7 tipů jak zatočit s neutuchajícím pocitem nervozity

Už několik týdnů jste jako „na trní“. Ráno se probouzíte s roztřeseným žaludkem a toho pocitu se neumíte zbavit během celého dne. Nemáte náladu, oddáváte se svým myšlenkám a vzpomínkám, které nedokážete přemoci. Vnitřní nervozita vás provází na každém kroku. Zkuste zabojovat a přemoci ji!

Trpíte-li neutuchajícím pocitem nervozity, můžete s ní zatočit třeba takto takto:

1. Pokud vás trápí něco z minulosti, pokuste se to vyřešit, ať by to bylo jakkoliv bolestivé či obtížné. Temné stránky vás budou pronásledovat, dokud je definitivně „nepohřbíte“. Pokud to vyřešit nedokážete, nebo to jednoduše už nemůžete nijak ovlivnit, je na čase, abyste se tím přestala trápit. Přijměte to jako fakt, vyplačte se, jděte se s kamarádkou opít, vytancovat, cokoli. Ale přestaňte se za to pořád dokola trestat útrpnými myšlenkami. Už jste se potrestala dost.

2. Ráno začněte optimisticky, zpříjemněte si den už na jeho začátku. Vstaňte dříve, uvařte si kávu, pusťte oblíbenou hudbu, pěkně se oblečte, dejte si na sobě záležet. Celý den se budete cítit spokojeněji.

3. Neukazujte světu zamračenou tvář. S kolegy se smějte, povídejte si, snažte se být veselá. To odvede vaši pozornost od chmurných myšlenek. Pokud se se svou nervozitou uzavřete do sebe, budete se sžírat nepříjemnými pocity i v práci a odrazí se to na vašem výkonu i vztazích s kolegy.

4. Namísto do baru zamiřte po práci do fitka. Fyzická aktivita vyplaví hormony štěstí, tělo se příjemně unaví a bude se vám lépe usínat. A ještě na sebe budete pyšná, že děláte něco pro své zdraví a linii. Alkohol vaši nervozitu zažene jen na chvíli, ale ta se hned po vystřízlivění zase dostaví, navíc ji budou provázet i nepříjemné výčitky.

5. Nebo se vrhněte na nějakou jinou příjemnou činnost, která naplno zaměstná vaši mysl. Učte se fotografovat, hrát na hudební nástroj nebo se zaměřte na cokoliv, co jste vždy chtěla vyzkoušet. Vše se povoluje, když chcete do svého života opět vnést psychickou pohodu.

6. O pocit klidu a pohody se pokoušejte cíleně. Zkuste dechové cvičení nebo jógu. Zklidněte se a myslete na pozitivní věci, které prožíváte. Když se na to skutečně zaměříte, najednou zjistíte, že toho pozitivního se ve vašem životě děje víc, než jste si myslela.

7. Zpomalte! Svůj život si zkuste „uklidit“. Přemýšlejte, co se dá změnit, dělat lépe, bez pocitů viny, stresu či nervozity. Možná za vaši neutuchající nervozitu mohou nepřiměřené nároky na samu sebe.

17.2.2011 12:00| autor: El
štítky: nervozitaúsměv

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist