz už dopoledne! Klidně si k snídani dopřej mazanec nebo beránka, ale večer obloženou mísu s vlašákem raději ukliď hluboko do lednice, daleko z tvého dosahu.

Každé Velikonoce si dávám předsevzetí, co se týká jídel, která si během svátků dopřeju. Nedám dopustit na maminčinu husu, beránka a skvělé chlebíčky s ještě lepší pomazánkou. Tyto tři velikonoční speciality si pokaždé rozplánuji tak, abych si každý den pochutnala na jedné z nich. Váha to ustojí a já jsem spokojená,“ směje čtenářka Katka (33).

A my s Katkou souhlasíme. I když držíš dietu, trošku si dopřát, není vůbec od věci. Tělu to naopak prospěje. I v době, kdy držíš dietu by sis měla dopřát tu a tam odlehčený den, kdy trošku zhřešíš, tělo se pak nastartuje na rychlejší spalování tuků a nemá tedenci je všechny stále ukládat. Takže klidně hřeš, ale s mírou.

Buď jedno, nebo druhé: Zvítězí sladké limonády, nebo kousek medovníku? 

Pokud se bojíš, že nedokážeš odolat pokušení a shltneš od každého trošku, vezmi si za svou zásadu Něco za něco. Je totiž opravdu efektivní. Když neodoláš lahodnému dortíku nebo medovníku, klidně si ho bez výčitek dopřej, ale pak na místo barevných nápojů plných cukrů a sladidel pij jen neperlivou čistou vodu. Možná se ti to bude zdát jako hloupost, ale sladké vody opravdu několinásobně navýší počet přijatých kalorií za celý den. Zvlášť, když doplňuješ tekutiny výhradně tímto způsobem. Budeš překvapená, jak moc to funguje.

Naučila jsem se pravidelně pít čistou vodu a jedině o svátcích si dám skleničku pomerančového džusu, nebo oblíbené kofoly. Jen díky této maličkosti jsem shodila několik kilo a nyní si držím váhu.“ Romana, 29 let

Pár tipů, jak zredukovat kalorie a přitom hřešit

  • Zákusek slupni bez nadýchané porce šlehačky.
  • Vaječný koňak nebo smetanové likéry vyměň za bílé víno, nebo si udělej střik.
  • Nezapomínej i o Velikonocích na pohyb, úplně postačí procházky. Můžeš se vsadit, že pohyb mezi jednotlivými chody stopne nadýmání.
  • Bramborový salát zjemni bílým jogurtem, majonéza je zbytečně tučná.
  • Kuřecí řízky připrav v troubě na pečícím papíru, trojobal vyměň za cornflaky.
  • Co se týká dezertů a zákusků, upeč si ty s ovocem. Piškotový korpus, lehký krém ze zakysané smetany a fůra ovoce, není znám lepší zákusek pro štíhlou linii.
  • Jídlo pečlivě a pomalu žvýkej a polykej. Sníš toho méně a spolykáš méně vzduchu.

Rychlá pomoc na nevolnost 

Přehnalas to navzdory všem předsevzetím a doporučením s dobrotami a teď se cítíš pod psa? tady máš pár rychlých a účiných triků, jak se zase rychle dostat do formy:

  • Bylinky – bylinky jsou kámošky, skvěle ti pomohou zklidnit rozbouřený a bolavý žaludek. Pokud tě trápí bolesti a nevolnost, pak sáhni po fenyklu, heřmánku, nebo mátě.
  • Drž dietu – a to tak, že po celý zbytek dne. I když se ti uleví, zůstaň u rohlíků, černého čaje a přidej nějaký vývar. Zapomeň na všechno mastné a tučné.
  • Doplňuj tekutiny – nezapomínej na pití, zvláště, pokud už se spustilo i zvracení. Pak je nutné doplňovat tekutiny o to víc. Zkus osvědčenou colu nebo černý čaj, do vody si přihoď plátek citronu, aby nebyla tak těžká na žaludek.
  • Odpočívej – je to blbý strávit Velikonoce na gauči nebo v posteli, ale když už ses projedla k nevolnosti, nedá se nic dělat. Veget, knížky nebo pohádky v televizi a k tomu dostatečný přísun čerstvého vzduchu a uvidíš, že za chvilku bude líp.

 Foto: Thinkstockphotos.com, pinterest.com

2.4.2015 6:00| autor: Lenka Zelnitiusová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist