Lehké svačinky do školy i do práce, po kterých nepřibereš

O Vánocích sis dopřávala, mlsala a užívala si a teď přichází krutá realita. Máš neustále chutě na sladké, slané i nezdravé a navíc nedopneš kalhoty. Nejvyšší čas změnit životosprávu a rychle shodit nabraná kila zpět. Začni u zdravých svačinek. Máme pro tebe prima recepty, které ti budou chutnat a rozhodně po nich nepřibereš.

svacinky-titul-1100x618.jpg

Je nám jasné, že po všech těch dobrotách, které zdobily vánoční stůl, se ti nechce hned najet na dietu. Nemusíš hned přestat jíst. Zkus začít se zdravými svačinkami. Nejenže si pochutnáš, ale také dodáš tělu potřebné živiny a energii, abys zvládla náročné pracovní dny a přesto nepřibereš. Tady máš naše osvědčené recepty:

Sendvič s kuřecím masem

Pro dvě osoby budeš potřebovat:
6 plátků žitného chleba, 3 větší či 6 menších dušených, či pečených kousků kuřete bez kosti, přírodní sýr (Lučina, Žervé), stroužek česneku, dvě cherry rajčátka, 6 koleček salátové okurky, 6 listů salátu (jakéhokoliv, ideálně však ledového nebo rukoly, které může být i lístků více, protože je má drobné), sůl, pepř, slunečnicová semínka a ¼ kávové lžičky olivového oleje.

Přírodní sýr v misce smíchej se strouhaným česnekem, špetkou soli a pepře. Nakonec přidej olivový olej a dobře pomazánku vymíchej. Touto směsí natři všechny plátky chleba. Posypej semínky slunečnice a poklaď tři namazané plátky chleba salátovými listy, kuřecím masem a okurkou s půlkou cherry rajčete. Na plátky chleba poté přiklop další namazané plátky a sendvič překroj buď rovně na dvě půlky, nebo zešikma. Tři vlož do jedné uzavíratelné dózy a tři do druhé. Máš dvě porce chutné svačinky. K sendvičům můžeš přidat jablko.

Sýrová bageta

Pro dvě osoby budeš potřebovat:
Dvě bagety, máslo, sůl, pepř, drcený kmín, 6 plátků sýru eidam, jeden větší smetanový tavený sýr, dva listy salátu, nadrobno nasekanou pažitku, kousky červené sladké papriky typu kapie.

Bagety podélně rozřízni a namaž obě půlky máslem. Jemně osol, opepři a posypej drceným kmínem. Na jednu půlku bagety z každé porce pokládej natrhaný salátový list, na něj plátky sýra (tři na každou porci). Pak rozděl tavený sýr na rovnoměrné dva kusy a každý tence pokrájej na jednu porci bagety. Přidej pažitku a nudličky kapie. Bagetu zakryj druhou namazanou částí a zabal do folie.

Chia puding s ovocem

Tuhle mňamku si udělej den dopředu večer a ovoce přidej až ráno.
Na jednu porci potřebuješ: vrchovatou polévkovou lžíci chia semínek, dvě lžíce bílého jogurtu, dvě lžíce kysané smetany, dvě lžíce mléka, dvě lžičky sezamových nebo slunečnicových semínek, čtvrtku na kostičky krájeného neloupaného jablka, nebo polévkovou lžíci kompotovaného ovoce, lžičku medu nebo třtinového cukru případně dobré marmelády, špetku skořice.

Do uzavíratelné sklenky či dózy vrstvi na sebe dvě lžíce jogurtu, dvě lžíce smetany, dvě lžíce mléka, chia semínka, skořici, med, či marmeládu nebo třtinový cukr. Dózu pořádně uzavři a dobře směs protřepej. Vlož do lednice na celu noc. Ráno protřepej ještě jednou a přidej nahoru do dózy ovoce. K pudinku je prima jeden banán a jablko jako dezert.

Energetický ovocný salát

Potřebuješ: pomeranč, mandarinku, jablko, limetkovou či citronovou šťávu a 100 gramů tučnějšího sýra eidamského typu.

Ovoce oloupej a pokrájej na kousky, stejně jako sýr. V míse vše smíchej a přidej šťávu z limetky či citronu. Důkladně promíchej.

Zeleninovo sýrový salát s klíčky

Potřebuješ: lžíci mungo klíčků, jednu na kostky krájenou žlutou papriku, 3-4 krájená cherry rajčata, 100 gramů eidamu, půl lžičky olivového oleje, sůl a pepř.

Smíchej všechnu zeleninu s klíčky a sýrem, přidej olivový olej, jemně osol a opepři. Dej vychladit. Do dózy si vezmi salát a přibal si také malou celozrnnou bagetu nebo dva plátky celozrnného chleba.

Lehká svačinka s Lučinou a Cottage sýrem

Připrav si vaničku Lučiny (ochucená, ale ideálně přírodní), jedno zelené sladké jablko, jeden banán a vaničku Cottage sýra.

Ovoce nakrájej na kousky a v míse smíchej Lučinu, Cottage sýr spolu s ovocem. Vše ulož do uzavíratelné mističky či dózy a přibal si k tomu lžičku spolu s celozrnnou houskou či rohlíkem. Zapít to vše můžeš 100% mrkvovou šťávou nebo džusem s podílem mrkve.

Studená ovesná kaše

Potřebuješ: ovesné vločky, skořici, med, semínka, oříšky, jablko, limetkovou nebo citronovou šťávu.

Dvě lžíce ovesných vloček namoč na 2 hodiny do 200 ml vody, poté sceď přebytečnou vodu a přidej k vločkám 1/4 kávové lžičky skořice, lžíci řidšího medu, lžíci semínek a oříšků (slunečnice, sezam, kousky kešu či vlašských ořechů), na drobné kostičky krájené jablko a pár kapek citronové či limetkové šťávy. Smíchej vše v misce. Směs si vlož do uzavíratelné dózy, přibal pomeranč s mandarinkou. Jako nápoj je vhodný neslazený čaj (zelený, ovocný), případně ovocný džus.

Tak co, vybrala by sis tu svojí „nej“ svačinku? My určitě ano! Nebo máš lepší tip? Poděl se o něj s námi v diskuzi, těšíme se na příspěvky.

Zdroj foto: Shutterstock.com

4.1.2018 6:00| autor: Pavla Košík Jelínková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist