Potraviny, které ti pomohou zhubnout

Sice už začal podzim a tak nějaké to kilo navíc schováme pod huňaté svetry a kabáty, ale pokud si chceš udržet pracně získanou postavu, pak by sis měla dávat pozor na to, co jíš. Které potraviny vynechat, asi víš moc dobře, ale které ti naopak v hubnutí pomohou? Tady je máš!

potraviny-na-hubnuti--1100x618.jpg Zdroj: Shutterstock.com

Všichni víme, že diety jsou dlouhodobá záležitost – pokud chceš zhubnout a postavu si udržet, je potřeba se podle jídelníčku diety řídit i po dosažení vytoužené váhy. Diety jsou však často postavené na neúprosném snížení příjmu potravy. Mnohem jednodušší je úprava stravy a dostatek pohybu. Pokud k fyzické aktivitě přidáš i následující potraviny, shazování přebytečných kilogramů pro tebe bude mnohem jednodušší.

Ananas

Až 90 % tohoto ovoce je voda. Zhruba 8 % sacharidy a zbývající 2 % jsou bílkoviny, vláknina a tuky. Obsahuje množství minerálů a vitamínů, a hlavně bromelin, enzym, který pomáhá odbourávat tuky. Bromelin působí příznivě na trávení, vysoký obsah vlákniny ti dodá pocit sytosti a protože ananasová šťáva obsahuje dost ovocného cukru, mírní pocity hladu a pomáhá překonávat únavu.

Je však potřeba vybírat pouze čerstvé ovoce. Kompotovaný ananas ztratí konzervovacím procesem až 65 % bromelinu a jiných účinných látek. Ananas má nízký glykemický index (tzn. cukr se do krve vstřebává pomaleji) a ty se tak vyhneš rychlému nástupu, ale současně stejně rychlému poklesu energie z cukru, kterou doprovází další chuť na sladké. Ananas můžeš zařadit do jídelníčku jako lehký dezert nebo jako součást zdravé snídaně či svačiny.

Chilli

Chilli papričky jsou známé svým obsahem kapsaicinu, látky, která v těle vyvolává tepelnou reakci. Zvyšuje vnitřní teplotu těla, podporuje oběhovou soustavu a činnost srdce. Díky tomu zrychluje trávení, následně i metabolismus a donutí naše tělo spalovat tuky jako palivo. Pálivá jídla také snižují chuť na tučné, slané a sladké pokrmy, takže krom rychlejšího spalování tě odradí od dalšího mlsání.

U chilli papriček ale pozor na dávkování – jako u všech ostatních potravin platí všeho s mírou. Ostrému jídlu se nevyhýbej, ale neplatí ani pravidlo, že čím víc papriček sníš, tím víc zhubneš. Při nadměrné konzumaci chilli bys sis mohla přivodit zažívací problémy.

Japonský čaj matcha

Je známo, že klasický louhovaný zelený čaj detoxikuje tělo a pomáhá spalovat tuky. Japonský čaj matcha je však v tomhle směru opravdu přeborník. Matcha vzniká namletím zeleného čaje na extra jemný prášek. Prášek z celých listů čajovníku se rozšlehá ve vodě a my místo výluhu z čaje pijeme celý list čajovníku. Naše tělo tak může využít všechny zdravotní benefity matcha na maximum.

V tomto čaji najdeme látky, které zrychlují metabolismus a upřednostňují tuky jako energetické palivo. Díky tomu čaj pomáhá likvidovat tuky až o 40 % rychleji, a to dokonce i v klidovém stavu. V matcha najdeme také velké množství antioxidantů, minerálů, vitamínů a vlákniny. Navíc má širokou škálu využití – dá se pít teplý, studený nebo přimíchat do jogurtu či kaše. Aby si udržel všechny tyto výhody, připravuj si ho v teplotě maximálně do 70 °C.

Losos

Mořské ryby jsou bohaté na vitamíny, jód, bílkoviny a zejména na omega-3 a omega-6 mastné kyseliny. Losos je jednou z ryb, která má těchto zdravých látek nejvíc. Tyto kyseliny pomáhají spalovat tuk a mají relativně nízkou energetickou hodnotu.

Ryby jsou navíc skvělým zdrojem vitamínu D, jehož nedostatek vede ke zvýšenému ukládání tuku v těle. Omega-3 a 6 mastné kyseliny přispávají i k lepšímu stavu kloubů, srdce, oběhové soustavy a mají protizánětlivé účinky.

Mandle

Mandle jsou plné vitamínů skupiny B, vápníku, draslíku a hořčíku. Brání vstřebávání cholesterolu ze zažívacího ústrojí a snižují tak krevní cholesterol až o 10 %. Úžasnou vlastností mandlí je vysoký obsah zdravých tuků a esenciálních mastných kyselin. Tyto kyseliny, jak už víme, podporují metabolismus a pomáhají odbourávat přebytečné tuky.

Výhodou mandlí je, že zasytí rychle a na delší dobu. Stačí zhruba hrst ořechů denně v přírodním stavu (tzn. množství cca do 80 g). Opékané v oleji a solené nebo obalované v cukru ti kila shodit nepomohou. Mandle můžeš jíst samotné, jako součást snídaně, svačiny, nebo si hrst mandlí nasucho osmahnout na pánvi a utišit mlsné chutě.

Foto: Shutterstock.com

19.10.2018 10:00| autor: Redakce z dostupných zdrojů

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist