Jak se dožít 100 let

V současné době se stále zvyšuje počet lidí, kteří se dožívají sta a více let. Překvapivě to mnohdy bývají lidé, jejichž život není zrovna ukázkovým příkladem zdravého životního stylu. Ti to však pravděpodobně mají již zakódované v genech. Co je však příčinou dlouhověkosti u těch ostatních?

The Peoples Medical Society, přední americká zdravotnická organizace, provedla velmi důležitý výzkum, díky němuž vám předkládá spolehlivé a lehce srozumitelné tipy a návrhy. Podle průzkumů k dlouhověkosti nenapomáhá pozitivní myšlení, ale naopak rozvážné chování. Dlouhověkosti se lidé více dožívají v bohatších zemích a městech. Důležitá je i možnost dostatečného stravování pro potlačení infekčních onemocnění.

Nové Dillí – Neobvyklý recept na  dlouhověkost užívá osmdesátiletá a velmi čilá Indka Ram Rati. Nezbytnou součást její denní obživy tvoří – věře nebo ne  – písek. Denně ho sní nejméně kilogram a je přesvědčena, že díky tomu má výbornou formu. Podivná „pochutina“, kterou se prý Indka udržuje i v dobré náladě, se zpočátku nelíbila ani její rodině a prot se všichni rodinní příslušníci rozhodli požádat o pomoc lékaře.  Doktoři však oznámili, že písek nijak výrazně neškodí zdraví. Písek stařenka pojídá vždy před snídaní, obědem, večeří a večerním čajem. Novinářům řekla, že poprvé písek okusila, když byla mladá. Od té doby ho jí denně.

Pravděpodobně nejstarší ženou světa je  Salvadorka Cruz Hernándezová, která se podle úředních záznamů narodila 3. května 1878 a zemřela 10. března 2007. Žila tedy déle než 128 let. Měla 13 dětí, 60 vnoučat, 80 pravnoučat a 25 prapravnoučat. Až do svých sta let stále pracovala jako porodní asistentka. Poslední léta svého života však prodřímala. Když ještě žila, řekla v rozhovoru pro jednu americkou televizní stanici, že nejlepším receptem na dlouhověkost je hodně jíst. Reportér se zeptal, zde jí nějaké speciální potraviny a stařenka na to odpověděla – „ano, miluji dorty a sladkosti“.

Za druhou nejstarší ženu v historii je považována Francouzka Jeanne Louise Calmentová, která žila 122 let a 164 dní. Narodila se v Arles v jižní Francii 21. února 1875 a zemřela tamtéž 4. srpna 1997. Za svůj dlouhý život stihla mnoho věcí, setkala se osobně s Vincentem van Goghem, stala se i nejstarší herečkou na plátně, když si zahrála ve filmu sama sebe ještě ve věku 114 let. Jejím receptem na dlouhověkost byl zase dostatek dobré a kvalitní kávy. O tom, k čemu všemu je káva dobrá a jak lidskému organismu pomáhá si můžete přečíst v článku
Káva jako recept na krásu!„.

Přes 120 let už se dále prokazatelně dožil pouze Japonec Šigečijo Izumi, který je tak rekordmanem v dlouhověkosti v mužské kategorii. Některé zprávy z Jižní Ameriky, Nepálu nebo Kavkazu o lidech starých i přes 140 let nejsou ověřitelné. Šigečijo považoval za příčinu své zdravé dlouhověkosti – jak jinak než rýži, kterou po kilech konzumoval každý den.

Abyste se však nemuseli přejídat pískem nebo do sebe lít litry kávy, máme pro vás pár zaručených tipů jak dosáhnou dlouhověkosti.

Pozor na svaly
Ztráta svalové hmoty je obvykle spojena s přibýváním tuku a váš organismus díky tomu stárne. Platí, že čím svalnatější je tělo, tím rychlejší je metabolismus: tělo, kterému zajistíte dostatek aktivity, zkrátka nemá na ukládání tuků čas.

Sáhněte si občas na dno
Studium mozkových funkcí mužů a žen od 55 let výše, které prováděli vědci z univerzity v americkém státě Illinois prokázalo, že u osob, které se pravidelně vyčerpávají, dochází v pozdějším věku k podstatně menšímu úbytku mozkové tkáně než u lidí, kteří se namáhají jen zřídka nebo vůbec ne.

Zkuste se zapotit
Vědci z Oklahomské státní univerzity zjistili, že pocení má blahodárné účinky na vaše duševní zdraví. Výzkumný tým zjistil, že saunování podporuje komunikaci a tím posiluje pozitivní mezilidské vztahy. Totéž přirozeně platí i o sexu.

Pořiďte si psa
Váš nejlepší přítel pes se může stát i vaším osobním trenérem. Vyžaduje sice časté chození na procházky, ale za to vás zahrne nekonečnou láskou. Ovšem častý pohyb venku vám pomůže se shazováním kil a psí láska vás udělá šťastnější a spokojenější.

Protahujte se
Patříte i vy k milionům lidí se sedavou prací? Zkuste každou hodinu alespoň na 5 minut vstát a vestoje se protáhnout. Jemně si protáhněte ramena, ruce, krk, záda, boky, hrudník a lýtka. Zlepšíte si tak krevní oběh a zbavíte se ztuhlosti krku a zad. Podobná cvičení prospívají i mozku.

 

27.4.2011 12:00| autor: Lucie Elen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist