5 letních nástrah, které vedou k přibývání na váze

Léto je konečně tu! Dny jsou delší a se sluníčkem i veselejší! A jak je to s hubnutím? Pokud si nedáte pozor na těchto pět letních nástrah, na podzim nedopnete kalhoty!

letni-nastrahy-1100x618.jpg

Někteří považují léto za nejvhodnější čas pro hubnutí. Jiní ho naopak haní. Proč? Teplé dny jsou plné zákeřných pastí, do kterých nespadne jen ten neotrlejší! Co útočí na vaše křivky?

1. Smetanové zmrzliny a nanuky 

Zmrzlina je něco jako oslava léta, nicméně ta hutná, smetanová v sobě obsahuje asi tunu kalorií. O všech těch čokoládových posypech, sirupech a sladkých polevách nemluvě!

Co s tím? Když už zmrzlinu, tak vodovou a v rozumné míře. Vzdejte se ořechů, čokolády a cukrovinek, na které lákají především řetězce s rychlým občerstvením. Na obalech nanuků sledujte energetický obsah. Některé kousky jsou na tom lépe než ostatní.

2. Velké horko 

Teplé nebo přímo tropické počasí kdekoho zcela ubíjí tak, že dotyčný není schopný existovat, natož se věnovat nějaké sportovní činnosti, a tak jen polehává někde ve stínu.

Co s tím? Fyzické aktivitě se věnujte brzy ráno, pokud vám to denní režim dovolí. Zvolte spíš méně náročný trénink, třeba rychlejší chůzi v optimální tepové frekvenci. Vsaďte na plavání, spojíte příjemné s užitečným.

3. Grilování

Letní zahradní večírky? To je jídlo pozdě večer, sem tam nějaký alkohol, vysoce kalorické sladké limonády, bramborové chipsy a další „dobroty“.

článek

Co s tím? Sladké pití nahraďte čerstvými džusy, ideálně ředěnými v poměru jedna ku jedné. Pro osvěžení poslouží i voda s citronem nebo limetkou a mátou. Pivo je nutričními specialisty povoleno. Ovšem jedno malé denně. Pokud často grilujete, z nabídky si vždy vybírejte pouze něco. Kuřecí maso a zelenina je fajn, majonézy a sladké omáčky na dochucení už nikoli. Před bílým pečivem jakožto přílohou snad už netřeba varovat. Takhle ne!

4. Čerstvé ovoce od rána do večera 

Jahody, broskve, borůvky, maliny… Všechno je to fajn a zdravé, plné cenných vitamínů, ovšem taky rostlinných sacharidů (fruktózy), takže pokud večeříte jahodové knedlíky, nebo si dopřáváte smoothie (nápoj, jehož základ je mixované ovoce nebo zelenina) pravidelně pozdě večer, na váze se to projeví!

Co s tím? Plody léta si vychutnávejte spíš v dopoledních hodinách, aby organismus přijatou energii stihnul do večera spotřebovat.

5. Dovolenkové pobyty all inclusive

Plná penze nebo rovnou „kompletní servis“ patří dnes k běžnému standardu. Když už má člověk všechno to jídlo a pití na dovolené zaplacené, přece to tam nenechá, že? Podobně smýšlí většina lidí. Pak se ale nesmí divit, že si domů vezou zažívací potíže nebo dvě, tři kila nadváhy. Někdy i víc.

Co s tím? Je třeba řídit se aspoň základním pravidlem. Sacharidy (ovoce, pečivo, obiloviny, energetičtější potraviny) dopoledne, zelenina a bílkoviny (sýry, mléčné výrobky, maso) večer. Ochutnat můžete všechno, ovšem v určitou denní dobu.

A do které letní hubnoucí pasti pravidelně padáte vy?

Foto zdroj: profimedia.cz

9.7.2014 8:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist